[Studiu de caz] Grand Effie Romania 2012: Pepsi-Cola - "Si ieri. Si azi", creata de Graffiti

[Studiu de caz] Grand Effie Romania 2012: Pepsi-Cola - "Si ieri. Si azi", creata de Graffiti

Pepsi a detronat pe parcursul verii trecute competitorul Coca-Cola ca urmare a campaniei "Si ieri. Si azi" creata de Graffiti BBDO. Dar comunicarea pe conceptul "Parintii tai au fost la fel de cool ca tine" nu numai ca a adus brandului o crestere in vanzari, dar a adus si agentiei premiul Grand Effie Romania 2012. Vedeti in studiul de caz care a fost provocarea, ce concept creativ a fost ales, cum a fost implementat si ce rezultate au fost obtinute.

Campanie: Pepsi-Cola. Si ieri. Si azi.

Client: PepsiCo

Agentie: Graffiti BBDO

Medium: TV, Outdoor, Online, In-store, Ambient

Perioada campaniei: Iunie - August 2011

I. DESCRIERE:

Pepsi se bucura de un avantaj istoric unic si deosebit de insemnat pentru un brand. Este prima cola din Romania, bautura racoritoare pe care o stim din tineretea parintilor, singura care a putut fi martorul si, de multe ori, catalizatorul distractiilor a doua generatii asemanator de diferite.

II. OBIECTIVE:

Prin lansarea editiei limitate cu sticle retro de 250 ml, ne-am dorit sa le readucem romanilor bucuria spiritului tanar, care nu tine de varsta sau regim politic si care a definit mereu manifestarea in comunicare a marcii Pepsi.

III. TARGET:

Am dorit sa unim in comunicare doua generatii de tineri, cei din anii ’70 – ‘80 si cei de azi.

IV. STRATEGIE:

"Parintii tai au fost la fel de cool ca tine" a fost ideea care a sumarizat efortul campaniei de a reconecta aceste doua generatii, despre care am descoperit ca au mult mai multe lucruri in comun decat ne-am fi putut imagina.

V. CREATIE: Si ieri si azi, fotografii autentice

Pentru a sustine autenticitatea acestui gand in fata tinerilor de azi, am redeschis albume de familie si povesti de viata si am folosit fotografii reale ale parintilor, prietenilor si cunostintelor in executiile campaniei. Astfel, fiecare fotografie folosita in campanie a insemnat o poveste de ieri, spusa in cuvintele tinerilor de azi precum "Like", "Playlist" sau "Entertainment".

Pentru spotul TV am ales redifuzarea unor secvente dintr-un reportaj realizat in 1968 la fabrica "Munca", locul unde se imbuteliau sticlele de Pepsi Cola.

VI. REZULTATE:

In mod neasteptat, nu doar editia limitata s-a vandut ca prin minune, dar brandul in ansamblu a crescut in vanzari, detronand pe durata verii principalul rival, Coca-Cola, pe segmentul in home consumption.

In social media, engagement-ul semnificativ al tinerilor prin aplicatia "Retro photo" dedicata in pagina Facebook/Pepsi Romania a dus spre sfarsitul anului la ocuparea primei pozitii de catre Pepsi ca numar de fani intre toti jucatorii din FMCG-ul romanesc. Indicatorul "For someone like me", un indicator-cheie in masurarea impactului acestei campanii, a avut cea mai ridicata valoare din ultimii ani.

Echipa BBDO: Elena Hurjui (Account Director), Luiza Vrinceanu (Account Manager), Roxana Niculae (Account Executive), Andreea Golban (Senior Copywriter), Andrei Farcasanu (Art Director), Gelu Florea (Senior Art Director), Alecsandra Roman (Strategic Planner), Liviu Isop (AV Manager), Mihai Gongu (Creative Director), Stefan Chiritescu (Head of Strategy).

Echipa PEPSICO ROMANIA: Calin Clej (Marketing Manager Beverages Romania); Adriana Nestoriuc (Group Brand Manager CSD), Oana Popa (Brand Manager Pepsi), Ana-Maria Maciuca (PR Specialist).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related