Love Plus a lansat pe Facebook jocul Love Factory, unde utilizatorii romani si straini pot sa produca si sa vanda prezervative catre diferite piete de desfacere. Alaturi de 5 personaje, in frunte cu robotelul MARU, jucatorii pot sa cumpere latex, sa personalizeze produsele si sa le testeze, sa obtina profit pe care sa il reinvesteasca, sa primeasca ajutorul prietenilor si sa se implice in cauze sociale virtuale. Am vorbit cu Lia Vasilescu (Brand Manager Love Plus) despre argumentele din spatele lansarii, despre statistici legate de jocurile pe Facebook, prezenta brandului in cadrul proiectului, indicatori urmariti si campania "Make love, not just sex".
Digital IQads: Dezvoltarea proiectului a durat un an. Cat de dificil e un astfel de demers, ce fel de investitii presupune, ce provocari apar pe parcurs?
Lia Vasilescu: Love Factory este un proiect de streching al curajului, care ne-a provocat sa depasim o multime de bariere. Proiectul a fost demarat acum mai bine de un an de zile. Una dintre cele mai grele etape a fost aceea de a gasi echipa potrivita care sa creada in concept si sa dezvolte produsul final. Alaturi de Maria Negruta (game designer) si echipa Assist Software am petrecut multe zile lungi. Crearea unei baze solide de dovezi de la consumatori a fost un alt element cheie al proiectului, fiind vorba de o investitie masiva de resurse, atat materiale, cat si umane. Echipa Love Plus este una independenta local astfel ca procesele din cadrul companiei nu s-au concretizat ca bariere in acest proiect.
Digital IQads: Cum ati luat decizia de a va indrepta spre gamification?
Lia Vasilescu: Love Factory este un joc pe platforma de socializare Facebook, fara a avea legatura directa cu conceptul de gamification , care ar fi presupus folosirea de tehnici de game design, game thinking si mecanici de joc pentru a imbunatati non-game contexts. Daca puneam un sistem de ranking in sistemul de administrare al unui site sau rewards intr-o aplicatie de task management interna, atunci era gamification.
Ceea ce brandul Love Plus prezinta publicului este experienta completa a unui joc in care fiecare isi poate manifesta spiritul antreprenorial. Ideea de a ne demonstra expertiza in productia si testarea prezervativelor a aparut intr-un workshop intern dedicat inovatiei, iar decizia de a investi in acest proiect s-a bazat pe dovezi solide de la grupul tinta, atat de ordin calitativ, cat si cantitativ. Love Factory este doar una dintre componentele mixului de comunicare al brandului Love Plus, prin care acesta este in atentia consumatorilor intr-un mod relevant si intr-un mediu fertil.
Digital IQads: Ati facut un studiu despre jocurile pe Facebook. In ce fel au fost folosite aceste date in construirea jocului?
Lia Vasilescu: In cadrul studiilor efectuate am investigat care sunt obiceiurile de joc pe Facebook ale romanilor, care sunt mecanismele preferate de interactiune si recompensa, acceptanta conceptului si a denumirii jocului. Rezultatele obtinute au fost incorporate in proiectul Love Factory. De exemplu, timpul petrecut intr-o sesiune de joc si numarul de sesiuni de joc efectuate pe zi ne-au permis sa adaptam productivitatea masinilor din fabrica pentru a raspunde asteptarilor jucatorilor. Am aflat ca pentru barbati este foarte importanta competitia si elementul de sharing cu prietenii, in timp ce femeile sunt motivate si de demersul educational al unui astfel de joc.
Digital IQads: Cum difera statisticile despre jocurile pe Facebook in Romania fata de cele din alte tari din Europa si fata de SUA?
Lia Vasilescu: Daca ne referim la statistici despre jocurile pe Facebook nu putem face o comparatie directa. Aspecte similare exista in privinta popularitatii unor anumite mecanisme de joc, diferentele fiind vizibile in ponderea celor dispusi sa plateasca pentru a se juca pe Facebook, pondere care este foarte mica in Romania.
Digital IQads: Ce indicatori de brand urmariti in acest caz? Cum masurati rezultatele si la cat timp?
Lia Vasilescu: Love Factory vizeaza cresterea notorietatii marcii si consolidarea imaginii de calitate, de expert in productia si testarea prezervativelor pe piata din Romania. Vom masura periodic indicatorii de notorietate, precum si cei legati strict de performantele jocului.
Digital IQads: Cum e vizibil brandul Love Plus pentru utilizatorii jocului?
Lia Vasilescu: Pentru a consolida imaginea de expert in prezervative , am inserat in Love Factory elemente de prezenta ale marcii cum sunt: bannerul din debutul aplicatiei, o fabrica ultra moderna Love Plus in lista vecinilor fiecarui jucator, posibilitatea de a obtine un mistery gift Love Plus si altele. Inedit la nivel mondial este ca jucatorii cu performante foarte bune vor putea folosi punctele lor pentru a obtine gratuit prezervative Love Plus reale. Brandingul nu este unul excesiv, tocmai pentru ca Love Factory nu este un demers comercial sau o campanie de vanzari pe termen limitat.
Digital IQads: Care sunt calitatile si valorile Love Plus care sunt evidentiate prin joc?
Lia Vasilescu: Love Plus este expert in productia si testarea de prezervative. Din 1970 si pana acum organizatia din care facem parte, Population Services International (PSI), a distribuit 7.8 miliarde de prezervative in peste 60 de tari. Am dorit sa facem experienta de productie si testare a prezervativelor accesibila pentru tineri, intr-un mediu relevant pentru ei, Facebook. Credem ca interactiunea zilnica virtuala cu acest produs va duce la imbunatatirea perceptiei asupra categoriei si eliminarea tabuurilor. Suntem alaturi de tinerii din Romania din 1998. Am creat categoria si am dorit sa ii facem sa traiasca responsabil. Credem ca Love Plus le da incredere tinerilor sa experimenteze toata paleta de emotii frumoase legate de dragoste.
Digital IQads: Care este durata medie de timp petrecuta de jucatori intr-o singura sesiune de joc, pana acum? La ce numar mediu de jucatori / luna va asteptati sa ajunga jocul de acum intr-un an?
Lia Vasilescu: Peste 35% dintre jucatori petrec mai mult de 15 minute intr-o singura sesiune de joc pe Facebook. Pe baza studiilor cantitative si a statisticilor oficiale Facebook, estimam un numar de cel putin 300.000 jucatori din Romania in primul an de la lansare.
Digital IQads: In ce va mai consta comunicarea Love Plus in aceasta perioada?
Lia Vasilescu: Campania curenta de comunicare Love Plus "Make love, not just sex", dezvoltata in colaborare cu Friends Advertising, marcheaza debutul unei noi etape in dezvoltarea brandului Love Plus. Am ales sa comunicam in primul rand cu publicul feminin, deoarece femeile sunt principalii influentatori ai deciziei de cumparare a prezervativelor. Credem ca Love Plus ofera incredere partenerilor pentru a experimenta toate emotiile frumoase legate de dragoste. Comunicam pe axa emotionala pe toate canalele media mentionate.
Campania este prezenta pe mediile relevante de comunicare pentru grupul tinta: online prin campanie de bannere interactive, aplicatie dedicata "Marea Batalie Love vs. Sex" pe pagina Love Plus, indoor prin mesaje adaptate contextului dominat de Campionatul European de Fotbal, precum si in caminele studentesti, tranzit prin mesaje in principalele statii de metrou. Mixul de comunicare se completeaza cu o executie speciala pe TV prin prezenta Love Plus in cadrul celor mai frumoase melodii de dragoste difuzate pe Music Channel, executii speciale in colaborare cu Hollywood Multiplex, sampling in principalele orase din Romania si pe litoral.
In ceea ce priveste administrarea paginii de Facebook, aceasta se face in-house, atat la nivel de strategie, cat si de management operational. Masuram indicatorii tipici de interactiune prin datele oferite de Facebrands PRO si adaptam continutul astfel incat sa construiasca personalitatea marcii.