Florian Schwalme (Creative Director, Scholz & Friends) are o relatie fericita cu publicitatea, de care s-a indragostit iremediabil din prima zi. Este adeptul simplitatii si incearca sa faca totul astfel incat creativitatea sa isi spuna cuvantul. Chiar daca asta inseamna sa se urce pe acoperisul agentiei impreuna cu echipa de creatie, in cautare de inspiratie.
Nascut in Berlinul de Est, Florian este un creativ destul de dificil de descifrat. Inspiratia lui este un melanj de carti pentru copii, Internet si aer liber.
La AdStory ne-a povestit despre experintele sale din adolescenta, despre sursele sale de inspiratie si ne-a aratat o mica parte din universul sau.
Am crescut pe strazile Berlinului de Est. Cand eram mic, visam sa fiu caricaturist, la fel ca tatal meu.
Cel mai nebunesc lucru pe care l-am facut in liceu a fost sa ma imbat aproape de coma cu profesorul meu de biologie, cu o seara inainte de examenul final. Nu am mers la facultate.
Am decis ca vreau sa lucrez in publicitate cand am realizat ca nu ar fi trebuit sa ratez facultatea.
Relatia mea cu publicitatea este o casnicie fericita. Nu au existat aventuri extraconjugale. Ce este grozav la lucrul in domeniul asta este ca practic esti platit sa ai fantezii. Momentul care m-a bucurat cel mai mult din intreaga mea cariera a fost cand am vazut prima mea reclama in cinema si am trait experienta de a observa reactiile audientei.
Imi place agentia noastra pentru ca nu exista teama.
Acesta este locul in care facem brainstorming. Incercam sa iesim din birou cat mai des cu putinta. De multe ori facem brainstorming pe acoperisul agentiei.
Asa arata biroul meu. Feriti-va de piticul de gradina! El raspunde de totul atunci cand eu sunt plecat de la birou. Mitraliera lui nu este periculoasa, dar cunostintele lui de karate sunt.
Locul meu preferat de pescuit insight-uri este orice forum de pe Internet. Cele mai bune surse de inspiratie sunt cartile pentru copii.
Marile campanii creative au in comun o idee atat de simpla incat nimeni nu s-a gandit la ea inainte.
Cei mai buni clienti sunt aceia care inteleg cum creativitatea vinde. Cei mai rai clienti sunt aceia care sunt condusi de teama.
Ma simt cel mai frustrat atunci cand calendarul meu arata ca un joc de Tetris pierdut.
Dupa parerea mea, cele mai creative lucrari sunt:
TV: Sony Bravia - "Bouncy Balls" – o opera de arta nemuritoare care devine mai frumoasa de fiecare data cand o privesti.
Online: Burger King - "Whopper Sacrifice" – o idee atat de simpla, eficienta si oarecum rea, care a condus Facebook catre principiul ad absurdum .
Print: Vechile reclame la The Economist – atat de multe spuse cu atat de putine cuvinte
Neconventional: Nu imi amintesc clientul exact, dar era un restaurant de pizza sau un serviciu de livrare de pizza, care le-a cerut oamenilor sa rupa reclamele competitiei din Pagini Aurii si sa le schimbe cu o pizza gratuita. Asta este promotie prin cupoane la un cu totul alt nivel, este guerrilla couponing.
Cea mai buna comunicare de brand o are Heineken – tot ce fac si comunica este foarte convingator si functioneaza atat de bine incat chiar incep sa cred ca cineva poate "sa bea coolness".
Cel mai bun sfat pe care l-am primit de la cineva din industrie a fost : "Este doar publicitate".
Cel mai mandru sunt de fiica mea Lilo si de fiul meu Bruno. Desi munca n-a fost foarte grea – mai degraba rapida si murdara.
In istoria browserului meu poti gasi tone de site-uri de calatorii. Vreun pont pentru Romania?
Aceasta este probabil cea mai veche fotografie a mea. Sa nu credeti ca este vreo mare poveste in spatele olitei - poate in olita.