Cand iesim pe strada pregatiti sa facem Pop Talk-uri ne inarmam cu instrumentele de tortura obisnuite (camera, microfon, lavaliere), cu multa rabdare si, pe langa toate astea, cu multe asteptari. Ne-asteptam sa ne intalnim cu tot felul de consumatori: rationalul, impulsivul, cel care nu recunoaste nimic, cu omul mereu in intarziere, cu "n-am timp"-ul, cu "nu stiu"-ul, cu toti. Cazul asta nu face exceptie de la regula, asa ca rimele lui Dedeman au fost analizate din toate perspectivele, pentru ca le-am dat pe mainile unor chirurgi foarte critici si foarte carcotasi.
Sunt amuzante
"Le-ati mai vazut pana acum? era intrebarea pe care am repetat-o pentru toata lumea si care era intampinata, de cele mai multe ori, cu un "Nu”. Majoritatea celor care au raspuns cu "Nu" ar putea sa intre usor in categoria "nu stiu" constituita din persoane care, odata ce vedeau reclamele pe iPad, brusc isi aminteau ca le zarisera totusi si parca-parca li se pareau si amuzante. Cei mai multi nu stiau, dincolo de "sunt in rime”, sa spuna de ce. Tot ei pufneau in ras (cu "Te-as lipi sa stai cu mine/ Adeziv iti dau mai bine" e greu sa te abtii) ca apoi, la sfarsitul interviului, sa spuna ca nu s-ar lasa niciodata influentati de reclamele astea. Fereasca Sfantu’ sa cumpere ceva ca urmare a unor ad-uri pe care nu le-au retinut in mod constient, dar care ar fi putut sa actioneaze totusi asupra lor.
Tu ai cumpara asa ceva?
De partea cealalta a baricadei sunt rationalii extremi, aproape revoltati la gandul ca un retailer de materiale de constructie ca Dedeman ar putea sa rupa abordarile clasice si sa vina cu o comunicare in rime, care sa vorbeasca despre dragoste si care a debutat fix in perioada februarie – martie, pe teritoriul ciocolatelor, florilor si iepurasilor de plus. "Tu ai cumpara asa ceva?" este una dintre intrebarile care ne-au fost adresate pe parcursul interviului, oamenii ne spuneau ca nu vad asocierea asta intre rime, dragalasenii si materiale de constructie si ca nu inteleg cum se asteapta ca ei sa cumpere dupa asa o comunicare. Ca se asteapta la ceva mai serios si mai demn.
Unul dintre cei intrebati mi-a dat o idee de executie foarte interesanta pentru agentia de creatie Dedeman. Luati de va minunati: "Ca cei trei purcelusi, asa sa fie. Cei trei purcelusi: pac, casa de paie face alta firma, firma adversara, sa zicem. Casa ... care dreacu mai era ... casa de lemne face altu’. Si casa de BCA face Dedeman".
Parerea mea
Cred ca Dedeman a avut nevoie de curaj ca sa incerce o reteta dincolo de gusturile traditionale. Rimele par sa aiba cate un picior metric rupt (copyright Marin Preda) si nu ma astept sa castige T.S. Eliot Award for Poetry, dar se lipesc de om. Pe de alta parte, parca as da dreptate si cumparatorilor care n-ar cumpara de la Dedeman doar pentru ca s-au maimutarit cu trei replici pe doua panouri (desi expunerea a fost semnificativ mai mare). E o campanie, care se intinde dincolo de perioada asta de iubire in care a debutat si care se adreseaza cuplurilor amatoare de Do It Yourself. In total, as spune ca e o incercare simpatica, dar nu destul de desteapta incat sa incite orice tip de consumator. S-ar putea sa fie totusi o manevra eficienta, avand in vedere ca din februarie si pana acum Dedeman o tine pe acelasi concept.