Urmarind sa creasca performantele brandului Rivex pe cele doua piete cu potential de crestere in 2011, Parchet si Mobila, campania “Papusa de lemn”, creata de Tempo Advertising, a dus la o crestere a cotelor de piata Rivex de 2 ori peste estimarile initiale, iar agentia a fost premiata cu Silver Effie in categoria Non-Food Products. Vedeti in studiul de caz care a fost provocarea, ce concept creativ a fost ales, cum a fost implementat si ce rezultate s-au obtinut.
Client: Interstar Chim
Brand: Rivex
Agentie: Tempo Advertising
Medii: TV si in-store
Media: Zenith Media
Perioada: 1 Martie - 24 Aprilie si 12 Septembrie - 16 Octombrie
I. CONTEXT
Criza economica nu a diminuat dorinta romanilor de a-si mentine casa ingrijita. Acest lucru s-a vazut in cresterea mai lenta, dar sigura, a vanzarilor de produse pentru curatarea suprafetelor din lemn – parchet si mobila.
Chiar daca inregistra vanzari in crestere pe ambele piete, brandul Rivex avea nevoie sa-si defineasca mai clar pozitia fata de principalul competitor si lider Pronto.
In categoria produselor de ingrijire a parchetului, Rivex se situa pe locul 2 si era considerat un brand accesibil, dar lipsit de notorietate. In acelasi timp, Rivex Mobila avea nevoie sa creasca rapid in cota de piata.
Asa ca am urmarit sa crestem performantele brandului Rivex pe cele doua piete cu potential de crestere in 2011, dar care erau dominate de un lider puternic cu bugete mari de comunicare si cu o expertiza de necontestat in ingrijirea lemnului.
II. OBIECTIVE
Sa crestem cotele de piata ale lui Rivex Parchet si Rivex Mobila.
Cresterea vanzarilor brandului Rivex sa fie mai mare decat cresterea vanzarilor totale din piata de Parchet, respectiv Mobila, raportat la anul anterior.
III. TARGET
Ne-am adresat femeilor cu varste intre 25-50 de ani si venituri medii, care au familie si copii, ele fiind cele mai interesate de pastrarea curateniei si de folosirea unor ingredinte cat mai putin daunatoare suprafetelor de lemn din casa.
IV. BIG IDEA
Am pornit de la gandul ca parchetul si mobila sunt suprafete speciale care au nevoie de o ingrijire delicata si eficienta, la fel de mult cum are nevoie pielea unui om.
Am evidentiat apoi eficienta brandului Rivex in ingrijirea delicata a lemnului, eficienta data de ingredintele naturale pe care le are in compozitie - uleiul de masline pentru Rivex Parchet, respectiv ceara de albine pentru Rivex Mobila. Diferentiatorii de produs au reprezentat astfel, un motiv puternic si relevant pentru ca utilizatoarele sa incerce brandul Rivex si sa fie convinse de expertiza sa.
V. CREATIE
Vedeta campaniei noastre TV a fost o adorabila papusa din lemn care in scurt timp a devenit un personaj memorabil in comunicarea acestui tip de produse.
Cu ajutorul tehnologiei de animatie 3D, papusa noastra a utilizat Rivex ca solutie pentru ingrijirea invelisul sau din lemn, dramatizare ce a transmis intr-un mod credibil promisiunea brandului de ingrijire delicata pe baza ingredientelor naturale.
VI. REZULTATE
Cresterea peste asteptari a cotelor de piata Rivex atat in piata de Parchet, cat si in cea de Mobila – de doua ori fata de estimarile de la inceputul anului. In plus, Rivex Mobila a avut cea mai mare crestere in categoria produselor de ingrijire a mobilei, consolidandu-si pozitia de nr.2. Per total, cresterea vanzarilor Rivex Parchet si Mobila a depasit cresterea vanzarilor totale din cele doua piete vizate, raportat la anul anterior.
VII. ECHIPE
Din partea Tempo Advertising: Adrian Preda (Creative Director),Alexandru Covrig (Art Director), Viorel Holovaci (Art Director), Luisa Leizeriuc (Copywriter), Ilinca Strajan (Account Manager), Alina Medaru (Account Executive).
Din partea Interstar Chim: Daniela Placintaru (Marketing Manager), Nicoleta Preda (Brand Manager).