Club Kadett a primit vineri vizita unui membru mai vechi, castigator la Atelierele ADfel, castigator la ADC, care a urcat pe scena Effie si a fost premiat, alaturi de colegii lui, pentru campania "Caravana Vodafone". Vorbesc despre Alex Petrescu (Strategic Planner, G2 Romania) care le-a povestit vineri cadetilor despre culisele unei campanii eficiente.
Research
Vodafone a vazut o oportunitate pentru telecom pe segmentul rural. Pentru a obtine o crestere de vanzari pe un target foarte putin exploatat, G2 putea recomanda una dintre cele doua strategiii: fie cumparatorii actuali erau convinsi sa cumpere mai mult, fie era creata o noua campanie care sa atraga noi consumatori in magazinele Vodafone pentru produsele si serviciile oferite. "In retail orice actiune pe care o faci trebuie sa se reflecte in vanzari. Daca nu vinzi inseamna ca n-a functionat", spunea Alex.
Pentru a alege cel mai bun plan de actiune si pentru a putea crea un brief potrivit pentru departamentul de creatie, strategia a pregatit o cercetare. "Am luat instrumentul favorit al unui planner, sapa, si ne-am apucat sa sapam. Daca vrei sa gasesti o solutie la o problema te-apuci sa sapi. Echipa de strategie, alaturi de colegii de la Client Service, am tinut niste interviuri telefonice cu oamenii care lucrau in magazinele din zonele rurale. Cu cat mai departe de oras, cu-atat mai bine.", a continuat Alex.
Concluziile cercetarii au indicat faptul ca locuitorii din zonele rurale se simteau in primul rand neglijati in raport cu orasenii; perceptia era ca cele mai bune oferte erau destinate oraselor, in timp ce in zonele rurale ajungeau doar "resturile". In plus, nu toate satele erau suficient de aproape de magazinele Vodafone pentru a usura contactul dintre clienti si Vodafone. "Din cand in cand, venea in magazin o persoana dintr-un sat mai indepartat care avea rolul de curier. El era persoana delegata din sat care venea cu problemele tuturor celor din sat care il cunosteau. Si el incerca sa le rezolve la ghiseul din magazin", a povestit Alex, explicand fenomenul clientilor Vodafone din zonele rurale.
Strategie
Asadar, strategia Vodafone a fost sa demonstreze locuitorilor din mediul rural ca produsele si serviciile sunt create si pentru nevoile lor. Mai mult decat atat, sa le ofere o experienta unica de telecom, care sa le atraga atentia si sa-i implice, sa reprezinte baza relatiei pe termen lung pe care Vodafone o urmarea. Totul trebuia sa se intample nu in magazinele Vodafone, ci chiar in mijlocul zonelor rurale.
Asa s-a nascut si brieful pentru creativi, care "au venit cu mesajul: 'Mai aproape de tine', care are dublu sens. Pe de o parte, simboliza faptul ca noi efectiv mergem in satul respectiv, deci suntem mai aproape fizic, si, in al doilea rand, contribuia la stabilirea relatiei pe termen lung, spunea ca suntem mai aproape ca mindset. Stim de ce produse ai tu nevoie si pe acelea ti le oferim", a spus Alex .
Implementare
Ideea a fost implementata sub forma unei caravane, care a beneficiat mai intai de o perioada de precomunicare. Pentru a contracara riscul de a nu fi intampinati de locuitorii din zonele rurale, strategia a fost aceea de a comunica in prealabil venirea caravanelor Vodafone prin afise, flyere.
"In faza de precomunicare, cu o saptamana inainte de evenimentul in sine, caravana punea postere anuntand evenimentul care urma sa aiba loc, in locurile pe care le-am ales noi ca fiind importante (la primarie, in apropierea bisericii, birtului local) intr-un loc unde traficul de oameni era mai mare si crestea posibilitatea sa fie vazute", a povestit Alex.
Caravanele
Pentru semnalarea locatiilor caravanelor, au creat baloane pe care le-au inaltat pentru a avea vizibilitate indiferent de locul din sat in care se aflau oamenii. In plus, prezenta caravanei era semnalata si prin intermediul unui promo ca la radio care se auzea de la o portavoce montata pe masina, promo care chema lumea in locul in care Vodafone isi prezenta ofertele.
Oamenii au fost receptivi la prezentarile de oferte si servicii, interactionand cu reprezentantii Vodafone, care au participat anterior la un training despre interactiunea cu cumparatorii din mediul rural.
Un alt obiectiv atins al campaniei a fost acela de a largi baza de date Vodafone, lucru care a fost posibil si datorita dorintei oamenilor de a primi informatii chiar si post achizitie. Inainte de a trece la chestionarea obisnuita din partea cadetilor, lucru care se intampla de regula in jurul unei beri, Alex a incheiat prezentarea precizand ca proiectul "Caravana Vodafone" s-a transformat dintr-o campanie intr-o activitate pe termen lung, pentru ca se va intampla cu o frecventa de 3 pana la 6 luni in functie de zona rurala targetata.
Programul de talent scouting IQads Kadett este organizat de IQads. Cadetii sunt alesi in urma unui test de orientare si examinare online care verifica gradul in care personalitatea tinerilor se apropie de personalitatea ideala a principalelor meserii din industria de marketing si comunicare, testul fiind disponibil pe site-ului programului -www.IQadsKadett.ro .
Odata admisi in program, cadetii participa la o serie de training-uri si prezentari de case study-uri organizate special pentru ei in Clubul Kadett, aflat in sediul IQads. In plus, cadetii primesc invitatii la evenimente ale industriei, carti de specialitate, precum si sansa de a beneficia de stagii de practica in agentii si companii.