Credeam ca nu ne mai poate mira nimic din culisele zilelor si noptilor de la Cannes. Dar intotdeauna vor fi oameni cool care sa-ti arunce in fata cele mai la indemana adevaruri care au ajuns mototolite intre briefuri si medii digitale noi.
Sebastian Olar (McCann Erickson) ne-a scris din nou, de data asta despre John Hegarty (Fondatorul BBH), Amir Kassaei (Chief Creative Officer Worldwide DDB si noul presedinte ADC*E) si Bill Clinton (de asta sper ca nu trebuie sa va zic nimic). La final ne lasa in spuspans spunandu-ne ca urmeaza o intalnire cu Wieden. Asteptam ca si cum...
"Vanatorul de poze cu celebritati se intoarce cu o alta victima: John Hegarty. Il mai prind maine pe Weiden si m-am scos. Ca la Clinton nu cred ca ajung (acum il asteptam sa urce pe scena, cozile pentru conferinta s-au format acum 3 ore.)
Dimineata am fost sa-l ascult pe Amir Kassaei - omul care are biroul in fostul birou al lui Bill Bernbach (n.r. unul din fondatorii agentiei DDB). Un om nervos si destept, care e tare pentru ca doarme trei ore jumate pe noapte. Ne povestea cat de greu a fost brieful Volkswagen pentru DDB de acum juma' de secol: 'we had to sell nazi cars to Manhattan Jews.' Omul m-a adus cu picioarele pe pamant, ne-a reamintit ca digitalul nu e decat o infrastructura si ca oamenii nu mai pot fi prostiti. Produs prost - ai pus-o, produs bun - oamenii o sa-ti devina agentia de publicitate.
Apoi a urmat Hegarty, care a ras cand un director de creatie din China a zis ca un spot Mentos facut acolo va fi difuzat chiar si in Romania: 'Wow, Romania, that's cool'. Apoi m-am dus la el si l-am intrebat ce are cu noi. Am ajuns intr-un final si la Clinton. Si-asa a-nceput..."