Un actor, 3 roluri, 12 ore de filmare pentru spotul "Tripleti" de la Bancpost

Un actor, 3 roluri, 12 ore de filmare pentru spotul "Tripleti" de la Bancpost

De multe ori la noi pe site dezbatem spoturi pana le scoatem peri albi, iar consumatorii zapeaza nonsalanti prin calupurile publicitare la fel cum intorc paginile ziarelor primite gratuit la metrou – foarte repede. Si de-aici vine frustrarea – publicitarii muncesc mult si se preocupa de detaliile cele mai fine ale unui spot, pe cand consumatorii abia daca retin la ce era spotul in urmatoarele 2 secunde dupa vizualizare.

Ca sa mai impacam putin taberele, la invitatia Lowe&Partners, am fost la filmarea spotului "Tripleti" de la Bancpost si va spun si voua cam ce presupune asta doar-doar atunci cand vedeti o campanie noua la TV o veti privi altfel.

Am ajuns la filmare pe la 14 in speranta ca ii prind pe creativi intr-o scurta pauza de masa. In Pipera, intr-o cladire de birouri proaspat construita si nelocuita inca, echipa de filmare era inca in priza. De afara se vedeau reflectoarele si parea ca se filmeaza ceva acolo. Inauntru lumea vorbea doar in soapta si de regula niciodata dupa semnalul de "Liniste".

De obicei filmarile la un spot dureaza cel putin 12 ore, in functie de complexitatea filmului. Ce a fost special la spotul acesta a fost ca actorul principal a trebuit sa joace un triplu rol, iar asta a impus existenta unor dubluri care tineau locul personajelor pe care nu le juca in acel moment pentru a putea fi usor de sincronizat in post-productie si multe schimbari de personaj, de machiaj si vestimentatie.

Actorul Nae Alexandru, transformandu-se in alt triplet

Dublele alea pe care le vedeti in filme, care ajung pana la ordinul zecilor, nu sunt departe de adevar nici atunci cand se produce un spot. Am asistat, pe cuvant de reporter, la tragerea unei scene de 2 secunde care a ajuns cel putin pana la dubla 13. Asta pentru ca din cele cateva secunde care ajung pe TV trebuie sa se inteleaga toata povestea.

Ca nu cumva personajele sa iasa prea mult din spiritul filmarii, locul unde se filma propriu-zis era izolat ca o sala de operatii, iar decorul a fost reconstruit in cel mai mic detaliu pentru a reda atmosfera dintr-o sucursala Bancpost. Continuand paralela, pe holul "spitalului" asteptau creativii din agentie si oamenii de la client al caror feedback era cerut de cate ori era nevoie. Cu storyboardul si un mic bufet in fata, atmosfera parea mai relaxata la masa lor, dar concentrarea nu lipsea nici de aici. S-a inteles sau nu ca al treilea geaman e neamt? E frizura in concordanta cu atitudinea si hainele? Hai sa incercam putin mai sauvage!

Tocmai pentru ca lucrurile tind sa devina foarte repetitive si chitibusare, atmosfera poate parea la un moment dat plictisitoare. Noroc ca sunt destui oameni creativi acolo cat sa destinda atmosfera. Un banc bine plasat destinde intotdeauna echipa obosita, la fel cum o poate face si o campanie super-creativa aparuta recent. Stiu ca sunteti si mai curiosi de atat, asa ca va arat si montajul zilei de filmare facut de agentie.

Despre filmarea spotului "Tripletii", Aura Sorescu-Alboiu (Senior Copywriter, Lowe&Partners) spune: "Muulte cani de cafea, detalii, detalii, detalii, o multime de duble si nenumarate zambete! Cam asa decurge orice zi de filmare. Insa de aceasta data am avut si...doi actori imaginari. Desi a fost doar un actor real, a facut cat trei. Pentru ca trebuia sa treaca instant de la un personaj la altul si sa spuna replica pentru fiecare in parte. Cred ca la un moment dat nici el nu mai stia care dintre cei trei este :). Oricum s-a descurcat foarte bine si ne-au placut toate cele trei personajele interpretate".

Dupa ore de brainstorminguri, feedback-uri si aprobari, o zi de filmare si altele de post-productie, spotul final, pe care l-ati vazut deja la TV, arata asa:

Nu va las sa terminati de citit articolul pana cand nu sunt sigura ca ati inteles cati oameni au muncit pentru acest spot.

Echipa Lowe&Partners: Ana Smultea (Senior Account Manager), Cristina Popovici (Account Manager), Mihai Fetcu (Director de creatie), Aura Sorescu-Alboiu (Senior Copywriter), Laurentiu Dumbrava (Senior Art Director).

Casa de productie: ROLLIN’.

Regizor: Hypno, Regizor secund: Andrei Mindru, DOP: Radu Aldea.

Lumini: Lucian – Silver.

Actori: Nae Alexandru, Andreea Vasile.

Din partea Bancpost: Marian Iosif (Director de Marketing), Valentin Luminos (Head of Marketing Research), Gabriela Marcu (retail Network Campaign), Andrei Barsan (Ofiter Bancar Directia Marketing), Violeta Mogosanu (Ofiter Bancar Marketing).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


MullenLowe

De 29 de ani in Romania, MullenLowe este o agentie de creatie, marketing si brand strategy, care isi propune sa isi pastreze mentalitatea de creativitate antreprenoriala si spiritul dinamic. Agentia se pozitioneaza... vezi detalii »

Branduri

Campanii

Subiecte

Sectiune


Comentarii

Dan Stanescu
acum 12 ani
in primul rind...12 ore e nimic pt un spot. In al doilea rind...e o prostie incoerenta. Ascultati ce spun aia acolo, caturile sunt facute aiurea, germana, aia raspunde in engleza...trei personaje identice numai de dragul unei gaselnite care nu aduce nimic produsului. Nu ca alte spoturi la BP sunt mai rasarite, ei au dintre cele mai slabe campanii, spoturi, ce vreti voi...
Alex Calm
acum 12 ani
nu-mi transmite nimic spotul... da sunt tripleti si ce?


Branded


Related