O promotie in traditional trade, avand ca premiu principal plata intretinerii pe timp de iarna, i-a adus clientului Wash & Go o crestere a vanzarilor si a distributiei de cateva ori mai mare decat cea anticipata, rezultat recunoscut cu un premiu Silver Effie la categoria Non-food products. Campania creata de Leo Burnett & Target li s-a adresat femeilor care iau deciziile de cumparare in gospodarii, dar si vanzatorilor si managerilor de magazine de proximitate. Vedeti mai jos studiul de caz al campaniei "Green up your stores", prezentat de agentie:
Campanie: "Green up your stores"
Client: P&G, Wash&Go
Agentie: Leo Burnett & Target
Medium: In store, drop mail, OOH
Perioada de desfasurare: Noiembrie-Decembrie 2011
Concept: "Cauta magazinele verzi si castiga plata intretinerii pe timp de iarna"
DESCRIERE:
Pentru a evita canibalizarea din portofoliu, principalul canal de crestere pentru W&G a devenit Tradional Trade, in 2011. De aceea, principalii consumatori W&G au devenit femeile cu venituri medii – scazute, iar competitia a fost reprezentata de brand-urile mai ieftine, majoritatea pe baza de urzica.
In focus au fost variantele W&G cu ingrediente naturale: Herbal & Urzica a caror distributie nu era maximizata inainte de campanie.
OBIECTIVE: cresterea vanzarilor si a distributiei in Traditional Trade.
TARGET:
- Femei cu venit mediu-scazut, care gestioneaza bugetul famile.
- Vanzatori / manageri de magazine.
STRATEGIE:
Am transformat Traditional Trade, canalul-focus de distributie pentru Wash&Go, in principalul mediu de comunicare al campaniei. Magazinele de cartier au devenit elemente de mare vizibilitate ale promotiei noastre. Promotia s-a adresat atat consumatorilor, cat si vanzatorilor.
In ceea ce priveste consumatorii – la cumpararea unui Wash&Go, consumatorul poate completa un cupon prin care participa la tragerea la sorti ce avea ca premiu principal plata intretinerii pe timpul iernii.
In ceea ce priveste vanzatorii / manager de magazin – "inverzeste" magazinul cu ajutorul trusei de decorare exterioara si poate castiga prin mystery shopping premii mai mici (aparatura electronica) sau premiul mare prin tragere la sorti: plata chiriei.
CREATIE:
Drop Mail
OOH
KIT decorare magazine
REZULTATE
Atat vanzarile cat si distributia au crescut, depasind de mai multe ori obiectivele.
Cresterile de vanzari Wash&Go din magazinele inverzite au depasit de 6 ori cresterile de vanzari din magazinele neparticipiante la promotie.
ECHIPA:
Agentie:
Andra Tivichi (Brand Communication Manager), Monica Radulescu (Strategie), Stefan Munteanu (Copywriter), Zoltan Fulop (Art Director).
Client:
Mihaela Siminica (Brand Manager Beauty & Oral Care Balkans), Alin Popescu (Assistant Brand Manager Baby & Fem Care Procter&Gamble Balkans).