Oamenii care viseaza sa conduca un Mercedes-Benz sunt impresionati de masina, nu de reduceri. Asa ca atunci cand am primit in mana un brief care imi cerea o campanie de vanzari am stiut imediat ca e timpul pentru o campanie de imagine.
Asa s-a nascut campania "Motive bune", o campanie care promoveaza in primul rand motivele pentru care merita sa-ti cumperi un Mercedes-Benz chiar si atunci cand nu se vinde cu reducere. Promoveaza si reducerea, ca altfel nu rezolvam brief-ul, dar o prezinta doar ca un bonus la toata afacerea, nu ca motiv principal.
Nimic nou la practica asta de a face "promotie de imagine". De fiecare data cand comunicam avantaje materiale pentru clientul nostru cu stea in frunte incercam sa facem asa ceva. Chiar in timp ce lucram la campania pentru E si C am incasat un Effie pentru un alt caz in care am reusit sa vindem mult si totusi sa vorbim cate putin si despre valorile marcii.
Noua este insa ambitia de a face in cadrul acestei campanii spoturi TV aici la noi, in Romania. Si nu unul ci patru ( Colegii, Familia, Siguranta, Confortul ). In incercarea de a merge, asa cum spune sloganul Mercedes-Benz, "one step further".
Si pentru ca erau multe semne de intrebare (daca se poate, daca o sa iasa bine, daca o sa ne ridicam la inaltele standarde internationale etc.) am vrut sa mergem la sigur cel putin cu imaginea. Asa ca l-am chemat pe mai vechiul nostru prieten Sebastian Wintero sa ne filmeze spoturile.
Cu Sebastian in echipa ne puteam asigura clientul ca totul va iesi bine. Dar de acolo pana la prima difuzare am mai avut de luptat. Da, se pot face spoturi pentru masini straine la noi in Romania, dar nu-i de loc usor. Mai ales cand toate cele patru spoturi trebuie filmate intr-o singura zi. Am avut probleme, in ordine alfabetica, cu: castingul, costumele, decorurile, fundalul, marimea masinilor, pelicula, praful si mai ales timpul. Si toate astea inainte sa intram in postproductie.
Cei care au vazut montajul final fara voice over au spus ca da mai bine asa si ca voice over-ul o sa strice tot. Si eu eram unul dintre acei oameni dar in acelasi timp eram si omul care avea de comunicat un mesaj in plus si trebuia sa gaseasca un mod de a-l lipi de imagine.
Marele avantaj a fost faptul ca in ziua in care am inregistrat spotul radio am tras si cateva variante de voice over. Vreo 40 de minute de material brut cu textul spus in toate felurile posibile. Pentru prima data am avut ocazia sa stau acasa linistit si sa ascult de o suta de ori materialul inainte sa aleg tonul potrivit pentru spoturi. Iar cand totul era gata am chemat din nou actorul in studio si i-am inregistrat vocea in functie de ritmul cadrelor, de muzica si de selectia deja facuta. N-o fi iesti perfect, dar cel putin de atunci n-a mai zis nimeni ca e mai bine fara voice over. Si mesajul a fost transmis.
Inca nu stim mare lucru despre eficienta acestei campanii. E prea devreme pentru astfel de studii. Si nici n-am auzit prea multe pareri din partea breslei. Dar eu unul sunt multumit ca am creat un precedent. Unul de care pot profita acum si agentiile care lucreaza pentru alte marci de masini. Desi pana la urma sper sa profitam cel mai mult tot noi.