"S-a furat mireasa"? Sa inceapa scenele de product placement!

"S-a furat mireasa"? Sa inceapa scenele de product placement!

Film: S-a furat mireasa
Branduri: Rexona, Murfatlar, Zestrea Murfatlar, Holsten, Granini, Carrefour, Pro TV, Fly Taxi, Dacia Logan, Mercedes, Blackberry, Rolex, I.D. Sarrieri

Actori: Jojo, Razvan Vasilescu, Sergiu Costache, Ion Sapdaru, Constantin Dita, Adina Galupa, Andreea Patrascu-Ibacka

Traiam cu impresia ca nu pot exista scene de product placement in filmele romanesti. Poate pentru ca tematica se invartea in jurul perioadei comuniste, a revolutiei, a tranzitiei... Dar mai nou, filmele romanesti sunt premiate la Cannes si scenariile si-au imbogatit spectrul istoric acoperit. Si fresca sociala capata nuante noi, adesea comerciale. Un bun exemplu este comedia "S-a furat mireasa", care aduce in prim-plan branduri cu care-ti fura ochii.

Viata cotidiana si brandurile

Brandurile fac parte din viata noastra, se integreaza firesc in peisaj si ne definesc in multe situatii. Tocmai de aceea, aparitia lor in film, confera autenticitate povestii. Este cazul curselor cu Fly Taxi, masinilor marca Dacia Logan pe care le putem observa la tot pasul, a berii la PET marca Holsten deschisa acasa intr-o zi de sambata sau a reportajelor de la Pro TV, cu sigla la vedere si in coltul ecranului, si pe microfonul reporterului interpretat de Andreea Patrascu-Ibacka.

Ocaziile speciale si brandurile

Dincolo de viata de zi cu zi cea presarata cu branduri, si in film, ca si in viata reala, apar situatii deosebite, care cer scene de product placement deosebite. Daca vorbim de o nunta, vorbim de bautura. Vinul sta la loc de cinste pe masa nuntasilor si putem citi lejer pe eticheta marca Zestrea – Murfatlar. Iar in caz ca nu am fost atenti, vom auzi si numele brandului invocat in negocierea pentru rascumpararea miresei. Ba mai mult, cand se aduna "darul pentru rascumparare" se striga zeci de mii de euro, bijuterii, obiecte de arta, dar si accesorii preucm ceasurile Rolex.

Negocierea se face prin intermediul unui telefon Blackberry pe care tatal miresei, un om de afaceri (murdare), il manuieste cu importanta cuvenita. Iar personajul interpretat de Catalina Grama – Jojo, care a indraznit sa se puna cu cele mai puternice clanuri din lumea interlopa, isi face curaj pentru confruntare, utilizand deodorant Rexona si la "plecarea in misiune", dar si pe parcurs, cand pesemne ca emotiile o coplesesc, in taxi.

Trecand intamplator prin cadru?

Insa apogeul lipsei de subtilitate in privinta scenelor de product placement din filmul "S-a furat mireasa" este atins de treceri fugare prin cadru ale unor branduri care nu se pot integra in poveste intr-un mod firesc. Este cazul print-ului Granini cu care debuteaza filmul, chipurile pentru a ne prezenta imprejurimile Bucurestiului in care popsesc doi basarabeni. Tot la fel de stranie este si coincidenta stationarii in cadru a unei masini de marfa Carrefour, la un moment dat.

La fel, punga branduita I.D. Sarrieri troneaza pe patul din casa unde este sechestrata mireasa, aparent fara nicio noima. Insa, aici parca-parca se gasesc ceva justificari. In primul rand, orice film despre nunti trebuie sa puna accent pe aspectul lenjeriei intime, deci este cat se poate de clar de ce ar fi I.D. Sarrieri un brand potrivit sa-si faca aparitia. Scena aleasa ar putea parea prea putin legata de obiectivul de a prezenta piese de lenjerie intima memorabile. Insa, totul capata sens la o privire retrospectiva a scenelor anterioare in care Nina (Jojo) ne desfata cu formele apetisante in lenjerie intima atunci cand pune la cale planul de a participa la nunta de interlopi. Probabil ca I.D. Sarrieri a vrut sa ne asigure ca savoarea acelor scene i se datoreaza.

 

In concluzie, pot spune cu mana pe inima ca filmul "S-a furat mireasa" m-a ajutat sa inving doua prejudecati pe care le aveam despre filmele romanesti: prima era legata de scenele de product placement, cum spuneam. Cea de-a doua era legata de capacitatea cinematografiei romanesti de a naste o comedie spumoasa. Iata ca se poate!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related