Prada, si toate problemele dispar

Prada, si toate problemele dispar

Daca tot trebuie sa vedem reclame, si stim cu totii ca nu avem de ales, macar sa fie unele misto. Dar ce se intampla atunci cand reclama e atat de tare incat e data mai departe prin word of mouth, e share-uita online, e remixata sau parodiata? Toata lumea isi aminteste povestea, dar aproape nimeni nu mai tine minte brandul. O stii pe-aia cu "Era tac-su, ba!"?. O stie. Dar nu mai stie de unde.

Nu e cazul celei mai noi reclame Prada, "The Therapy", realizata in regia lui Roman Polanski. Pentru ca oricat de savuroasa ar fi povestea, oricat de delicios de amuzanta e Helena Bonham Carter care se plange ca e incredibil de singura si in acelasi timp incredibil de bogata (aici imaginati-va ca intra o burtiera "Rich People Problems"), reclama n-are nici o valoare fara prim-planul pe haina de blana mov marca Prada.

Ben Kingsley face un rol de toti banii. Cu fata lui de personaj negativ si expresia lui de calm impenetrabil, dintr-o data il vezi ca se ridica in slow motion si-si indreapta atentia spre haina agatata ostentativ in cuier, in timp ce vocea Helenei se aude tot mai incet, intr-un plan mai indepartat. Haina nu numai ca reuseste sa-I capteze atentia imperturbabilului psihoterapeut, dar are un efect atat de ravasitor incat il hipnotizeaza de-a dreptul, transformandu-l pe cel mai respectabil doctor intr-o victima a modei. Si-atunci incepi sa chestionezi orientarile personajului nostru.

Dar ce mai conteaza cand Prada se potriveste oricui? De la cliseele fashioniste la stereotipuri de la care te asteptai sa faca fata tentatiei. Bang, te loveste adevarul unui slogan care se potriveste manusa situatiei. E un raspuns atat de clar la o problema rezolvabila, in alte conditii, cu multe ore de terapie. Ce singuratate, ce lipsa afectiunii, ce lipsa de incredere, atunci cand ai Prada? In ciuda superficialitatii vizibile la ambele personaje, n-ai cum sa nu apreciezi umorul situatiei si n-ai cum sa nu te transformi in complice al doctorului nostru.

Pacienta are probleme existentiale de-a dreptul ridicole? Doctorul isi neglijeaza pacientul in favoarea unei haine? Iertam tot, nici nu mai conteaza pentru ca am gasit solutia la toate problemele noastre: Prada se potriveste oricui.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related