Campanie: Siemens Race 2012
Client: Siemens Romania
Agentie: Pi2 PR
Medium: Social media
Perioada campaniei: 10 - 16 mai 2012
I. DESCRIERE
Cu o activitate de peste 100 de ani in Romania, Siemens este cea mai mare companie din tara noastra care detine solutii inovatoare complete in urmatoarele segmente de activitate: Energie, Sanatate, Industrie, Infrastructure & Cities.
In ultimii cinci ani, Siemens a demarat in Romania numeroase proiecte menite sa schimbe asocierea facuta de publicul larg cu branduri de consumer, cum au fost telefoanele mobile sau electrocasnicele. Din cadrul acestor proiecte face parte si campania Siemens Race, intrecerea bloggerilor prin Romania pentru descoperirea solutiilor de dezvoltare durabila.
Prima editie Siemens Race a avut loc in anul 2011 si s-a bucurat de rezultate foarte bune, fiind premiata cu Silver Award for Excellence la categoria "Comunicarea Proiectelor de Mediu", in cadrul competitiei Romanian PR Award.
Dupa succesul avut anul trecut, Siemens Race a revenit in 2012 cu cea de-a doua editie. In cadrul campaniei, cinci echipe de bloggeri au strabatut 13 orase din Romania, parcurgand o distanta de peste 1.500 km. De-a lungul celor 7 zile, acestia au descoperit la Bucuresti cum pot fi sortate 9.000 de colete intr-o ora prin solutia implementata de Siemens pentru Fan Curier, au vazut la Craiova un echipament medical de diagnostic cu ultrasunete din 1987 perfect functional care a salvat viata a mii de oameni, iar la Iasi au vizitat unul dintre cele mai performante tomografe din lume, toate dezvoltate de Siemens. De asemenea, concurentii au putut vedea impresionantele mori de ciment de la Holcim Campulung, cum se realizeaza fonta la Arcelor Mittal Galati printr-un proces complet automatizat sau cum poate functiona o statie electrica din Gura Ialomitei fara niciun angajat.
Bloggerii au putut parcurge traseul offline doar cu ajutorul fanilor din mediul online care au oferit solutiile necesare rezolvarii probelor din cadrul intrecerii.
Siemens Race 2012 a implicat cinci echipe formate fiecare din cate doi bloggeri: Alex Mazilu & Razvan Baciu, Alex Negrea & Adrian Ciubotaru, Andrei Crivat & Marius Sescu, Cristina Bazavan & Cristina Chipurici, Dan Dragomir & Razvan Pascu.
II. OBIECTIVE
Obiectivul a fost sa schimbam perceptia publicului larg cu privire la domeniile de activitate ale Siemens si sa ne disociem de mostenirea brandurilor de consumer. Astfel, prin intermediul acestui proiect am comunicat solutiile Siemens de dezvoltare urbana sustenabila din Romania.
In acelasi timp, am dorit sa implicam partenerii principali ai Siemens in proiect, evidentiindu-i pe acestia alaturi de solutiile inovatoare implementate pentru ei.
III. TARGET
· Publicul larg / Utilizatorii de retele sociale din Romania
· Mass media
· Autoritati nationale
· Publicul intern (angajatii Siemens)
· Parteneri, clienti
IV. STRATEGIE
Prin gradul sau ridicat de implicare si interactivitate, Siemens Race si-a propus sa mobilizeze zeci de mii de oameni care sa doreasca sa invete in mod proactiv despre tehnologiile "verzi" oferite de Siemens si aplicabilitatea lor in Romania.
V. CREATIE
Logo
Pagina de Facebook: http://www.facebook.com/pages/Siemens-Race/309957155746350
Spoturi outdoor. In perioada 10-16 mai, campania a fost promovata pe fatada media a magazinului Cocor.
De asemenea, campania a fost promovata outdoor si in alte 6 puncte cheie din capitala.
Bannere pe blogurile celor aflati in competitie
VI. REZULTATE
Confom monitorizarii Zelist, peste 200.000 de persoane au urmarit campania. Acestia au generat 1,2 milioane de afisari/impresii, ceea ce inseamna de trei ori mai mult fata de prima editie a competitiei Siemens Race. Cea mai mare audienta a fost generata de comunicarea pe care bloggerii au realizat-o pe Facebook si Twitter.
Proiectul a avut un real succes si mai multe tari din interiorul grupului Siemens au decis sa implementeze campania, ca exemplu de best practice. Marea Britanie si Africa de Sud si-au manifestat de curand intentia de a implementa local conceptul Siemens Race.
VII. CREDITS
Siemens Romania
Dan Santimbreanu, Head of Corporate Communication Department Siemens Romania
Cristina Marcu, Specialist Marketing si Comunicare
Carmen Macovei, Specialist Comunicare
Pi2 PR
Andreea Bituleanu, Project Manager
Mirela Pitu, General Manager
Bloggeri
Cristina Bazavan - bazavan.ro
Cristina Chipurici - pyuric.ro
Alex Mazilu - alexmazilu.ro
Razvan Baciu - razvanbb.ro
Adrian Ciubotaru - adrianciubotaru.ro
Alexandru Negrea - alexandrunegrea.ro
Marius Sescu - mariussescu.ro
Andrei Crivat - andreicrivat.ro
Razvan Pascu - razvanpascu.ro
Dan Dragomir - computerblog.ro