Daniel Voicu (Digital Copywriter, HIPPOS) vorbeste despre administrarea paginilor de Facebook, alcatuirea strategiei de continut, integrarea cu celelalte medii, cerintele si criteriile de performanta urmarite de clienti, structura continutului si a promovarii si activitatile care aduc fani noi.
Conturi administrate pe Facebook anul acesta de HIPPOS
In momentul acesta, administram 3 conturi ale clientilor plus contul HIPPOS. Portofoliul nostru de conturi administrate este intr-o crestere continua si ne asteptam la 10 conturi pana la finalul anului.
Stabilirea strategiei de continut
Strategia de continut este alcatuita in functie de tipul paginii si vine dupa ce avem pusa la punct strategia de comunicare. Daca suntem nevoiti sa preluam o pagina deja creata avem nevoie de o perioada de research pentru a intelege brandul si cum a fost comunicata anterior. Vedem ce probleme au aparut pe parcurs si, daca nu au fost rezolvate, cautam sa le oferim o solutie si sa evitam aparitia unor situatii similare pe viitor. Daca nu observam o abordare gresita, pastram acelasi tone of voice folosit pana in momentul preluarii, dar venim intotdeauna cu ceva in plus care sa ajute pagina sa creasca, fie ca e vorba de o noua aplicatie, continut care sa ii faca pe utilizatori sa interactioneze mai mult cu pagina sau sa o recomande si prietenilor. Daca este vorba de o pagina creata de la zero, ne este mult mai usor sa venim in intampinarea necesitatilor clientilor nostri. Strategia de continut pentru o pagina noua o alcatuim cu o buna perioada inainte de lansarea paginii si revenim asupra sa inca o data cand suntem aproape de lansare.
In functie de client, putem veni cu strategia generala de continut si administra pagina in felul in care consideram ca este benefic brandului, fara a mai trimite toate postarile spre aprobare. Alteori, cream seturi de update-uri saptamanale care sunt verificate impreuna cu clientul. Planul de update-uri se poate intinde pe cateva saptamani sau luni intregi. Avem si clienti unde putem veni si cu post-uri ce nu au aparut in planul de update-uri, intelegand ca asta i-ar ajuta pe utilizatori sa vada brandul un pic mai uman, o persoana cu care pot comunica usor.
Integrarea activitatilor de pe Facebook cu celelalte medii
Sigur ca o strategie bine gandita va translata intotdeauna activitatile din online in offline. Oricat de dinamic si permisiv ar fi Facebook, nu poate incheia "ciclul de engagement" printr-o experienta a brand-ului decat in lumea reala. Asta deocamdata...
Mai ales in cazul in care activarea Facebook este masurata in vanzari, este obligatoriu sa replicam actiunile din online cat mai aproape de punctul de vanzare, pentru ca aproape jumatate din userii convinsi vor fi "deturnati" de alte mesaje pe drumul de la calculator la magazin.
Cerintele si criteriile de performanta urmarite de clienti
Pana recent, clientii cereau in special un anumit numar de fani. Nu conta foarte mult in ce domeniu activau, daca era o nisa cu un public mic, dar isi doreau sa obtina un numar cat mai mare de fani. Puteau obtine fanii acestia intr-un final, dar ajungeau sa obtina si utilizatori care nu se incadrau in publicul lor tinta. Acum isi doresc sa obtina mai multa interactivitate, sa-si cunoasca utilizatorii si sa-i pastreze cat mai aproape de pagina, sa descopere ce ii motiveaza pe oameni sa le incerce produsele sau activitatile propuse prin pagina.
Structura continutului postat
Incercam sa pastram un echilibru intre tipurile de update-uri pe care le postam. Statusurile text insotite de o imagine par a aduce mai multa implicare din partea utilizatorilor, lucru pe care am inceput sa il aplicam mai des pe paginile de care ne ocupam. Atunci cand dezvoltam o aplicatie, cautam sa poata fi folosita pe un termen mai lung si sa nu dispara din peisaj dupa o saptamana sau doua de folosire. Questions sunt utile in momentul in care ai deja un fanbase destul de mare, astfel incat acestia sa raspandeasca intrebarea. Am observat cum intrebari puse de pagini aflate la inceput ramaneau fara raspunsuri (sau primeau doar 2-3), dupa care intrebarea respectiva era ignorata complet de utilizatori.
Frecventa postarii
Un maxim de update-uri ar fi undeva in jur de 2 pe zi. Cautam sa avem continut in fiecare zi pe pagina, astfel incat utilizatorii sa primeasca ceva de interes pentru ei. Nimeni nu-si doreste sa vada News Feed-ul plin de update-uri de la si despre acelasi produs sau brand. Si nu cred ca brandul respectiv vrea sa-si piarda posibilii clienti.
Frecventa organizarii de concursuri
Nu pot spune ca este o anumita frecventa prin care organizam concursuri. Uneori sunt foarte utile in momentul in care pagina este proaspat creata si are nevoie de awareness intr-un timp foarte scurt.
Disponibilitatea clientilor pentru bugetele acordate social media in ultimul an
Incepem sa intelegem tot mai bine, atat noi cat si clientii nostri, cum putem integra social media in planurile de marketing, cum putem masura beneficiile si, ca urmare, clientii isi calibreaza mai usor bugetele de social media. Da, se poate vorbi despre o inclinatie catre consumul de social media in ultimul an. Din pacate sunt inca multe campanii de social media facute "pe genunchi" si rezultatele se vad.
Structura promovarii paginii
Incercam sa punem impreuna viralizarea organica si Facebook ads. In privinta Facebook Ads, ne folosim si de testarea A/B pentru a vedea care dintre ad-uri aduc rezultate mai bune, astfel incat sa stim cum putem ajuta pagina pe viitor. Au fost create si parteneriate cu site-uri legate de domeniul paginii si in anumite cazuri am facut promovarea paginii noastre pe cele ale partenerilor si viceversa. Totusi, tind sa cred ca fanii care ajung pe pagina in mod organic sunt cei care vor interactiona cel mai mult cu pagina si vor ajuta la promovarea sa.
Actiunile care aduc fani noi paginii
In mod clar, cei mai multi vin fani vin in urma activarilor si a Facebook Ads. Cum spuneam si mai sus, cei care ajung fani ai paginii in mod organic sunt cei care vor interactiona cel mai mult cu pagina. Tot ei pot deveni protectori ai brandului, ajutandu-ne atunci cand apar anumite situatii de criza. Pentru tipul acesta de fani este bine sa gasim moduri de a-i tine aproape, de a crea o legatura cat mai stransa.
3 recomandari pentru administrarea eficienta a paginilor de Facebook
Sa ascultam cu atentie ce isi doresc utilizatorii paginii, sa existe o comunicare in adevaratul sens al cuvantului. Sa fim pregatiti pentru un posibil feedback negativ din partea utilizatorilor. Daca luam in calcul de la bun inceput ce probleme ar putea aparea pe parcurs, vom sti cu siguranta si cum sa le administram astfel incat sa obtinem un rezultat win-win, atat pentru brand cat si pentru utilizator.
Este de evitat continutul care cere Like-uri. Devine foarte plictisitor pentru utilizatori, fiind prezent pe un numar foarte mare de pagini. Continutul pe care il adaugam pe parcurs trebuie creat avand in minte reactiile pe care le-au avut utilizatorii la postari similare din trecut.