American Reunion: brandurile care trec proba timpului

American Reunion: brandurile care trec proba timpului

Film: American Reunion
Branduri: iPad, NBC.com, iMac, Oregon State University, Chevrolet, Amazon, Dodge, iPhone, Budweiser, R.Kelly, Ricky Martin, Pringles, Bud Light, Facebook, Twilight, New Moon, Spice Girls, Mini Cooper, Cadillac Escalade, Justin Bieber, Ecstasy, Stella Artois, Gossip Girl, Google, YouTube
Actori: Jason Biggs, Alyson Hannigan, Seann William Scott, Thomas Ian Nicholas, Eddie Kaye Thomas, Eugene Levy, Jennifer Coolidge

Nu mi-a fost niciodata mai clar ca brandurile sunt simboluri culturale si ca pot defini o generatie cu precizie si meticulozitate prin semnificatiile asociate. Fenomenul American Pie a luat nastere pe vremea in care Spice Girls, R. Kelly si Ricky Martin erau "pe val”" in muzica. Insa, este cat se poate de evident ca liceenii din zilele noastre nu se mai pot asocia cu aceste branduri prafuite, asa ca, nu-i de mirare de ce, in noul film din seria American Pie, se actualizeaza lista de branduri si la capitolul entertainment.

De la Spice Girls la Justin Bieber
Daca la sfarsitul mileniului doi, trupa Spice Girls era pe val, in zilele noastre are acelasi impact pentru tanara generatie modelul lui Justin Bieber. Iata motivul pentru care, desi referintele culturale din epoca de aur a personajelor din American Pie sunt prezente si in noul film, ele sunt dublate de cele care angreneaza in prezent actiunea. Exista lucruri care nu se schimba niciodata, cum este petrecaretul Stifler (Seann William Scott), care inca mai incearca sa vrajeasca fete de liceu la petreceri. Talentul nu i-a fost atrofiat de trecerea timpului, iar replicile de agatat s-au perfectionat. Incearca sa le impresioneze pe fete vorbindu-le despre Twilight, despre ce a simtit cand a citit New Moon sau le invita la un concert Justin Bieber cu nonsalanta unui "copil mare", asa cum ne convingem ca inca este.

Insa referintele noului val al divertismentului multimedia nu se opresc aici. Mai avem parte de un indiciu valoros daca urmarim scenele repetate in care convorbirile telefonice ale lui Kevin (Thomas Ian Nicholas) cu sotia se invart in jurul serialului Gossip Girl pe care de regula il urmaresc impreuna, spre disperarea acestuia.

YouTube trece proba timpului
Dar schimbarile apar dramatice cand ne indreptam atentia spre domeniul tehnologiei. Pe vremea primului American Pie telefoanele mobile nu erau un obiect indispensabil, iar la un deceniu distanta, si in film, ca si in viata reala vedem la tot pasul iPhone-uri. Tot din seria brandurilor Apple, iMac-ul si iPad-ul sunt actori la fel de importanti in American Reunion.

Si o dovada in plus ca traim intr-o lume digitala o reprezinta numeroasele referinte la site-uri: de la NBC.com, la proverbialele cautari pe Google, la cumparaturile pe Amazon sau la cautarea fostilor colegi pe Facebook, si pana la vizitele pe site-uri porno, un amanunt previzibil daca ne amintim ca este vorba despre un film unde sexualitatea exacerbata este tema principala. In fine, pentru a incheia lista brandurilor digitale, este momentul sa-i dam Cezarului ce-i al Cezarului: YouTube iese castigator in lupta cu timpul. Toata lumea isi aminteste filmuletul cu Jim (Jason Biggs) aparut pe YouTube... ba mai mult, legenda lipsei sale de experienta sexuala a ramas vie si actuala chiar si pentru cei care sunt ei insisi liceeni, 10 ani mai tarziu. Iata forta unui brand digital: YouTube scrie istorie!

Brandurile de bere sunt si ele declarate "admis"!
In categoria berilor, Stella Artois, Bud Light si Budweiser fac fata cu brio textului timpului, fiind la fel de relevante pentru toate generatiile cand vine vorba de a marca momentului maturizarii. Pare-se ca acest proces este insotit in mod invariabil de rauri de bere consumate, de preferinta alaturi de chips-uri Pringles. Nu de alta, dar apar si ele intr-o scena de product placement destul de evidenta.

Si brandurile de masini raman fascinante
Oricat de multe s-ar schimba de la o generatie la alta. Ca si fascinatia pentru sexualitate si alcool - in special in perioada adolescentei - , si fascinatia pentru masini ramane in top. Asa ca nu trebuie sa ne miram ca la reuniunea de clasa a primei generatii American Pie, personajele vor defila in masini mai mult sau mai putin scumpe, ca o intarire a ideii ca masina iti defineste statutul social. Asa ca se vor perinda prin cadru: un Chevrolet, un Dodge, un Mini Cooper si un Cadillac Escalade. De toate, pentru toate gusturile, nevoile si... buzunarele.

Acestea fiind zise, incheiem transmisiunea de pe taramul nostalgiei. Nu e loc de regrete! Fiecare generatie isi are amintirile ei si brandurile care sa ii marcheze ritualul de trecere de la adolescenta la maturitate. A fost tare frumos sa imi amintesc de cateva simboluri ale generatiei noastre, dar sa ma si regasesc in stilul de viata digital pe care, vrand-nevrand l-am impartasit cu totii in mileniul al treilea. Iar daca n-ati vazut inca American Reunion, sfatul meu este sa o faceti, macar de dragul unui timeline al brandurilor care au trecut prin viata noastra in ultimul deceniu.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related