Nike Football – My time is now: Un singur balon, doua generatii

Nike Football – My time is now: Un singur balon, doua generatii

Inarmati-va cu multa rabdare voi, toti cei care urmeaza sa vizionati clipul pentru Nike Football – "My time is now". Wieden + Kennedy Londra a creat un spot care promoveaza participarea tinerilor recrutati in cadrul proiectului Nike – "The Chance" la Campionatul European din 2012 si care isi propune sa capteze toata atentia auditoriului. In repetate randuri. Bine, dupa a doua si a treia vizionare, cele trei minute de spot se transforma cel mai probabil intr-un sfert de ora, dar asta ar fi cam singurul dezavantaj al clipului online. Pentru ca in rest ofera o experienta bogata care include sentimente intense (de la dezamagire la bucurie), plasare subtila si mai putin subtila de produse si mult entertainment pentru utilizator. Nu e genul de clip static, asa ca tineti aproape mouse-ul pentru ca va trebui sa-l folositi cand va asteptati mai putin.

Nike lansa in 2010 spotul "Write the Future" care reprezinta, intr-un fel, varianta care a pregatit terenul pentru noul spot al companiei. "Write the future" este o poveste despre cat de important este fotbalul pentru restul lumii si cata influenta au in lume suturile pe poarta sau ratarile unor fotbalisti precum Cannavaro, Drogba, Rooney, Ronaldo sau Ronaldinho, cum rezultatele unui meci pot face sa scada sau sa creasca actiunile la bursa, pot inspira crearea unor noi festivaluri sau ridicarea de statui. In cazul spotului "Write the future" privitorul urmarea de-aproape drumul mingii pe teren, iar cadrul era oprit ori de cate ori se ivea un moment relevant si privitorul era transportat intr-un viitor alternativ unde vedea consecintele miscarii ratate sau reusite ale protagonistului scenei respective.

De data asta, utilizatorul nu mai vede in viitor, in schimb are acces complet la orice fel de informatie din prezent, chiar in mijlocul videoclipului. Conceptul spotului e foamea de afirmare pe care o are noua generatie de fotbalisti antrenati in cadrul proiectului "The Chance". La prima ratare, o hoarda de tineri fotbalisti doritori de afirmare cotropeste stadionul pe care se joaca meciul, preia controlul asupra balonului si incepe sa joace propriul joc spre uimirea fotbalistilor consacrati prezenti deja pe teren: Van der Wiel, Sneijder, Lloris, Strootman. C. Ronaldo, Ronaldo, Ribery, Iniesta etc.


Smecheria aici e ca privitorul trebuie sa fie atent la indiciile pe care le ofera videoclipul (doar cel in varianta disponibila pe canalul de YouTube  al Nike Football) si sa descopere cele noua tuneluri care, oprind timpul, conduc utilizatorul in 9 dimensiuni diferite. Il avem odata pe Pep Guardiola care ne arata ca scoala de antrenament La Mesia e cat se poate de departe de ideea de paradis al relaxarii, apoi o prezentare pe scurt a proiectului "The Chance" in care si-au facut loc 100 de jucatori de fotbal, vestiarul stadionului in care se joaca meciul care ne arata cum sa exploram camerele care sunt invadate in clip sau alte camere unde dam peste colectii Nike, trofee sau jucatori care se relaxeaza.

Frizeria e doar un pretext pentru ca utilizatorii sa testeze aplicatia disponibila si pe pagina de Facebook Nike Football, unde utilizatorii pot incerca diferite freze de jucator. Neymar-ul e demential. Odata frezati, amatorii de fotbal pot sa experimenteze o sesiune de antrenament alaturi de Cristiano Ronaldo care va avertiza utilizatorul ca genoflexiunile trebuie facute mai cu viata sau mai lent pentru ca "We’re not dancing, comrade!". Daca ati decis ca ati transpirat destul, cel putin virtual, puteti arunca un ochi intr-un alt tunel care prezinta programul ecologic Nike Better World sau in urmatorul tunel care are informatii despre produsul Nike Fuelband. Si daca tot nu v-a ajuns, antrenati-va si muschii creierului cu un pop quiz despre fotbal intr-un tunel prezentat de unul dintre antrenorii de pe teren. Si, preferatul meu, un tunel in care utilizatorul aluneca intr-unul dintre jocurile Sega unde Sonic isi nimiceste toti adversarii sutand cu putere intr-o minge de fotbal.



Clipul este piperat cu tot felul de plasari de branding discret, cu exceptia celor doua tuneluri dedicate in mod vizibil produselor companiei. Apropo de discret, daca plasati cursorul deasupra incepatorilor care invadeaza terenul de fotbal o sa descoperiti numele si cateva date biografice despre ei, cum ar fi principii de viata sau motto.

La finalul clipului interactiv, utilizatorii au toate sansele sa se simta ca Alice in Tara Minunilor: bulversati, dar fascinati de toate optiunile distractive care au rasarit la tot pasul. Sigur, o singura vizionare a spotului nu e nici pe departe suficienta pentru a testa pe deplin toate oportunitatile oferite. Deci utilizatorii vor da replay, ceea ce da ocazia spotului sa genereze experiente memorabile pentru potentialii consumatori, cu un continut aproape la fel de bun, dar poate mai practic decat al seriei de spoturi BMW starring Clive Owen.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related