Denisia Aghiorghitoaie (Saatchi & Saatchi PR) despre administrarea paginilor de Facebook

Denisia Aghiorghitoaie (Social Media Manager, Saatchi & Saatchi PR) vorbeste despre administrarea paginilor de Facebook, alcatuirea strategiei de continut, integrarea cu celelalte medii, cerintele si criteriile de performanta urmarite de clienti, structura continutului si a promovarii si activitatile care aduc fani noi.

Conturi administrate pe Facebook anul acesta de Saatchi & Saatchi PR
Ne marim constant portofoliul. Pe langa pagina noastra, avem clienti din varii domenii de activitate precum Rafael & Sons Romania, unii dintre cei mai mari producatori internationali de diamante si bijuterii, Gealan - liderul de piata in productia de profile PVC, proiecte de CSR pentru o companie farmaceutica, un proiect in desfasurare cu Comisia Europeana.

Stabilirea strategiei de continut
Fiecare strategie de continut pleaca de la obiectivele si mesajele cheie stabilite. In functie de acestea, dar si de specificatiile publicului tinta, stabilim strategia de continut si personalitatea online a brandului.

Vizavi de continut, mentinem un echilibru intre posturile despre companie sau produsele sale si continutul extra-brand de calitate. Nu vrem sa facem spam, dar credem ca e important ca fanul sa aiba clar in minte ce anume face un brand din lista lui de "likes".

Odata agreata strategia de comunicare, se discuta si despre cea de continut. Sunt branduri care au un risc reputational mai mare sau un profil de business foarte nisat. In cazul acestora, vedem si noi necesara aprobarea mesajelor, in special ale celor cu specificatii mai "tehnice". Insa evitam monotonia cu subiecte de actualitate care influentiaza intr-un fel sau altul vietile celor de pe pagina.

Integrarea activitatilor de pe Facebook cu celelalte medii
De cele mai multe ori strategia de social media face parte dintr-o campanie de comunicare integrata. La nivel de tactici, exista actiuni pe care le desfasuram exclusiv pe Facebook sau care incep acolo, ajutandu-ne si puterea de dispersare a mesajului.

Cerintele si criteriile de performanta urmarite de clienti
Fata de anul trecut, cand marele - si de multe ori singurul - obiectiv era numarul de Like-uri, acum clientii isi doresc interactiune, feedback, discutii. Fiecare brand are nevoie de o comunitate in jurul lui, altfel nu ar avea cui sa-i comunice. Problema intervine atunci cand din mii de oameni iti raspund 3 sau 4. Daca nivelul de engagement este 0, numarul de persoane care au dat Like paginii este irelevant in a interpreta calitatea activitatii online a unui brand.

Care este structura continutului postat
Le folosim pe toate – stausuri text, fotografii, video, questions - adaptate la profilul paginii. Dupa cum probabil intuiti, pozele aduna cele mai multe reactii.

Frecventa postarii
Aici conteaza foarte mult profilul brandului. Sunt companii pentru care postam si de 3 ori pe zi; altele pentru care un singur update este suficient. Exista si situatii particulare cand facem live streaming de la un eveniment. In cazurile acestea incercam sa surprindem cele mai importante momente pe care sa le promovam/dezbatem si online.

Frecventa organizarii de concursuri si mecanismele folosite
Folosim concursurile in mai multe situatii, precum lansarea unei pagini sau cresterea nivelui de interactiune pe perioade scurte. Nu exista reguli prestabilite privind frecventa lor si evitam sa facem concursuri doar de dragul de a le face. Avem perioade lungi de crestere organica pe paginile pe care le administram tocmai pentru ca urmarim engagement-ul si mai putin numarul de "new likes".

Disponibilitatea clientilor fata de bugetele acordate social media in ultimul an
Disponibilitatea clientilor spre bugetele de social media este strans legata de nivelul de intelegere al mediului. Daca nu stii sa le explici ce anume vrei sa faci, cat timp iti ocupa fiecare activitate si, mai important decat toate astea, ce beneficii le poate aduce prezenta lor in social media, e normal sa nu-ti semneze un cec in alb.

Structura promovarii paginii
Folosim Facebook Ads atunci cand lansam o pagina deoarece e cel mai usor mod de a aduna comunitatea initiala. Chiar si asa, acesti primi fani se triaza pe parcurs, ramanand pe pagina cei pentru care brandul prezinta interes. Ulterior, desi mentinem o promovare constanta a prezentei pe Facebook si in alte medii, lasam comunitatea sa creasca organic.

Actiunile care aduc fani noi paginii
Avem pagini care cresc in mod natural cu 10-15 persoane pe zi. Ne concentram mai mult pe continut si mai putin pe "artificii". Folosim Facebook Ads, lansam concursuri, dezvoltam aplicatii insa Like-urile care se transforma in sustinatori ai brandului care raman pe pagina si dupa ce ai incheiat un concurs vin din continut.

3 recomandari pentru administrarea eficienta a paginilor de Facebook

  • - Asculta - excluzand injuriile si spamul, exista si feedback constructiv in comentariile fanilor. Brandurile care stiu sa asculte au doua mari avantaje in fata celorlalte: reusesc sa-si gestioneze mai bine relatia cu fanii si pot dezvolta idei de promovare/noi produse din input-urile oamenilor de pe pagina.
  • - Mai putine concursuri cu premii constand in brelocuri, mai mult content de calitate.
  • - "Like daca va place" nu inseamna a comunica.
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related