Copilarind pe stradutele orasului Milano, Davide Boscacci a invatat ca viata nu are nici un gust fara putine provocari. A inceput sa lucreze in publicitate, s-a indragostit de media noua si alternativa si a descoperit ca ce e cel mai amuzant este sa le combine pe toate intre ele. Acum lucreaza ca Associate Creative Director la JWT Milano si nu se lasa usor satisfacut de munca sa. Despre intamplarea care l-a adus in publicitate, campanii preferate si lectii invatate in 11 ani de lucru in industrie ne povesteste astazi la AdStory.
Am crescut pe stradutele orasului Milano. Iubesc acest oras. Este dur si nu iti ofera nimic pe gratis. Dar ce e viata fara putine provocari?
De cand eram copil am invatat mult, am muncit mult si am petrecut si mai mult. Asa ca, intre un job, un curs si o noapte nebuna in oras, am ajuns in publicitate. Chiar destul de tarziu, dupa ce am terminat facultatea, si putin accidental. Un prieten a venit la mine si mi-a zis “Hei, tu ai putea sa devii copywriter”. Nu stiam ce naiba inseamna asta, dar suna cool, asa ca iata-ma aici, dupa 11 ani inca in industrie.
Biroul meu arata asa:
Nu sunt niciodata foarte mandru de munca mea, atunci cand ajungi sa fii prea satisfacut incetezi sa mai fii ambitios. In orice caz, asta e una dintre ultimele mele lucrari care a primit multa atentie si premii si, ce e cel mai important, ajuta cazul social pentru care a fost facuta. Sper sa va placa.
Cele mai bune insighturi apar vorbind cu oamenii. Nu vei fi niciodata un scriitor bun daca stai acasa in fata Mac-ului tau. Insighturile si inspiratia sunt peste tot: pe strazi, in filme, in muzee, in carti, in puburi, in aer. Iesi afara, fii curios, traieste un milion de vieti diferite. Daca nu o sa reusesti la jobul tau macar nu ti-ai irosit viata.
Pentru mine, o campanie grozava este un mix perfect de insighturi grozave, strategie, idee, executie, rezultate. Asta se intampla doar daca ai o echipa geniala si un client grozav. De-asta imi place sa petrec timp cu clientii mei, relatia pe care o construiesti este esentiala pentru a sti ce gandesc ei de fapt, de ce au nevoie si de ce le pasa. In plus, de cele mai multe ori, sunt oameni interesanti, la fel ca oricine. Surpriza, nu sunt extraterestri!
Care sunt cele mai bune lucrari creative? Hai, asta este un brief imens. O sa ma rezum doar la cele mai bune exemple din ultima perioada. Iata:
TV: The Guardian – “Three little pigs”. E pur si simplu tare, are un mesaj foarte simplu, livrat intr-un mod absolut neasteptat si perfect executat.
Online: Google – “Project Re: Brief”. M-a facut curios sa vad cum se termina.
Print: Scrabble - “Lots of words”. Cum poti defini jocul de Scrabble mai bine decat asa? Cel mai greu demo. O mostra uimitoare de copywriting.
La capitolul cea mai buna comunicare de brand e potrivit orice de la Old Spice. Au luat un brand la fel de batran ca fundul lu’ bunica-miu si l-au facut cel mai cool lucru. Ce-ar mai fi de spus?
Nu pot sa numesc cel mai bun sfat pe care l-am primit vreodata de la cineva din industrie, sunt prea multe. Mi s-au spus multe lucruri intelepte, dar si mult bullshit. Filosofia mea a fost intotdeauna: asculta pe toata lumea, ia ce e mai bun de la fiecare si apoi fa tu ce crezi ca e mai bine.