Il cheama Darius Groza, dar daca va zic de Jeg o sa va prindeti mai repede cine e. Lucreaza la Vitrina, dar acum nu vorbim de o campanie a agentiei. Aflati in teambuilding in Italia, Darius si colegii clujeni au inceput sa trolleze turistii amatori de clisee dandu-le high-five-uri in timp ce acestia se strofocau sa tina turnu' drept la poza. Un montaj si cateva zile mai tarziu, actiunea strange vreo 800.000 de vizualizari. Clipul lui Jeg&co e dat mai departe de The Huffington Post UK, MSN si Mashable. Cum zice si Darius, clipul asta a ajuns sa fie dat cel mai departe, adica la cea mai mare distanta, ca altfel au mai fost virale facute de el: Reportajul Vasluian, Emoticoncert sau Hartia va fi roz. Pana sa ajunga la primul milion de vizualizari pe 2012, Darius zice ce si cum, ca unde deja stim: in Pisa.
Digital IQads: Uitandu-ne la cele 600k de view-uri , pare ca ai raspunsul: cum devine un clip viral?
Darius Groza: Uitandu-va voi asa, s-au facut vreo 800k. De luni ma masturbez dand refresuri si vad cum cresc vizualizarile. In cazul astuia, e usor: are cuvinte de alea de hipsteri digitali, cum ar fi troll si altele, are potential international, ca ii in strainatate, mediu care are o caracteristica primordiala de a nu fi in Romania. Deci era limpede ca o sa se viralizeze. I-am tras niste Richard Cheese pe deasupra, am pus un link ce n-a adus nici 1000 trafic, ca pe toata lumea doare-n cur si vrea doar sa se hahaie, ceea ce e de retinut la un viral, si gata!
Digital IQads: Cum a venit ideea trollingului din Pisa? Era mai veche sau a fost un trolling spontan? Inteleg de pe facebook ca erati in teambuilding…
Darius Groza: Da, eram cu firma la training, firma se cheama Vitrina Advertising si ma vei cita exact, pentru ca site-ul ei este vitrina.ro si veti da like pe Facebook/VitrinaAdvertising sa traiasca nasa mare, la mult' ani, sper ca nu exista nelamuriri. Unde ramasesem? A, cu viralu' asta. Bun si am ajuns la Pisa si i-am vazut pe toti turistii cu mainile-n aer, ca tampitii, potrivindu-se la turn, de parca ma asteptau. M-am uitat la ei, m-am uitat la mine, m-am uitat la ei, m-am uitat la mine... Si asa a venit ideea. Am vazut ulterior ca mai incercasera unii. Unul a facut un photobomb picture. Altul a alergat cu telefonul, dar nu se vedea nimica. Le-am descoperit ulterior, ca apareau la related videos. Si un tip in New York dadea high-five-uri de pe bicicleta cu oamenii care chemau taxi.
Digital IQads: Care a fost intentia din spatele high-five-urilor, sa-i distreze pe oameni sau sa transmita un mesaj?
Darius Groza: Sa fac viralul, ce, ai capiat?! Sa strang vizualizarile, sa creasca pipota-n mine de ce creativ is. Puteam da high-five-uri si fara sa ma filmeze si sa editam doua zile pe filmulet si sa-l pun pe net. Dar da, s-au distrat. Si ca mesaj, a priceput fiecare ce-a vrut, ca is diferente culturale, ma-ntelegi?
Digital IQads: In contul tau de YouTube mai sunt clipuri, de ce crezi ca asta a fost dat mai departe mai mult ca celelalte?
Darius Groza: Pai, n-a fost. Mai exista Reportajul Vasluian care are vreo 3.600.000, mai sunt emoticoncerturile care au in total vreo 1.000.000, mai e Hartia va fi roz care are 4.600.000 si ceva. Dar asta ultimul din greseala, cu hartia, ca era ceva bug la Google, aparea ca prim rezultat pe .ro, cand cautai YouTube, nu stiu de ce, hahaha, prostalaii.
Dar, ma rog, ai dreptate... asta e cel mai 'departe' dat, alea is 'cele mai mult' date. Pentru ca e la Pisa, cum am mai spus, si poate pentru ca e mai bun decat celalalte, care is mai proaste, la randul lor.
Digital IQads: Ce reactii ai primit dupa ce au inceput sa apara articole despre clip (The Huffington Post UK, MSN, Mashable), ziceai in comentariile de pe Youtube ca ai fost solicitat pentru mai multe interviuri?
Darius Groza: Am primit mesaje cu cerere de distributie si detalii editoriale de la ABC Good Morning America, news.com.au, NHK (Japan TV Corporation) si alte ceva site-uri.
Digital IQads: Cum explici ca au publicat mai repede publicatiile internationale?
Darius Groza: Ca romanii erau plecati dupa mustar pentru mici. Astia de pe Antena3 au dat in stilul lor clasic, cu 'un roman, vedeta pe Internet', de parca n-am fost de vreo 5 ori la ei in emisiuni (chit ca de vreo 4 ori mi-au gresit numele) si nu au mouse-uri sa dea click sa afle despre cine-i vorba.
Digital IQads: Ai folosit si mecanisme de seeding, s-a intamplat ceva diferit in modul in care ai postat clipul fata de celelalte ale tale?
Darius Groza: Nimica. Am pus la mine pe Facebook si pe Twitter. Si m-am restras in vastele-mi dormitoare, sa-mi clocesc faima.
Digital IQads: Care a fost cea mai mare lauda primita si cel mai mare sut in fund in urma postarii clipului?
Darius Groza: Josh Groban a zis ca sunt noul lui erou. Altfel, in negativ, n-au fost numai niste amarati tristi care comentau ca vai, maicuta sfanta, dar ce agresiv.
Digital IQads: La finalul clipului ii multumeai echipei Vitrina, te-au ajutat la trollat si montat?
Darius Groza: Da, si la faptul ca mi-au carat curul in Italia, unul dintre aspectele vitale ale clipului.
Digital IQads: Te ajuta in vreun fel experienta de acum la jobul din agentie?
Darius Groza: Ma ajuta ca ma laud.
Digital IQads: Daca ar fi sa compari Emoticoncert cu Trolling, cum s-au intamplat diferit lucrurile acum fata de atunci?
Darius Groza: Ca acuma-s cuplat cu alta fata pe care doresc s-o impresionez.
Digital IQads: Nu faceti ceva si pentru cei care se fotografiaza cu soarele in palme?
Darius Groza: Ba da. Cu coaie.
Comentarii