Dragos Musat (Digital Project Manager, Propaganda Digital) vorbeste despre administrarea paginilor de Facebook, alcatuirea strategiei de continut, integrarea cu celelalte medii, cerintele si criteriile de performanta urmarite de clienti, structura continutului si a promovarii si activitatile care aduc fani noi.
Conturi administrate pe Facebook anul acesta de Propaganda Digital
Raureni, Boromir si mai vin cateva.
Stabilirea strategiei de continut
Strategia e stabilita in general cu o luna inainte atunci cand e vorba de aplicatii speciale (legate de evenimente anume – Valentine’s Day, Dragobete, 8 Martie etc). Administratorul contului scrie mesaje pe baza strategiei generale, iar daca sunt actiuni speciale colaboreaza cu echipa de creatie pe tot parcursul evenimentului. Oricum, administratorul de cont se afla intr-o relatie permanenta cu accountul.
Integrarea activitatilor de pe Facebook cu celelalte medii
In general se definitiveaza conceptul campaniei, iar Facebook-ul vine sa sustina acea strategie. Au existat insa si activitati desfasurate exclusiv pe Facebook - ele fiind gandite punctual in conexiune cu anumite momente speciale: aplicatia Boromir care incondeia oua de Pasti, aplicatia Boromir care permitea userilor contului sa scrie mesaje personalizate direct pe media-panoul Cocor, aplicatia Raureni care indemna userii paginii sa recunoasca un produs din gama clientului dupa ce forma acestuia era modificata etc.
Au fost si situatii cand de pe Facebook campania s-a derulat mai departe si pe alte medii. Exemple: concursul Raureni de Ziua Recoltei a mers si pe Radio Europa FM din cauza potrivirii profilelor userilor de pe pagina Raureni si, respectiv, Europa FM. In plus, pe pagina Raureni s-a construit un tab special prin care fanii puteau asculta in direct programele de radio Europa FM direct pe pagina Raureni, unul dintre primele proiecte de acest gen desfasurate la noi in tara.
Cerintele si criteriile de performanta urmarite de client
Cerintele principale sint legate de promovarea specifica a anumitor produse. In general mesajele postate de administrator pe conturi se suprapun cu campaniile punctuale desfasurate pentru fiecare client in parte: campania Boromir pentru cozonaci de Pasti a fost promovata direct prin aplicatia de incondeiat oua (au fost trimise aproape 5000 de oua incondeiate); campania offline pentru turta dulce a fost promovata prin aplicatia Boromir care permitea userilor sa scrie mesaje de dragoste direct pe panoul Cocor, oferind acestora premii in inimi uriase din turta-dulce (peste 40 de inimi uriase dulci au fost oferite castigatorilor la fiecare dintre cele 2 editii).
Criteriile de performanta sint legate in principal de numarul de useri noi, dar si raspunsul la campanii si concursuri. De exemplu, la aplicatiile de Valentine’s Day si Dragobete, userii au trimis cate 1000 de mesaje in 12 ore de concurs, ceea ce a fost foarte multumitor pentru client. De asemenea, aplicatia a fost mentionata intre cele mai reusite exemple de concursuri de Valentine’s Day pe site-ul de specialitate www.iqads.ro, ceea ce a conferit un PR gratuit suplimentar (articolele nu au aparut in urma unui comunicat de presa al agentiei sau al clientului).
Structura continutului postat
Pe toate conturile administrate, toate tipurile de continut sint folosite pentru a intretine pagina, trecand prin statusuri, foto, video, intrebari, poll-uri.
Frecventa postarii
In general, se posteaza minim 2 posturi pe zi, dar nu cu mult mai mult pentru a nu crea o senzatie de satietate pentru userul ori fanul paginii de companie.
Frecventa organizarii de concursuri
Frecventa organizarii de concursuri oscileaza intre unul pe luna pana la 3. In general daca sint evenimente care stimuleaza userii, se profita de ele pentru a tine vie activitatea contului.
Disponibilitatea clientilor fata de bugetele acordate social media in ultimul an
Disponibiltatea a crescut in ultimul an. Aceasta si datorita reactiei foarte bune a participantilor cat si a potrivirii foarte bune dintre produsul ori campania promovata si modul de desfasurare al concursului. De mentionat aplicatia Raureni de recunoastere a produsului (gem, suc, conserve) care a generat intre 400 si 500 de raspunsuri pentru fiecare intrebare - o cifra impresionanta pentru un concurs pe Facebook.
Structura promovarii paginii
Promovarea paginii pleaca de la viralizare si trece prin Facebook Ads, un instrument foarte util, cat si prin promovarea in alte medii (radio, clip online cu mentionarea numelui paginii de companiei etc).
Activitati care aduc fani noi paginii
Clientii vin din dezvoltarea organica si Facebook Ads in general. Desigur, Facebook Ads este un instrument din ce in ce mai necesar atunci cand cerinta este de a creste repede numarul de fani sau de intrari pe un concurs dezvoltat pe un anumit eveniment.
3 recomandari pentru administrarea eficienta a paginilor de Facebook
Niciodata mai mult de 2 postari pe zi.
Cat mai putine cereri de "Like"-uri prin mesaje ca "Fie ca aceasta dimineata sa fie cea mai frumoasa dimineata etc", "Dati LIKE daca va bucurati ca vine weekend-ul" etc, oricat de tentante ar fi acestea - ele vor obosi userii care vor da peste aceleasi mesaje pe absolut toate conturile pe care le acceseaza.
Campaniile sa promoveze mai mult anumite produse ale clientului decat marca la modul general - campaniile specifice pot fi mai incitante si mai stimulante pentru construirea unui concurs cu premii.