Cu un portofoliu impresionant de party crasher, Galen Graham s-a angajat in publicitate acum 14 ani, pe un post de junior art la agentia Fallon (cea din spatele BMW Films). Timp de 9 ani a lucrat la DDB Chicago, unde a creat campanii pentru Budweiser, Bud Light si McDonald's. Acum e Creative Director la 180 Amsterdam si are in portofoliu un brand care i-ar bucura pe multi creativi: SONY PlayStation. Galen Graham, castigator la Cannes, D&AD, Clio si Emmy, printre altele, este anul acesta presedintele juriului Advertising Angels de la AdPrint. Azi povesteste pentru AdStory cateva dintre amintirile din liceu si facultate, ce fel de campanii viseaza sa faca, ce il impresioneaza la publicitate si ce ar vrea sa fie altfel.
Am crescut pe strazile (periculoase) din Evanston, Illinois, SUA. Cand eram copil, visam sa devin inventator.
Cel mai nebunesc lucru pe care l-am facut in liceu a fost sa apar neinvitat la o petrecere a unei fratii purtand un costum in nuanta powder blue. In facultate eram tipul ala care picta usile oamenilor, detinea masina care a fost trasa pe dreapta cu lucruri furate in portbagaj, desena caricaturi politice pentru ziarul scolii.
Ce e grozav la agentia noastra e ca e numai la un bloc distanta de Muzeul de Genti si Posete.
Brainstormingurile se fac in curte:
Biroul meu arata asa:
Am decis ca vreau sa lucrez in publicitate cand… A, aveam de ales?
Grozav la lucrul in publicitate este ca statul pe Facebook se pune ca timp de research si ca, la sfarsitul zilei, e doar publicitate. Cel mai mandru sunt de orice as lucra acum.
Cel mai frumos moment din cariera mea a fost atunci cand am am participat la un pitch pentru un pet store. Nu am castigat. Dar am cunoscut-o pe sotia mea.
Cele mai bune insight-uri apar citind portofoliile studentilor. Cele mai creative campanii au in comun faptul ca iti spun un adevar asa cum nu te-ai fi asteptat.
Cei mai buni clienti sunt cei care sunt dispusi sa riste. Cei mai rai sunt cei care nu au nevoie de o agentie.
In cazul meu, ce se intampla la munca ramane la munca. Nu, de fapt asta nu e adevarat – ma urmareste acasa si apar scene ciudate cu sotia mea.
Cel mai frustrat sunt atunci cand sunt intrebat care e spotul meu TV favorit.
Uite care sunt lucrarile pe care le consider cele mai creative:
Campanii online: Burger King "Whopper Sacrifice" si "Subservient Chicken", Old Spice.
Printurile ABSOLUT. Au reusit sa implineasca dorinta suprema a tuturor celor din industrie: sa faca ad-uri care schimba perceptia asupra unui produs. Sa faca ad-uri pe care oamenii sa le smulga din reviste, sa le agate pe perete sau sa le poarte ca imbracaminte. Sa creeze cultura.
Neconventional: Green Graffiti, de exemplu folosirea un panou adeziv care s-a murdarit si si-a dezvaluit mesajul sau folosirea detergentului pentru a curata o suprafata murdara si a crea un ad. Iubesc ingeniozitatea de a crea un nou mediu si intelesul nou adaugat.
Cea mai buna comunicare de brand o are Red Stripe Beer, care are tagline-ul "It's beer. Hooray Beer!". Fresh si complet lipsit de bullshit. De apreciat mai ales pentru ca e pentru ceva simplu precum berea.
Cel mai bun sfat pe care l-am primit de la cineva din industrie a fost sa beau cu un pahar mai putin decat clientul.