Pentru ca mai sunt cateva zile pana la incheierea perioadei de inscriere la prima editie IAB MIXX Awards Romania, cativa dintre reprezentantii juriului competitiei, format din reprezentanti ai clientilor, publicitari din agentii de media si interactive si playeri ai industriei digitale locale, au oferit sfaturi care sa ii ghideze pe participanti in scrierea case-urilor.
IAB MIXX Awards, o competitie internationala a IAB, premiaza creativitatea, talentul si strategia, impingand, astfel, publicitatea interactiva tot mai departe. Axate pe creativitate si impact, MIXX Awards evalueaza toate fatetele marketing-ului online, inclusiv strategia, dezvoltarea creativa si executia, plasamentul media si integrarea, eficienta si ROI. MIXX Awards sunt organizate in mai multe tari (Statele Unite, Belgia, Turcia, Polonia, la nivel european etc) si acum si in Romania.
Finalistii vor fi anuntati si premiati in timpul Galei IAB MIXX Awards, care va avea loc la Silver Church pe 17 mai, in cadrul celei de-a sasea editii a RoNewMedia.
David Doty (Executive Vice President & CMO, IAB US), presedintele primei editii IAB MIXX Awards Romania, zice: "Cheia catre o inscriere de succes este prezentarea a ceva creativ intr-un context convingator, orientat spre rezultate. IAB MIXX Awards celebreaza creativitatea si impactul, recunoscand munca extraordinara, precum si rezultatele reale pe care aceasta le aduce. Inscrierile trebuie sa evidentieze cum creatia inovatoare a fost dusa mai departe prin experienta interactiva si rezultatele masurabile pe care le-a livrat pentru brand.
Aduceti munca la viata realizand un scurt clip, de 2-3 minute, sau un slideshow care sa ii ghideze pe jurati prin experienta pe care ati creat-o, apoi sprijiniti informatia prin masuratori reale si comparatii – cu cat mai multe date, cu atat mai bine.
Asigurati-va ca lucrarea se potriveste cu adevarat in categoria respectiva si ca aveti un case concis, dar cuprinzator. Tineti minte: puteti alege oricate inscrieri si oricat de multe categorii se poate.
Precizati problema de business pe care v-ati propus sa o rezolvati si insight-urile care au dus la rezolvarea ei, alaturi de anuntarea clara a obiectivului, a executiilor, rezultatelor si ROI-ului."
Alin Zainescu (Business Development Manager, TradeAds Interactive) a precizat si el cat de importanta e competitia IAB MIXX pentru Romania: "In primul rand cred ca este foarte important pentru industria de comunicare online ca avem o competitie sub umbrela unei organizatii profesionale recunoscute. Sper ca in felul acesta agentiile sa lase orgoliile si sa inscrie in concurs cat mai multe campanii. Garantia oferita de IAB si componenta juriului sunt, cred, argumente pentru un numar cat mai mare de inscrieri."
In ceea ce priveste indicatiile pentru participanti, Alin spune: "Singurul sfat pe care pot sa il ofer este foarte simplu: incercati sa respectati cerintele din formularul de inscriere si furnizati suficiente argumente pe baza carora sa putem juriza. Din experientele anterioare de jurat am observat ca foarte putine agentii furnizeaza date relevante despre rezultate si ROI si asta afecteaza rezultatul votului. La IAB MIXX Awards zona de rezultate si ROI reprezinta 25% din vot, asa ca este de preferat sa obtineti acordul clientului si sa prezentati cel putin la nivel de procente ce s-a intamplat in campanie. Altfel riscam sa avem doar un concurs de frumusete si avem de pierdut tot noi cei din industria de comunicare online."
Robert Anghel (Online Sales and Care Manager, Orange Romania) a atras atentia asupra faptului ca inscrierile trebuie sa arate clar care au fost obiectivele clientului si cum au fost ele mapate in obiectivele campaniei. De asemenea, Robert a precizat ca este utila si precizarea principalelor rute alternative si a motivelor pentru care a fost aleasa solutia finala, dincolo de detaliile despre campanie, mecanism sau materiale. De inclus sunt toate rezultatele campaniei si informatii despre cum au fost masurate.
Tot din partea clientilor, Oana Iliescu (Online Proposition and Web Development Manager, Romtelecom) spune: "Ar fi excelent daca pentru prezentarea case-ului se va folosi un video demonstrativ. De asemenea, scrierea clara si succinta a case-ului este esentiala – recomand redactarea lui ca pentru cineva care nu a auzit niciodata de campania inscrisa (chiar daca respectiva campanie e una extrem de cunoscuta). Asta si pentru faptul ca, daca in prezent exista mai multe competitii si festivaluri romanesti care premiaza strategia, inovatia si creativitatea online, IAB Mixx Awards este o competitie internationala care vine in Romania."
In functie de obiectivul principal al campaniilor create, agentiile romanesti au la dispozitie 10 categorii incluse in IAB MIXX Awards Romania 2012: Brand Awareness and Positioning, Direct Response & Lead Generation, Best Brand/Product Launch, Experimental and Innovative campaign, Cross-Media Integration, Branded Content & blogging Campaigns, Mobile App, Rich Media Display, Best Social Media Apps, Best Digital Mixx Campaign.
Juriul din Romania este condus de David Doty si ii are ca membri pe: Alex Visa (Managing Partner, Hyperactive), Stefan Iordache (COO, Leo Burnett), Bogdana Butnar (Business Development, Head of Telco/eCommerce, Google Romania), Orlando Nicoara (General Manager, Mediafax Group), Radu Ionescu (Founder and Art Director, Kinecto), Alin Zainescu (Business Development Manager, TradeAds Interactive), Oana Iliescu (Online Proposition and Web Development Manager, Romtelecom), Robert Anghel (Online Sales and Care Manager, Orange Romania), Radu Apostolescu (Founder, eMag), Cristian Petriceanu (Presedinte, IAB Romania).