Radu Ionescu (KINECTO) despre administrarea paginilor de Facebook

Radu Ionescu (Creative Director, KINECTO) vorbeste despre administrarea paginilor de Facebook, alcatuirea strategiei de continut, integrarea cu celelalte medii, cerintele si criteriile de performanta urmarite de clienti, structura continutului si a promovarii si activitatile care aduc fani noi.

Conturi administrate pe Facebook anul acestade KINECTO
In ordine alfabetica - Avon, BCR, Carlsberg, Coccolino, Guinness, Jagermeister, LG, Tuborg.

Stabilirea strategiei de continut
Pentru fiecare pagina construim strategia editoriala plecand de la valorile si specificul brandului, de la pozitionarea lui si - poate cel mai important - de la specificul publicului cu care urmeaza sa stam de vorba. Pentru ca pe Facebook asta facem - stam de vorba cu consumatorii, nu impingem headline-uri.

Pre-aprobarea de catre client a postarilor de pe Facebook
Depinde de la client la client. In general scriem in avans pentru cateva zile / o saptamana, indiferent daca pre-aprobam sau nu cu clientul.

Integrarea activitatilor de pe Facebook cu celelalte medii
Majoritatea lucrurilor care se intampla in Facebook raman in Facebook. E un mediu in sine, nu doar un canal media - evident insa ca suntem in linie cu toata comunicarea brandurilor.

Cerintele si criteriile de performanta urmarite de client
Inainte de a incepe comunicarea, clientii au, pe buna dreptate, o teama de a fi prea deschisi si supusi comentariilor negative - sau de ce sa nu spunem: trollerilor. E un subiect sensibil si trebuie tratat foarte atent de altfel. Criteriile de performanta sunt in principal legate de rata de engagement, cu un evident focus pe recrutare la lansarea paginilor.

Structura continutului postat
Avem de toate pentru toti :) Nu cred ca exista reteta perfecta - da, multimedia scoreaza mai bine in engagement, dar nu si daca ii exagerezi ponderea.

Frecventa postarii
In medie un post pe zi, poate 2-3 in perioade de activari.

Frecventa organizarii de concursuri si mecanismele folosite
Tot in medie - cam un concurs pe luna, majoritatea avand ca obiectiv recrutarea de fani noi si engagement pentru fanii existenti.

Evolutia disponibilitatii clientilor fata de bugetele acordate social media in ultimul an
De la "nu ne bagam" la "nu mai concepem fara" :)

Structura promovarii paginii
Depinde de la brand la brand si de la buget la buget. Sa fim onesti - numarul de fani ai oricarei pagini este direct proportional cu investitia, nu cu "iubirea de brand".

3 recomandari pentru administrarea eficienta a paginilor de Facebook
Doar una: facebook-istii nu vor sa stea de vorba cu advertiseri, cu institutii sau corporatii, ci cu oameni. Asa ca daca intrati sau sunteti deja pe Facebook, umanizati-va brandul!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related