Paul Cioc (Copywriter, MRM Worldwide) vorbeste despre administrarea paginilor de Facebook, alcatuirea strategiei de continut, integrarea cu celelalte medii, cerintele si criteriile de performanta urmarite de clienti, structura continutului si a promovarii si activitatile care aduc fani noi.
Conturi administrate pe Facebook anul acesta de MRM Worldwide
Suntem vocile multor branduri pe Facebook. De la brandurile Coca-Cola pana la Golden Brau, Kandia, Rom Autentic sau L’Oreal Paris Romania.
Alcatuirea strategiei de continut
Pentru fiecare pagina, avem de atins anumite obiective. Pentru fiecare brand in parte se stabileste strategia de Social Media in functie de calendarul acestuia. Noi venim atat cu topicurile de discutie pentru statusuri, cat si cu activarile punctuale: aplicatii, concursuri, jocuri... depinde de nevoile si oportunitatile de comunicare ale brandului.
Pre-aprobarea de catre client a postarilor pe Facebook
Depinde de la brand la brand. Uneori pre-aprobam posturile pentru fiecare saptamana, alteori venim cu propuneri pentru zile speciale, evenimente etc. Ne miscam repede si daca se intampla ceva important intr-o zi anume sau gasim noi evenimente de care ne putem lega atunci devin statusuri. Important e ca totul sa para firesc pentru useri si sa nu iesim din topicurile care fac pana la urma personalitatea brandului.
Integrarea activitatilor de pe Facebook cu celelalte medii
Facem aplicatii, concursuri sau pur si simplu activari specifice Facebook. In momentul in care exista o promotie sau o campanie nationala, atunci Facebook-ul este suport si potenteaza cat mai mult spreading-ul acestor evenimente. Incercam, pe cat posibil, sa nu repetam sau sa dublam actiunile din alte medii, ci sa le adaptam sau chiar sa venim cu completari in Social Media.
Cerintele si criteriile de performanta urmarite de clienti
Clientii "ne masoara" atat in numar de fani dar si in interactivitate si relevanta acestor fani pentru brand. Le propunem sa testam diverse abordari incat sa aducem pe pagina fanii calitativi care chiar plac brandul, mai mult decat pe cei cantitativi si oportunisti care migreaza de pe pagina pe pagina in functie de promotii si premii. Ne calculam eficienta in interactivitate si in ceea ce reiese din comentariile si reactiile fanilor.
Structura continutului postat
Iarasi, depinde de brand. Unele branduri vorbesc in imagini mai mult decat in cuvinte (de exemplu Burn), pe cand altele transmit emotii (Kandia). Cautam sa fie lucruri interesante pentru useri. Postam atat text cat si imagini, video-uri care sa sustina discutiile si, bineinteles, multe intrebari. Aplicatiile sunt activari punctuale pentru fani, apar atunci cand este cazul si cand au sens in comunicarea noastra.
Frecventa postarii
De obicei 2 postari pe zi. Dar nu este o regula. Daca intr-o zi am postat deja de 2 ori, iar seara apare un eveniment sau e o stire care se leaga de brand, atunci sunam clientul si o postam.
Frecventa organizarii de concursuri si mecanismele folosite
O data la 3 luni, cred. Unele branduri sunt mai jucause si au mai des concursuri. Important e sa nu fie singura actiune a brandului pe Facebook. Mecanismele trebuie sa fie cat mai simple, amuzante si intuitive pentru un fan.
Daca nu-l poti explica in 3 pasi simpli, atunci e prea complicat. Mecanismele difera - tombola, lucky moments, instant win sau pur si simplu mecanisme amuzante. Promovarea o facem atat cu Facebook Ads cat si cu bannere sau alte activitati, iar premiile sunt de la mici la mari, in functie de bugete.
Disponibilitatea clientilor fata de bugetele acordate in social media in ultimul an
Din fericire, clientii incep sa vada importanta acestor pagini de brand mai mult decat un loc unde se aduna niste fani care sa dea "like". Incepem sa primim bugete mai mari pentru activitatile din Social Media, iar asta ne provoaca sa fim tot mai inventivi si sa profitam la maxim de acestea.
Structura promovarii paginii
Facem de toate :). Cautam un mix cat mai bun pentru paginile noastre. Ii facem pe fani ambasadori, Facebook Ads, bannere sau parteneriate, incercam sa exploatam cat mai mult oportunitatile. Facem parteneriate cu alte pagini, cu vedete... Promovam "butonul de Facebook" acolo unde putem, pentru a aduce cat mai multi fani in comunitate.
Activitatile care aduc fani noi paginii
Cand ai ad-uri clar vin mult mai multi fani. Dar totul depinde de cine este si ce spune brandul. Unele branduri cresc organic pentru ca userii le iubesc deja de mult si cand le gasesc pe Facebook sunt incantati, dar sunt si branduri pe care abia le lansezi, sau care vorbesc cu un target restrans si atunci e mai greu sa cresti organic. Ca o medie aprox. 30% vin organic, in timp ce restul vin din ad-uri si campanii.
3 recomandari pentru administrarea eficienta a paginilor de Facebook
Pe Facebook poti face orice, dar nu o sa poti vinde (decat daca deschizi un F-shop);
Inainte sa fii pe Facebook te gandesti cine esti ca brand si apoi ca persoana care urmeaza sa vorbeasca si sa interactioneze;
Esti mereu atent la ce spun fanii. Un fan ignorat se poate transforma intr-un PR negativ si incontrolabil.