Cine va urca pe podiumul publicitatii la Jocurile Olimpice din 2012?

Cine va urca pe podiumul publicitatii la Jocurile Olimpice din 2012?

Apas "Play", pe fundal ruleaza "It’s the final countdown" in timp ce numar 87 de zile pana la inceperea Jocurilor Olimpice de la Londra. Pe 18 aprilie BBC anunta ultimele 100 de zile de asteptare pana la cel mai spectaculos eveniment sportiv si totodata sloganul editiei din 2012 a Jocurilor Olimpice: "Inspire a Generation". Brandurile sunt inscrise intr-o cursa paralela, in care se intrec in a fi buni sustinatori ai London Olympics 2012 intr-un sprint constant pana pe 27 iulie. Cine va urca pe podiumul publicitatii internationale e greu de stabilit acum, dar pot spune ca exista clar niste favoriti. Totusi publicul nu pare sa dea, cu una, cu doua, zece.

Take the Stage
As alege drept fruntas in cursa asta premergatoare Jocurilor Olimpice brandul Adidas pentru campania "Take the Stage", creata de agentia Sid Lee. Campania a fost lansata in cadrul emisiunii Britain’s Got Talent si e sustinuta de Wretch 32, D Rose si David Beckham care incurajeaza fanii sa-si ia inimile in dinti, sa accepte provocarile lansate prin intermediul clipurilor si sa-si castige sansa de a fi pe scena. Adidas nu rateaza ocazia sa faca reclama si la produsele Sport, Street si Style intr-un stil care evoca campania "Adidas all in", care-si propunea sa surprinda intensitatea si pasiunea personalitatilor implicate. Cu aparenta de cauza sociala, campania "Take the Stage" se integreaza natural in cadrul creat de Olimpiada de la Londra care "inspira o generatie" si incurajeaza tinerii sa se afirme. E o campanie care ilustreaza perfect atat brandul, cat si motivul pentru care lupta si care face o treaba excelenta din a-si transforma publicul in sustinatori.

Thank you, Mom
Trebuie sa recunosc: I’m a sucker for Mom ads. Campania "Thank you, Mom" pentru P&G are zece din partea mea pentru ca da credit, fie ca ne place sa recunoastem sau nu, eroilor care de obicei raman in umbra. Mamele, care au sarcina ingrata de a negocia cu progenitura in timp ce ea se agata cu nesat de patura calduroasa, dimineata. Care nu au voie sa uite sa-si ghideze odorul spre autobuzul care-i duce spre antrenament si care oricum nu vor sa uite sa se bucure pentru prima reusita la o competitie. Participarea la olimpiade nu e o sarcina oarecare, dar nici mamele participantilor nu se pot lauda cu cea mai usoara treaba din lume. In schimb se pot lauda cu cea mai frumoasa. Si pentru asta P&G le ofera creditul meritat intr-un spot emotional, bine inchegat, realist editat.

Move to the Beat of London
As acorda brozul campaniei Coca-Cola – "Move to the Beat of London" care a facut ca muzica, fanii si participantii la olimpiada sa fie antrenati de un ritm impus de brand. E un spot colorat, plin de energie care ma face, inevitabil, sa bat acelasi ritm cu piciorul in podea. Da dependenta. Si-apoi, spotul ofera credit fiecaruia dintre protagonisti, intrarea de efect nu lipseste niciunuia dintre ei. Fie ca vorbim de Mark Ronson (Producator), Katy B (Cantareata), Dayyan Mohamed Jaffar (Singapore: Tragerea cu arcul), David Olivier (USA: 110 m obstacole), Kseniya Vdovina (Russia: Sprint), Darius Knight (UK: Tennis Table), Maria Espinoza (Mexic: Taekwondo), fiecare isi primeste ropotul de aplauze dupa care trece mai departe la a face ceea ce stie mai bine: sa ne dea pe spate.

Beyond Reason
Poate nu de fiecare data cand o campanie ne incurajeaza sa lasam deoparte ratiunea si sa ne lasam coplesiti de ceea ce simtim, putem face asta. In cazul campaniei Oakley – "Beyond Reason" publicul nu poate obtine nimic fara abandonare completa. Pentru ca este o campanie care suscita emotii puternice, ambitia, suferinta, implinirea, argumentarea logica nu-si poate gasi locul. Sinceritatea debordanta a atletilor din clipuri, care sacrifica orice pentru visele lor dezarmeaza publicul care n-are de ales decat sa renunte la randul lui la ratiune sau sa fie lasat pe dinafara. "I want anybody who’s ever had a dream for something to be like: ‚Man, she worked 12 years for this medal that took her 12 seconds’" , spune Lolo Jones, una dintre atletele care va concura la Jocurile Olimpice. O motivatie care nu e neaparat justificata prin logica. In schimb poate fi ilustrata printr-o interpretare artistica a pasiunii pe care atletii (sprinterul Lolo Jones, voleibalista Kerri Walsh, ciclistul Mark Cavendish, sprinterul Oscar Pistorius, ciclistul Cadel Evans, atletii Javier Gomez si Bryan Clay) o investesc in activitatile lor. Astfel, participantii la olimpiade si artisti precum Natalie Frank realizeaza lucruri care proiecteaza viziuni care nu poate fi intelese prin ratiune, dar pot fi asimilate prin arta.

Spots v. Stripes
Inainte de Jocurile Olimpice, Cadbury s-a gandit sa exploateze unul dintre secretele intunecate ale publicului: dorinta de a castiga. Sau cel putin de a fi de aceeasi parte a baricadei cu castigatorii. Asa ca, in spiritul de competitivitate prieteneasca, Cadbury a propus doua tabere: dungatii si patatii, a ales drept capitani doua animalute cu solzi extrase parca din "Finding Nemo" si a dat startul concursului. Coloana sonora jucausa, animatia colorata si ritmul foarte alert m-au dus inapoi la ambitiile copilaresti si-au trezit un soi de nostalgie amestecata cu amuzament. Mai mult, pentru ca n-a vrut ca un spoiler sa strice toata initiativa, spotul ne lasa in coada de peste si nu ne arata cine va iesi castigator in minicompetitia asta. Competitie care s-a continuat online pe site-ul spotsvstripes.com, unde publicul putea sa aleaga de partea cui vrea sa fie si sa faca cam de toate ca sa castige. Cadbury a mai pus la cale si alte activitati care anunta apropierea evenimentului de la Londra: au oferit invitatii VIP la Jocurile Olimpice 2012 trecatorilor din anumite orase ale Marii Britanii care reuseau sa opreasca un ceas, pe orbeste, la secunda 20:12.

Mascothaton

Cu chef de joaca pare sa fie si campania McDonald’s – "Mascothaton", care promoveaza implicarea companiei in sustinerea Jocurilor Olimpice din 2012 ca "Official restaurant provider". Mascothaton ii va plimba pe Wenlock si Mandeville, reprezentantii Jocurilor Olimpice, si pe atletul Dean Macy, ambasador de brand, intr-un tur al McDonald’s-urilor din Marea Britanie, in incercarea de a convinge copiii sa interactioneze cu ideea de Jocuri Olimpice. De ajutor vor fi si stepometrul, "sarituri-o-metrul", bata si mingea de baseball, contorul de shuttle run si stafeta care vor fi oferite in locul jucariilor obisnuite de la Happy Meal. Pe langa toate astea, McDonald’s organizeaza o competitie online care va premia 100 de copii cu bilete la Jocurile Olimpice si pass-uri pentru culise. Iar copii vor putea sa si cunoasca in persoana un olimpic. Iar ca sa promoveze initiativa, McDonald’s a lansat pe TV spotul "Coach", un spot care transmite ideea ca nu conteaza cine joaca, competitia e la fel de intensa.

Tot ce mai ramane de facut e sa ne alegem fotoliul preferat, sa tragem mai aproape floricelele si sticlele cu sponsorul oficial al Jocurilor Olimpice (:)) si sa asteptam urmatoarele probe la care se vor supune brandurile ca sa castige afectiunea publicului in rolul de comisie de evaluare a performantelor.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Frank Group

Frank Group este un grup de agentii independente, care ofera servicii integrate si complete de comunicare. Din Grupul Frank fac parte companiile Frank (ATL, BTL, digital), Oxygen (PR), MSPS Marketing and... vezi detalii »

Companii

Pozitii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related