Sa fi tot fost campanii sociale de educare a conducatorilor auto astfel incat sa fie responsabili si sa-si abandoneze masina proprie in parcare dupa ce au baut. Dovada ca exista o nevoie constanta de astfel de campanii e faptul ca jurnalele de stiri difuzeaza inca materiale in care sunt protagonisti soferii alcoolizati.
Tot o campanie impotriva bautului la volan am de gand sa va prezint si eu astazi, dar de data asta vorbim despre una care are toate sansele sa aiba si rezultate. Politia Romana, cont aflat in portofoliul Publicis, a gasit solutia unei sperieturi strasnice pentru petrecaretii care vor sa conduca.
Desi, slava domnului, resursele creative sunt pe toate drumurile la noi, eu zic ca avem in fata un exemplu de cote maxime ale campaniilor de educare. Si nu doar pentru ca mesajul este socant, ci pentru ca e foarte local, apropiat, autentic. Cu totii am vazut inmormantari romanesti si mame pe post de bocitoare. Imaginea e socanta, deranjanta si emotionanta, dar cel mai important e faptul ca e foarte cunoscuta.
Reteta este asa: se aleg cateva baruri cu potential mare de distractie, se asteapta venirea consumatorilor si degustarea bauturilor alcoolice, se asteapta ca acestia sa iasa ametiti, cu gandul ca o bere-doua (a se inlocui dupa caz cu lichidul pe care iti amintesti ca l-ai comandat) nu le-a facut nimic pentru ca "nu se iau ei din atata" si se ataca alcoolizatii ce se indreapta catre masinile personale cuuuu...
...un grup de bocitoare! Nu seamana deloc cu promoteritele obisnuite care iti zambesc dragut intinzandu-ti un pliant. Nu sunt sexy si nu par genul care sa danseze pe bar. Sunt batrane si aduse de spate si par din alta lume. Oricum, contrastul intre culorile de laser si cocktail si bocetul lor e atat de socant incat abia ai timp sa te dezmeticesti si sa asculti versurile adaptate situatiei. "Mi l-ai luat de la lumina si l-ai suit in masina", canta bocitoarele cu zel.
Povestea publicitara e inchisa frumos de niste stergare traditionale romanesti pe care petrecaretii le gasesc legate de oglinzile masinilor. In caz ca cineva era prea ametit sa inteleaga ce canta bocitoarele, stergarele pe care era imprimat cu font traditional "Daca ai baut, conduci pe ultimul drum" nu mai lasau loc de interpretari.
Initiativa incepe sa fie preluata de media digitala si traditionala, tintind catre mult dorita viralizare. Asa ca sa mai puneti careva mana pe volan dupa ce ati vazut activarea!
Comentarii
Apreciez campania la nivel teoretic. La nivel practic, nu cred ca a fost prea eficienta.