Nascut in oraselul israelian Holon, Gideon Amichay visa sa devina saritor in lungime sau desenator. Se pare ca unele vise ale copilariei nu sunt asa greu de indeplinit, intrucat acesta isi incepe cariera in publicitate in 1990, lucrand ca ilustrator si publicand in toate ziarelele israeliene, inclusiv in The New Yorker in 1995. A lucrat ca Chief Creative Officer &Partner la agentia Shalmor Avnon Amichay / Y&R, Tel Aviv, din 1994, moment in care a facut compania sa ajunga in topul agentiilor publicitare din Orientul Mijlociu. A castigat 17 premii la Cannes Lions, iar anul acesta este presedintele juriului la categoria Direct in cadrul festivalului. In 2011 publica cartea "No, No, No, No, No, No, No, Yes", care vorbeste despre creativitate si inovatie, la fel cum vorbeste si astazi la AdStory.
Am crescut si copilarit intr-un frumos orasel numit Holon, de langa Tel Aviv, Israel. Copil fiind, visam sa devin atlet precum Carl Lewis sau sa creez desene animate. Aici e primul meu desen pe care l-am creat vreodata si care a fost publicat in The New Yorker in 1995.
Cel ma nebunesc lucru pe care l-am facut in liceu a fost studiez + sa invat + sa studiez + sa invat. Scuze daca nu e cel mai creativ raspuns. In facultate eram tipul care era prea serios.
M-am hotarat ca vreau sa lucrez in publicitate cand mi-am dat seama ca incepusem sa colectionez obsesiv printuri de ABSOLUT Vodka.
Relatia mea cu publicitatea s-ar traduce cam asa: dragoste si ura, sare si piper, inainte si dupa.
Ce e minunat cand lucrezi in publicitate este ca poti face lucruri grozave si, cu putin noroc, poti ajunge sa schimbi lumea.
Ce e extraordinar la Shalmor Avnon Amichay este ca am vandut-o dupa 18 ani, dar a fost un lucru inovativ.
Brainstorming facem aici, intr-un loc grozav de mers de fiecare data.
Nu am o poza cu biroul meu, dar imaginati-va ca arata ca un iad inainte si ca un rai dupa.
Lucrarile de care sunt cel mai mandru sunt cele pentru Aids Task Force in Israel ('Doubt', 'SDIA', proiectul 'Get Tested'), campania israeliana 'Radio Advertising Works' (aceeasi campanie de 18 ani) si lansarea de succes a zeci de branduri pe piata israeliana.
Momentul care m-a bucurat cel mai mult in cariera a fost atunci cand am castigat cu Shalmor Avnon Amichai/Y&R primul Cannes Lion si am mers pe scena cu steagul israelian.
In istoria browserului meu poti gasi… hei, nu poti stii niciodata.
Cea mai buna sursa de insipiratie sunt oamenii. Toti oamenii din jurul meu.
Locul meu preferat de pescuit insight-uri este de pe TED.com.
Campaniile creative extraordinare au in comun o idee, si una buna.
Cei mai buni clienti sunt cei ce au incredere in tine si in munca ta. Cei mai rai clienti sunt cei care incearca sa-ti faca munca. Cel mai frustrat ma simt atunci cand nu am nici o idee.
In opinia mea cele mai bune lucrari creative sunt cele simple, dar geniale.
Uite care sunt campaniile mele preferate:
TV: Apple – "Think Different", pentru inspiratie si pentru ca a fost precursor al tuturor produselor.
Nike – "Write the future" este o opera de maestru din toate punctele de vedere.
Chrysler – "Half time in America" pentru manifestul grozav.
Volkswagen – "Think small" pentru simplitatea geniala si pentru schimbarea istoriei publicitatii pentru totdeauna.
Printurile preferate sunt cele de la ABSOLUT Vodka pentru o idee infinit atragatoare, asta pana cand un destept a distrus-o.
Neconventional: Nike + pentru inovatie si pentru ca a aratat publicitatii incotro sa se indrepte, insa doar cativa au acceptat provocarea.
Comunicare de brand: Nike – "Just do it". Pur si simplu au facut-o.O munca extraordinara mentinuta de atat de mult timp.
Cel mai bun sfat pe care l-am primit vreodata de la cineva din industrie a fost de la Michael Conrad: "Vino la Scoala de leadership creativ la Berlin". Scoala asta mi-a schimbat viata pentru totdeauna.