Fost rocker in liceu si "prieten cu golanii", dar in acelasi timp premiant alaturi de tocilari, Stefan Chiritescu (Head of Planning, Graffiti BBDO) a trecut de la cititor impatimit al cartilor pe care trebuia sa la vanda cand lucra la Humanitas, la HR in devenire care mergea saptamanal la munte si a ajuns publicitar in toata regula, intr-o industrie pe care cand o iubeste, cand o uraste, dar de care nu se vede despartit niciodata. Daca vreti sa cititi mai multe despre ambitia de a-l inlocui pe Duckadam sau despre momentele in care "bubuie muzica" vedeti interviul de la rubrica AdLife.
Numar de primaveri creative: 10
Am copilarit pe strazile din Brasov, Bucuresti.
Cand eram mic, voiam sa devin portar la Steaua in locul lui Duckadam.
Am chiulit de la desen si franceza sa o vad pe Steaua cand juca acasa, miercuri de la 14.00. Ghencea inca nu avea nocturna. Ulterior am chiulit de la multe chestii in favoarea cartilor si a filosofiei pe orice tema.
In liceu eram tipul ala care chiulea mult, citea mult, era prieten cu golanii si lua premii ca tocilarii.
Am primit primul salariu de la Humanitas – Libraria din Fundul Curtii unde mai degraba am citit decat am vandut carti. Si am ascultat mult jazz, desi in clasa a XI-a eram rocker. Primul salariu fost cheltuit pe niste beri cu prietenii. Am invatat de atunci ca nu e banoasa treaba cu cartile. Mai ales daca poti citi moca.
As fi vrut sa mi se fi spus mai devreme ca Gioconda lui da Vinci e un tablou mic, tras in sticla anti-glont si e asezat intr-o camera uriasa, plina cu jumatate din populatia Japoniei dotata cu aparate foto.
Imi amintesc si acum noaptea cand am plecat cu trenul la Cluj sa ma angajez la Vitrina. Nu aveam nicio garantie ca se va intampla asta in afara recomandarilor unor prieteni. Plus prostia de a renunta la un job de HR intr-o multinationala.
Am mai degraba un fel de open relationship cu publicitatea. O iubesc, o urasc, o admir, o contest, o fac curva, ma face superficial, ma face sa rad, sa albesc, sa ma bucur, sa fiu mandru. Nu as sti sa fac altceva mai bine decat sa ma intorc in fiecare dimineata la ea.
Primul job in publicitate a fost la Vitrina (ce vremuri:)) din Cluj. La sediul din Bucuresti imparteam agende luate din tir.
Primul brief la care am creat ceva de care am fost multumit a fost pentru Domeniile Tohani. Am facut si brief si advertising idea. In final, o alta agentie a produs spotul pe ideea mea. Macar l-a produs bine.
Proiectul care nu mi-a iesit (desi tare mi-as fi dorit) este un pitch pe BRD prin 2007-2008. Am facut cea mai tare prezentare cu Ema, Tuchiac, Docea, Gongu si altii. Am recitit-o de curand. Guys, am fost pe langa.
Visez sa castig un premiu la departamentul clientilor care fac comunicare misto si vand produse/servicii. Stiu ca nu exista, dar o sa il inventez eu intr-o zi.
Cea mai tare campanie internationala este cea care include stunturile T-Mobile pentru ca demonstreaza enervant de misto ca life is for sharing.
Cea mai tare campanie din Romania? Sa ne linistim, nu avem inca asa ceva in Ro.
Cea mai buna comunicare de brand o are Guinness. Imi place pentru ca stie sa fie un brand national si international in acelasi timp.
Ad-uri mele favorite sunt:
Spot TV
Spot online
Cele 8 filmulete BMW - The Hire. Desi dezvoltate in 2001, bat de departe "inovatiile" de azi. Un brand content a la carte.
Barack Obama Campaign – Wassup 8 years later
Si Thefuntheory.com e o gaselinita pe care sunt invidios in fiecare zi
In paralel sunt profesor pe la Jurnalism sau SNSPA.
Ce-o sa fac cand o sa am multi bani si nu o sa mai fiu nevoit sa muncesc? E criza si nu cred in down shifting. In plus, oamenii sunt sau devin banali fara o profesie care sa le creeze o anume tensiune interioara.
Nu prea fac poze iola. Imi place mai mult experienta momentului decat amintirea lui, plus ca am prieteni care fac toate pozele din lume.
Cartea de care spun ca e preferata mea este "Cat de mult o iubim pe Glenda" scrisa de realist magicul Julio Cortazar. Cartea care este de fapt preferata mea este "Seara cand se inchide posta", scrisa de tata - cel mai smecher povestitor pe care il cunosc.
La mine in history-ul de la browser apar cel mai des gsp.ro, Facebook.com, Google.com dupa care urmeaza o suma mare si larga de agregatoare.
Pentru ca ascult preponderent jazz, nu dau muzica mai tare. Cu toate astea, mai bubuie muzica la un Editors, Morcheeba si mai nou Kavinski.
Nu ma pot hotari daca as vedea de 10 ori filmul "Green Mile" sau "Regele Pescar".
Nu am ratat niciun episod din "The Wire". Cel mai smecher scenariu ever.
Cand nu lucrez, imi place sa ma vad cu prietenii, sa vad locuri, sa conduc.
Poate dai peste mine la (pentru cunoscatori) tap tap (beer o'clock).
Colectionez prezentari din orice domeniu. Sigur o sa-mi trebuiasca la ceva, candva.
Pe ce cheltuiesc prea mult? Sunt un ardelean cumpatat. Ce intrebare e asta?:) Fie, sa zicem ca pe berile de la tap tap.
Pierd prea mult timp fiind suparat pe impostura altora.
Nu pot sa spun care e poza de pe Facebook care a primit cele mai multe like-uri. Nu le am cu pozele. Sorry, nu sunt cool.
Statusul de pe Facebook cu cele mai multe like-uri e, de fapt, un post cu vreo 52 de comment-uri. Era seara tarziu, eram la un focus grup si ma minunam ce parere are despre lume si viata romanul mediu 25-35 de ani.
O replica buna de agatat este nu-i asa ca hipsterii sunt boring? (am zis ca nu sunt cool, ok?:) )
O poza din alta perioada (+povestea ei)
Aici eram in Cozia, pe vremea cand mergeam saptamanal la munte si eram un HR in devenire. Ultima vara cu vacanta mai lunga de doua saptamani. Apoi a inceput THE advertising ride.