In orice zi petrecuta la birou, Olivier Altmann isi poate intoarce scaunul spre ferestrele lungi pana in podea ca sa vada trecatorii de pe Champs Elysee si turistii adunati la Arcul de Triumf (chiar acolo unde se spune Triomphe). Nascut la Lyon, Olivier si-a inceput cariera in publicitate la FCB Paris, unde a fost copywriter. La Publicis e din 2004, iar din 2009 conduce creatia in toate birourile retelei la nivel mondial. Membru al juriului AdPrint de anul acesta, Chief Creative Officer-ul de la Publicis Worldwide povesteste la AdStory despre brainstormingurile cu fum de trabuc, capul de mistret care vegheaza asupra premiilor castigate, despre momentul care l-a determinat sa lucreze in publicitate si cele care mentin relatia fericita ca in prima zi.
Am crescut la Lyon, orasul francez definit de "saucisson" si "Guignol" (un spectacol de papusi creat in 1808). Cand eram copil, visam sa devin medic veterinar sau regizor.
Aici aveam 5 ani si eram in scoala primara. Acolo mi-am intalnit prima prietena. Dar nu va spun unde apare ea in fotografie.
Cel mai nebunesc lucru pe care l-am facut in liceu a fost sa trisez modificand notele din carnet. In facultate colectionam broaste si serpi morti in borcane cu formaldehida.
Am decis sa lucrez in publicitate atunci cand un profesor mi-a cerut sa comentez un print. Am scris 17 pagini.
Sunt indragostit de advertising. Ce e extraordinar la lucrul in domeniu e ca ideile rezolva orice problema.
Grozav la Publicis este ca de aici dirijam brandurile de top.
Facem brainstorminguri la Le Lucas, un restaurant italian cu terasa unde pot sa fumez trabucuri si sa ma gandesc fara sa fiu intrerupt mereu de intalniri.
Biroul meu este… curat. Si e un loc foarte bun de unde poti vedea parada de Ziua Bastiliei. Adorabilul cap de mistret e modul meu de a le face in ciuda celorlalte trofee de pe perete.
Cel mai mandru sunt atunci cand munca pe care o fac ceilalti se datoreaza input-ului oferit de mine.
Momentul in care ma simt cel mai bine este atunci cand copiii mei imi spun "mi-a placut ultimul tau ad, tata".
Viata iti ofera cele mai bune insight-uri. Inspiratia este peste tot asa ca sursele mele de inspiratie sunt imprevizibile.
Cele mai bune campanii creative sunt cele de care iti amintesti si peste 10 ani.
Cei mai buni clienti sunt cei care au o viziune si au incredere in a ta. Cei mai rai clienti sunt cei care nu au nicio viziune dar au incredere in a lor.
Cel mai frustrat ma simt atunci cand trebuie sa fac compromisuri. Adica destul de des.
Cea mai buna comunicare de brand o are Apple. Mereu un punct de referinta pentru intreaga industrie de publicitate.
Astea sunt lucrarile pe care le apreciez cel mai mult:
Spot TV: Guiness – "Noitulove". Insight extraordinar, productie grozava, soundtrack exceptional. Iconic.
Campanie online: BMW - "The Hire". Atat de inovator pentru 2011 (inainte ca YouTube sa existe macar) incat festivalul de la Cannes a trebuie sa inventeze categoria Titanium pentru a-l rasplati.
Print: Nike – "Michael Jordan : 1, Isaac Newton: 0". O dovada memorabila ca mai putin inseamna mai mult.
Neconventional: Magazinul virtual de la metrou Homeplus. Cand comunicarea devine un serviciu.
Cel mai bun sfat pe care l-am primit vreodata de la cineva din industrie a fost sa nu ascult de sfaturi.