In ziua de astazi, Social Media nu mai este doar locul unde legi conexiuni cu familia sau prietenii. Branduri, mari sau mici, folosesc deja Social Media ca pe un instrument de business, menit sa atraga clienti, sa acumuleze capitalul de imagine si sa maximizeze profitul. Si, ca orice demers, trebuie urmarit si masurat. Cum? Prin intermediul tool-urilor de masurare.
1. Facebook Insights
Chiar daca suna banal, Facebook Insights este un tool care te poate ajuta foarte mult in masurarea performantelor paginii tale de Facebook, dar si in definirea unei strategii de content relevant pentru cei care ti-au dat like. Si asta pentru ca nu masoara doar like-urile sau reach-ul: cu ajutorul Facebook Insights poti masura performanta postarilor si poti vedea separat, pentru fiecare postare in parte cati oamenii au generat "povesti" (au dat share, like sau au comentat) despre contentul tau, dar si cati dintre acestia te-au "rasplatit" cu feedback negativ. Serviciul este gratuit.
2. Google Analytics
Unul dintre cele mai cunoscute tool-uri de masurare a performantei, Google Analtics este, pe cat de popular, pe atat de folositor. Printre tool-uri gasim: advertising ROI, e-commerce tracking, aplicatie pentru social network tracking, care analizeaza atat din punct de vedere al traficului, cat si din punct de vedere al eficacitatii strategiilor de marketing. Serviciul este gratuit.
3. HootSuite (hootsuite.com)
HootSuite este, probabil, mai degraba cunoscut drept tool de comunicare in retele sociale. Totusi, acesta ofera si o serie de aplicatii analitice. Cu ajutorul HootSuite poti urmari mentionarile brandului tau in social media, poti analiza traficul paginilor tale si poti contoriza cresterea numarului de fani. Google Analytics si Facebook Insights pot fi, de asemenea, integrate in contul tau de HootSuite, facand serviciul chiar mai valoros. Serviciul costa 5.99 $/luna.
4. Klout (klout.com)
Klout este un alt instrument util, prin intermediul caruia iti poti masura influenta in retelele sociale. Cel mai important aspect este scorul Klout, care este determinat de marimea retelei tale sociale, de content si de felul in care utilizatorii interactioneaza cu continutul postat de tine. Scorurile Klout variaza de la 0 la 100, 20 fiind scorul mediu. Serviciul este gratuit si in varianta beta.
5. Social Bakers (socialbakers.com)
Social Bakers este, asa cum spune si sloganul, reteta pentru succesul in social marketing. Social Bakers ofera o serie de tool-uri care nu numai ca te ajuta sa masori si sa compari, dar sa si cresti performanta si sa-ti maximizezi ROI in Social Media. Ce-i drept, serviciile Social Bakers nu sunt ieftine, insa intr-o companie care pune accent pe Social Media, ele nu trebuie sa lipseasca.