[UPDATE] Dupa mai mult de 7 ani de coordonare a diviziei de direct & digital a Mercury360, Adrian Pavelescu devine Managing Director al agentiei Outbox - noua identitate de brand care va grupa competentele de digital si comunicare one-to-one ale Mercury360. Anuntata oficial prima data la conferinta PR&The Web, Outbox se prezinta printr-un site creativ si o abordare orientata mai mult spre rezultate decat spre canalul digital folosit.
In paralel cu anuntul de la conferinta, agentia a ales sa-si informeze clientii printr-un direct mailing ce contine un card cu un QR code. Odata scanat, codul trimitea catre o pagina personalizata cu numele si prenumele clientului si instala o aplicatie de augmented reality. Cealalta parte a cardului folosea ca suport pentru aplicatia ce pornea videoclipul de prezentare a noii agentii.
Pentru a afla mai multe despre Outbox, am stat de vorba cu Adrian Pavelescu despre echipa, planuri de viitor si colaborarea cu Mercury360.
IQads: De unde ideea unei noi agentii?
Adrian Pavelescu: Mercury360 e o agentie integrata, drept urmare serviciile de digital exista la noi in agentie din 2003. De-a lungul timpului serviciile si volumul de business au tot crescut. A fost o crestere naturala, organica. Iar cum digitalul a crescut in general si directia asta si-a confirmat potentialul, decizia a venit natural. Si a venit cumva sa reconfirme focusul nostru in directia de digital in sensul de resurse si capabilitati.
Clientii Mercury360 stiu ca facem online si odata cu cresterea pietei de digital a crescut si volumul de proiecte din agentie si volumul diviziei. Drept urmare momentul lansarii n-a venit ca o revolutie in fluxurile noaste de business, ci pur si simplu ca un moment simbolic de lansare a numelui Outbox, dar agentia presteaza in digital de foarte mult timp.
Da, va exista o colaborare intre Mercury360 si Outbox, dar Outbox va fi o entitate de business complet independenta. Outbox e o agentie separata, toate proiectele care se vor derula intre Outbox si Mercury360 vor fi pe baza unui contract ca orice alte doua companii diferite, dar colaborari vor exista, evident.
IQads: Ce servicii veti oferi?
Adrian Pavelescu: Sunt agentii in piata care abordeaza o strategie de nisare si aprofundeaza un anumit canal pe care incearca sa-l dezvolte si sa-l eficientizeze, dar Outbox va incerca sa abordeze toate canalele de digital si cele mai noi tehnologii. Pentru ca pe noi ne intereseaza mai mult decat o abordare de canal, o abordare de livrare a unui mesaj intr-un mod foarte engaging pentru consumator, iar tehnologia te ajuta sa te diferentiezi, sa transmiti un mesaj mai relevant, sa ajungi la consumator intr-un mod mai interactiv, care sa fie diferit fata de miile de mesaje cu care acesta e asaltat.
Deci, nu, nu vom face o specializare foarte ingusta de canal, ci vom aborda toate tehnologiile noi. Deja o facem, doar ca acum consolidam asta.
IQads: Spune-mi putin despre ce ati facut pana acum.
Adrian Pavelescu: Clientii traditionali sunt clientii titrati ai Mercury360 – Nestle, Dr. Oetker, Ursus Breweries, Albalact. In momentul de fata, formal vorbind, clientul principal al Outbox este Mercury360. Brandurile pe care lucram in schimb, sunt brandurile pe care am inceput sa lucram sub egida Mercury360 si pe care vom lucra in continuare.
IQads: Cum e structurata intern noua agentie? Sunt numai oameni din Mercury360 sau ati mai marit echipa?
Adrian Pavelescu: Nu mai e nimeni din Mercury360, suntem toti din Outbox. Suntem o componenta cred ca tipica pentru o agentie de digital – avem design, programare si client service. Acum partea diferentiatoare e ca echipa Outbox are si o extensie in echipa Mercury360 pentru ca exista si in Mercury360 oameni cu competente de digital. Mai mult decat atat, Outbox are, pe langa serviciile de digital exclusiv, o abordare inspre zona de one-to-one communication, care la un moment dat poate sa integreze partea de offline si partea de online. Drept urmare partea de offline, care e preponderenta in Mercury360, va functiona ca echipa de colaborare cu echipa din Outbox pentru ca sunt foarte multe proiecte unde ma intereseaza mai putin canalul, ci ma intreseaza o abordare strategica, un mod de a pleca de la idee si a trece prin toate etapele necesare astfel incat sa ajung la consumator intr-un mod foarte relevant si eficient.
IQads: Cum vreti sa va diferentiati de celalte agentii de digital existente pe piata din Romania?
Adrian Pavelescu: Principala diferentiere va consta tocmai in faptul ca nu vom aborda un canal, ci vom cauta solutii de engagement, ceea ce inseamna ca vom cauta abordari one-to-one. Si pe langa faptul ca avem strategia, care datoria experientei din Mercury360 e destul de lunga. Mercury360 are in portofoliu o plaja extrem de mare si de complexa de proiecte, iar filosofia agentiei este orientarea spre rezultate. Asta e si sloganul Mercury360 – Think Results. Drept urmare oricat am incerca noi sa fim creativi si sa imbinam creativitatea cu tehnologia, nu putem sa scapam de radacina mercury de "think results" si orice facem trebuie sa gandeasca: ok, unde ajungem si ce facem cu consumatorul? Orice gest de comunicare pe care il facem trebuie supus intrebarilor naturale "si ce vrem sa obtinem de la consumator?", "care e reactia/ care e perceptia / care e mindsetul?/ ce obiectiv concret am?"
Si atunci pentru fiecare brand, campanie si proiect, noi incercam sa gasim solutii inovative, solutii altfel, astfel incat sa ajungem la consumator un pic mai repede decat ceilalti – nu decat competitorii nostri, ci decat competitorii brandurilor noastre. Un pic mai repede, un pic mai bine, relevant, memorabil – spre asta aspiram si asta ne diferentiaza.
Sunt multe agentii in piata care stiu sa faca site-uri si fac site-uri, stiu sa faca digital, stiu sa faca social media, dar noi ne gandim mai degraba la o abordare transcanal astfel incat sa ne atingem obiectivele de comunicare.
'The *uncomplicated' este o declaratie si un credo al noii agentii. Tehnologii complexe adaptate platformelor de comunicare digitala sunt folosite la adevaratul lor potential, ramanand insa accesibile, atat pentru branduri cat si pentru consumatorii acestora.
IQads: Ce obiective aveti pe termen scurt si lung?
Adrian Pavelescu: Obiectivul pe termen scurt ar fi sa consolidez tot ce inseamna capabilitati de business pe care le avem in momentul asta – consolidare care tine de resurse, de tehnologii, de sisteme, de portofoliu de clienti. Profitul trece in plan secundar in faza asta. Pe termen lung evident ca vrem sa ajungem unii din jucatorii importanti din piata de digital si sunt sigur ca se va intampla. Eu personal vreau sa fac proiecte faine, cu tot ce implica asta. Pentru ca daca facem proiecte faine pentru brandurile din portofoliu, cresterea va veni. Nu tin neaparat la obiectiv, ci mai mult la continutul in sine a ceea ce facem in fiecare zi.
IQads: Aveti si o divizie de new business in cadrul Outbox?
Adrian Pavelescu: Garantat plaja de clienti ai Outbox se va extinde in viitorul apropiat, dar asta nu printr-o divizie de new business, ci prin competentele pe care le avem in momentul asta de account management. Eu nu prea cred in ideea de new business facut de un om special pe new business. New business se face de catre oameni care stiu online si discuta cu clientii propunandu-le campanii care sa merite. Oameni care au un know-how in spate care merita sa fie exploatat si in executie, nu neaparat doar in new business. Adica un om care doar vinde ar trebui sa aiba si foarte mult know-how de digital in spate. Si daca se intampla sa aiba acest know-how, atunci prefer sa intre in partea de executie si de planning mai degraba decat in new business. In advertising nu se pune accentul pe new business, mai degraba faci proiecte faine si clientii te cauta. Nu sunt sigur ca rezolvi ceva daca te duci sa bati la usi.
IQads: Cum crezi ca vor evolua bugetele pentru online?
Adrian Pavelescu: Digitalul creste si va creste in continuare. Advertiserul se duce dupa consumator, advertiserul e capusa din blana consumatorului. Iar consumatorul e pe net din ce in ce mai mult – foloseste smartphones si tehnologii – practic nu numai ca nu poti sa nu iei in calcul dezvoltarea tehnologiilor, dar ar fi si stupid sa nu profiti de toate oportunitatile pe care aceasta dezvoltare ti le ofera.