Irina Codreanu (Senior Copywriter, Saatchi&Saatchi) si Vlad Molico (Group Creative, Saatchi&Saatchi) vorbesc despre pretestarea campaniilor in cadrul agentiei: cazurile in care a fost necesara pretestarea, avantajele si dezavantajele practicii, metodele de pretestare preferate de agentie si efectele lor si succesul campaniilor pretestate.
Campanii realizate de noi care au fost pretestate
Mai multe. De fapt, destul de multe. Depinde si pe ce client lucrezi. Unii testeaza tot, altii nu testeaza nimic.
Metode de pretestare de ad la care au apelat clientii
Toate, de la testare de concept pana la executii (aproape) finale.
Avantaje si dezavantaje ale pretestarii
Pretestarea in sine nu e o idee rea, cu conditia sa stii sa o interpretezi. Noua chiar ne-a confirmat idei in care credeam, de multe ori. Mai nasol e cand concluziile se trag mot-a-mot si atunci... scapa ce poate. In general, nimic.
In ce cazuri se apeleaza la pretestare
Nu putem spune.
Efecte ale pretestarii asupra campaniilor lansate
Au fost campanii oprite, au fost si campanii neatinse. Nu e o regula. Depinde cine, cum, unde si pe cine face testarea.
Succesul campaniilor pretestate
N-am facut un research in sensul asta. Dar suntem curiosi cum ar fi aratat campania Old Spice in urma unei testari. Presupunand ca ar fi fost aprobata, dupa aceea.