In primele luni ale anului, Playboy a trecut prin schimbari la nivel de trust, structura editoriala, echipa redactionala, grafica, a fost relansat site-ul si a devenit mai activ pe pagina de Facebook (in acest moment, fanpage-ul e pe locul 2 in topul Facebook, la sectiunea de Reviste). Am vorbit cu Eduard Tone, redactor-sef, despre ce au insemnat aceste schimbari si planurile pentru perioada urmatoare.
IQads: Aveti o noua structura editoriala si echipa redactionala, noua grafica si un site relansat. Mai mult, brandul a trecut intr-un nou trust: Mediafax. Cum s-au petrecut toate schimbarile si ce influenta a avut fiecare asupra editorialului?
Eduard Tone: Schimbarile s-au petrecut cumva in firea lucrurilor, odata cu venirea echipei mele la Playboy, mutare care s-a petrecut incepand cu 1 ianuarie. Practic, primul numar facut de noua echipa Playboy a fost cel din luna martie, iar schimbarea pe care am impus-o a fost la nivel grafic, editorial, conceptual si de atitudine. O reasezare pe alte criterii, care-si propune sa readuca revista Playboy pe primul loc in topul revistelor pentru barbati.
Mizam pe o schimbare la nivelul perceptiei asupra revistei si a continutului acesteia: interviuri cu personaje de calitate, promovarea erotismului artistic, articole din toate zonele de interes ale barbatilor, cu accent pe elemente de lux si high-class, flexibilitate editoriala si, in general, o abordare in perfecta coeziune cu valorile acestui brand extraordinar: mentertaining definit de umor, informational, erotism si latura contemporan-sociala.
IQads: Cati oameni din echipa FHM fac acum parte din redactia Playboy?
Eduard Tone: Toata echipa FHM, ma refer la oamenii angajati permanent, dar si la o buna parte din colaboratori, au ales sa faca acest pas, impreuna cu mine. Iar pentru asta le multumesc, in special pentru ca au avut incredere in faptul ca asa cum am reusit impreuna sa facem din FHM cea mai vanduta revista pentru barbati din Romania, vom reusi, in scurt timp, sa readucem Playboy la nivelul la care a fost candva. Prin motoare turate la maxim atat in print, cat si in online si retelele de socializare.
IQads: Cum distribuiti contentul intre editia tiparita a Playboy si site-ul Playboy?
Eduard Tone: Site-ul Playboy si-a schimbat recent look-ul, integrandu-se perfect in platformele online ale companiei Mediafax Group. Are un design mult mai atragator si va avea un content variat, cu accent pe zona multimedia si cu o atentie speciala acordata continutului video. De asemenea, pe langa articolele din editia tiparita, care se regasesc online la o anumita perioada de timp de la aparitia pe piata a revistei, site-ul are content dedicat, este updatat zilnic, iar fanii revistei au toate motivele sa-l viziteze cat mai des. Intentionam sa marim interactivitatea online, prin concursuri si campanii speciale care sa promoveze valorile brandului. Dealtfel cifrele din trafic vorbesc deja despre noua strategie din zona online. Si acesta e doar inceputul.
IQads: Ce a presupus relansarea site-ului, cum e organizat, cum ati gandit structura noua?
Eduard Tone: Noul site a fost gandit grafic de catre o echipa extraordinara, din departamentele de dezvoltare si design. Este schimbat din temelii si organizat pe structura editoriala a revistei, astfel incat cititorul de print sa se regaseasca usor si in online si invers.
IQads: Aveti in vedere ca la un moment dat sa fie platit contentul de pe site, cel putin partial?
Eduard Tone: Studiem si aceasta posibilitate, insa trebuie sa vedem exact cat si in ce fel este dispus user-ul roman sa plateasca pentru a avea content premium si, mai ales, ce fel de content premium ar trebui sa oferim in asa fel incat userul sa plateasca.
IQads: Cat mai credeti in print versus potentialul online-ului?
Eduard Tone: Eu nu ma situez in vreuna din aceste extreme, mentinandu-ma in zona traditionalist-modernista, cea de imbinare si completare reciproca. Continui sa cred ca print-ul nu va muri in urmatorii ani, ca in special revistele continua sa aiba un potential considerabil in zona de print DAR sustinute din ce in ce mai puternic de online. A crea content divers in online versus print si totodata a incerca, prin elemente specifice, trimiterea cititorului de online la chiosc, pentru a cumpara si versiunea tiparita, sunt doar doua elemente care arata cum trebuie imbinat print-ul cu online-ul sub umbrela aceluiasi brand. Playboy este un brand istoric care a castigat increderea cititorilor sai. Eu si echipa mea ne-am setat acest obiectiv: sa ridicam stacheta. Playboy Romania porneste pe drumul elegantei si bunului gust, a continutului de calitate, de la interviuri la pictoriale, de la umor la articolele serioase.
IQads: Cine administreaza pagina de Facebook Playboy Romania si ce strategie abordati acolo, ce fel de content promovati?
Eduard Tone: Pagina de Facebook o administram tot noi, in special Dan Mihu, redactor sef adjunct. In momentul in care am venit aici, FHM conducea Playboy la numar de fani, scorul era undeva 19.000 la 18.000. In doar trei luni, am ajuns sa ducem pagina FB la peste 50.000 de fani, lasand cu mult in spate principalii competitori. Suntem foarte activi in aceasta retea de socializare. Am inceput sa dezvoltam deja aplicatii specifice, iar surprizele din lunile viitoare vor fi cu siguranta foarte placute pentru cei care ne urmaresc.