Ana-Maria Olaru (Strategic Planner, CohnandJansen JWT) vorbeste despre pretestarea campaniilor in cadrul agentiei: cazurile in care a fost necesara pretestarea, avantajele si dezavantajele practicii, metodele de pretestare preferate de agentie si efectele lor si succesul campaniilor pretestate.
Campanii realizate de noi care au fost pretestate
In 2011 nu am avut clienti care sa implementeze etapa de pretestare, toate campaniile au fost aprobate si implementate direct. Lucram cu clienti care folosesc pretestarea, dar pentru spoturile care sunt produse in regiune si sunt adaptate local, pentru a masura relevanta lor in contextul din Romania
Metode de pretestare de ad la care au apelat clientii
A existat un singur caz de pretestare pentru o campanie propusa de noi intr-un pitch iar acolo au ales sa mearga pe animatix. La momentul respectiv, am ales sa iesim din pitch doarece ideea de creatie se pierdea foarte mult in animatix si atunci eram clar dezavantajati din start.
Avantaje si dezavantaje ale pretestarii
Pretestarea vine deja dupa ce munca pe campanie este pe final si nu are un imput semnificativ – intotdeauna un research la inceputul procesului va ajuta mult mai mult decat etapa de pretestare unde poti cel mult sa mai schimbi detalii mici sau sa o iei de la zero cu totul.
In ce cazuri se apeleaza la pretestare
Din experienta noastra, clientii care au optat pentru pretestare au facut-o in special in conditiile in care aveau 2 campanii la fel de puternice, pentru a decide care dintre ele va avea rezultate mai bune pe termen lung.
Efecte ale pretestarii asupra campaniilor lansate
Nu am avut campanii care sa fie oprite in pretestare.
Succesul campaniilor pretestate
Nu avem date clare pentru acest lucru, campaniile noastre au avut succes si fara etapa de pretestare ceea ce pentru noi spune destul de multe.