[AdStory] Frédéric Royer (Publicis Conseil): Cel mai prostesc lucru pe care l-am facut in liceu a fost sa ma maturizez

[AdStory] Frédéric Royer (Publicis Conseil): Cel mai prostesc lucru pe care l-am facut in liceu a fost sa ma maturizez

Nascut in oraselul francez Saint Brieuc, Frederic Royer visa ca intr-o zi sa devina un mare explorator in echipa lui Jacques Cousteau. Astazi, Frederic a ajuns la concluzia ca nu exista job mai bun ca cel in publicitate, cu toate bucuriile si toate frustrarile cu care vine la pachet. Creative Director / Head of Art la Publicis Conseil si membru al juriului AdPrint 2012, el ne spune la AdStory despre copilarie si greseala de a se maturiza, ce a invatat atunci cand i s-a zis ca deseneaza "rau ca un porc", despre campaniile pe care le admira si cele de care e mandru ca le are in portofoliu, inspiratie si pareri despre lumea publicitatii.

Am crescut pe stradutele din St. Brieuc, in Bretania (Franta). Da, stiu, destul de greu de vazut pe harta.

In copilarie visam sa fiu scafandru in echipa Cousteau (formata din Jacques Cousteau, Frederic Dumas si Philippe Tailliez). Nu pastrez poze vechi cu mine, probabil ca mama mea are cateva de aratat.

Cel mai nebunesc lucru pe care l-am facut in liceu a fost… sa ma maturizez? Poate nu e cel mai nebunesc, dar cu siguranta e cel mai prostesc.

In facultate eram tipul ala care intarzia.

Am decis ca vreau sa lucrez in publicitate cand am vazut cum e sa lucrezi in alta parte.

Ce e minunat la Publicis Conseil e ca avem o terasa de unde putem vedea parada de pe 14 iulie. Gratis.

Aici facem brainstorminguri. Ador brainstormingurile. Ar trebui sa le facem mai des.

Aici e biroul meu. E plin de lucruri pe care trebuie sa le sortez si depozitez de o vesnicie. Si are un laptop.

Relatia mea cu publicitatea: e complicat.

Ce e grozav la lucrul in publicitate e, ca in amurgul vietii mele, pot spune ca poluarea, reality TV-ul, junk food-ul, incalzirea globala cauzata de industria de automobile, mortile cauzate de consumul de tutun si alcool, lipsa de cultura a generatiilor tinere, poate unul sau doua razboaie, toate astea mi se datoreaza putin si mie.

Munca de care sunt cel mai mandru e fie Rewind City, pentru clientul nostru Orange...

... fie campania de printuri pentru Sooruz Naked Riders pe care am facut-o anul trecut.

Momentul in care ma simt cel mai bine e cel in care sper ca voi mai avea multe alte astfel de momente.

In istoria browser-ului meu nu vei gasi nimic. O sterg de fiecare data, nu vreau ca nimeni sa stie ce fac-gandesc-plac-urmaresc-ascult. Big Brother ma ingrozeste.

Gasesc cele mai bune insight-uri cand sap in creierul si neuronii lui Olivier (n.r. Olivier Altmann, Executive Creative Director la Publicis Conseil).

Cel mai mult ma inspira oameni care nu lucreaza in publicitate.

Campaniile creative extraordinare au in comun un copywriter al naibii de bun.

Cei mai buni clienti sunt cei care au incredere in noi, chiar daca nu sunt de acord. Cei mai rai clienti sunt cei care te asculta timp de o ora si conchid ca "Ai absoluta dreptate, dar tot o sa facem altfel".

Cel mai frustrat sunt atunci cand ma intorc de la o sedinta la care clientul nu a spus "Da, perfect. Hai sa facem".

Consider ca cele mai creative lucrari ale tuturor timpurilor sunt:

TV:  

The Independent – "Litany". Cat de destept!

Nike – "Write the future". Ce distractie e acolo.

Online: Volkswagen - Thefuntheory.com a fost cam tare. Si Dove – "Evolution" la fel.

Print:

De la Harvey Nichols, campania pentru vanzarile de iarna si calendarul "Must Have". Cat de adevarat. Ador insight-urile folosite.

Si vechiul Nike - "Michael Jordan 1, Isaac Newton 0". M-am simtit mai destept dupa ce am citit replica asta. Sunt recunoscator.

Neconventional:  

E imposibil sa nu mentionez la ultimul meu o-doamne-cat-mi-as-fi-dorit-sa-il-fi-facut-eu-pe-asta proiectul Decode Jay Z de la Droga 5.

Sau instalatia HBO din proiectul "Voyeur".

Cel mai bun sfat pe care l-am primit vreodata de la cineva din industrie: "Esti prea slab ca sa imi fii asistent. Nimeni nu o sa te angajeze vreodata nici macar ca biet ilustrator, desenezi ca un porc". Robert R., in 1993, daca imi amintesc bine. Acum e pensionat… Ce nu ma omoara ma face slab o saptamana sau doua, apoi ma ajuta sa o iau de la capat.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related