Vlad Popovici (Managing Director, Kubis Interactive) vorbeste despre pretestarea campaniilor in cadrul agentiei: cazurile in care a fost necesara pretestarea, avantajele si dezavantajele practicii, metodele de pretestare preferate de agentie si efectele lor si succesul campaniilor pretestate.
Campanii realizate de noi care au fost pretestate
Multe dintre campaniile noastre au trecut prin pretestare. Acest lucru se intampla mai ales in ultima perioada, cand bugetele disponibile sunt mai mici si eficienta investitiilor trebuie maximizata.
Metode de pretestare de ad la care au apelat clientii
Una dintre cele mai comune practici online este A/B testing. Este o metoda buna de a obtine o perspectiva asupra comportamentului utilizatorilor si de a creste rata de conversie.
O folosim atat la nivel de website, cat si la nivel de e-mail marketing, chiar si display advertising si urmarim, in functie de obiective, anumite elemente: eficienta call to action-urilor, reactia la un headline sau o descriere a produsului, lungimea si plasarea formularelor in continut, stilul de design si structura unui website, reactia la ofertele promotionale, imagini versus elemente grafice, etc.
Efecte ale pretestarii asupra campaniilor lansate
Pretestarea poate avea un efect pozitiv in cele mai multe cazuri. Iar avantajele se vad pe termen lung daca discutam despre o comunicare permanenta cu un anumit segment. Rezultatele se imbunatatesc de la o campanie la alta, ajungi sa cunosti exact elementele necesare pentru a avea cel mai bun return on investment.
Efecte negative pot aparea daca A/B testingul nu se face corect. Intotdeauna testarea variantelor trebuie facuta simultan si trebuie alocat timp interpretarii rezultatelor.
Si, foarte important, testarea nu se face pe majoritatea utilizatorilor, ci doar pe o parte, in special pentru cei mai noi – nu iti doresti sa creezi confuzie in randul utilizatorilor loiali din cauza unei versiuni de website care poate nici nu ajunge sa fie implementata :)
In ce cazuri se apeleaza la pretestare
Cele mai comune, in cazul nostru, sunt paginile de promotii si campaniile de email marketing.
Efecte ale pretestarii asupra campaniilor lansate
Inainte de pretestare se definesc elementele care vor fi urmarite si importanta lor. De exemplu, in cazul unei campanii de e-mail marketing uneori urmarim eficienta subiectului e-mailului, altadata, urmarim rata de click sau downloadul unei brosuri/liste de pret.
In functie de rezultatele pretestarii, in cele mai multe cazuri se renunta la varianta mai putin performanta.
Iar rezultatele uneori sunt suprinzatoare. Un lucru care poate parea marunt, cum ar fi schimbarea culorii unui buton de inscriere, a crescut rata de conversie cu pana la 30%.
Succesul campaniilor pretestate
Pretestarea in sine nu iti garanteaza succesul unei campanii. Trebuie intotdeauna corelate rezultatele cu cele din analiza finala a campaniei.
Este o cursa pe termen lung. Dar analiza continua te ajuta sa gasesti formulele corecte in crearea unui mix de comunicare optim pentru destinatarii produsului tau.