Atena Chiper despre work-ul Digital Talk la un an de la infiintare

Atena Chiper (Manager Digital Talk, Wunderman) vorbeste despre evolutia Digital Talk, bugetele, clientii si proiectele dezvoltate de divizia de online intr-un an de la infiintare.

Clientii Digital Talk

Inca din prima luna de la infiintare am avut norocul sa lucram pentru unele dintre cele mai mari branduri de pe piata, clientii Wunderman Romania: Microsoft, Ford, Nokia, Jack Daniel’s. Pe de alta parte, strict pe partea de dezvoltare si implementare, avem o colaborare cu 2 agentii din afara (una din Irlanda si una din UK). In urma colaborarilor cu ei am avut oportunitatea sa lucram pentru clienti mari ca Jameson, Bank of Ireland, Colgate, Fuji, Becks etc. Proiectele au fost o provocare pentru noi si am demonstrat ca am intrat in forta pe piata de online locala si internationala. Cele mai mari campanii ale anului 2011 au fost campanii dezvoltate pentru Microsoft (Back to school, X-mas campaign, Cloud Campaign) pentru Ford (Lansarea noului Ford Focus, Campanie C-Max), pentru Nokia (Swipe Magazine).

Tipuri de proiecte implementate si proportia in care au fost realizate

Proiectele au fost diverse: campanii integrate, aplicatii Facebook, website-uri de prezentare, aplicatii de mobile.

Impartirea bugetului pe proiecte

Social Media a stat la baza veniturile diviziei. S-au implementat si gestionat cu succes aplicatii si pagini de Facebook, dar si aplicatii de mobil, iar accentul din partea clientilor s-a pus pe engagement.

Cerintele clientilor

Anul 2011 au fost un an cu focus clar pe Social Media. Majoritatea clientilor au venit catre noi cu cereri de aplicatii, concursuri, content management pentru paginile de Facebook. Prin serviciile oferite s-a urmarit o crestere a implicarii consumatorului in procesul de comunicare a brandului.

Impartirea bugetului pe proiecte

Noi am dezvoltat destul de multe campanii integrate in care aproximativ 40 - 50% din bugete au fost alocate comunicarii online. Ca o tendinta pe viitor si tinand cont de proiectele deja in curs sau planificate pentru 2012 as putea zice ca proportia se va mentine, poate va creste usor.

O concluzie despre publicitatea online in 2011

A fost evident ca accentul a fost pus pe social media, pe engagement si mai toti au incercat, unora le-a iesit de minune, pentru altii a ramas o experienta. Dar cum pe piata noastra lucrurile se petrec cu o viteza uimitoare, atat agentiile cat si clientii se grabesc sa arda si aceasta etapa si sa treaca la urmatoarea: mobile.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Campanii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related