PR-ul este o forma complexa de publicitate

interviu cu Nora Ionita, Managing Director Lowe PR
La inceputul acestei luni, pe 4 aprilie, Lowe a anuntat desprinderea departamentului de PR intr-o companie de sine statatoare, sub denumirea de Lowe PR. Despre ce isi propune agentia am vorbit cu Managing Directorul companiei.

IQads: De ce tocmai acum desprinderea departamentului de PR si constituirea agentiei specilizate Lowe PR?
Nora Ionita: Pur si simplu am simtit ca a venit momentul potrivit. Lucrurile mergeau foarte bine in departamentul de PR, de cand am venit eu, acum un an si ceva. Ca departament de PR in cadrul unei agentii de publicitate aveam un statut foarte clar, drumuri foarte clare, clienti unii numai de PR, altii comuni cu agentia de publicitate. Simti pur si simplu ca e momentul sa te desprinzi. Uitandu-ne la cifre si in afara putin, cam asta este si tendinta pe piata. Majoritatea agentiilor de publicitate incep sa puna accentul fie pe departament, sa il intareasca, pentru ca PR-ul incepe sa capete substanta, fie chiar pe desprinderea lui si formarea unei companii. Pur si simplu a venit momentul. Putem sa facem acest pas acum sau sa asteptam pana in toamna. Vara nu prea este momentul pentru lansari. Si am decis sa o facem acum. "It's now or never", am simtit ca este ceea ce trebuie.

IQads: Care erau clientii comuni cu agentia de publicitate si care erau cei diferiti?
Nora Ionita: Clientii nostri de suflet pe PR sunt: Electrolux, pe care il avem de 5 ani, Motorola, Eufonika, TNT (care are o zona mare de PR si tocmai de aceea l-am incadrat aici, desi este comun) si clienti recenti castigati de PR: Timisoreana, la care lucram cot la cot cu client service-ul si CitiFinancial, pentru care am facut niste deschideri de magazine si noi am realizat evenimentele de lansare, intalnirile cu presa.

IQads: Cati clienti va propuneti pana la sfarsitul anului si care este strategia voastra ?
Nora Ionita: Noi existam prin clientii nostri. Vrem sa ii mentinem in continuare fericiti pe cei care ii avem deja. Ei au reactionat foarte bine la vestea ca ne-am transformat in companie de PR, li s-a parut un pas normal. Business-ul creste in PR. Noi facem acum angajari, pentru ca pentru a functiona la parametri necesari trebuie sa marim un pic ritmul si din sase oameni cat suntem acum vom fi noua. Vom avea forte proaspete.
Avem aceeasi strategie ca si pana acum. Nimic nu se schimba dramatic in interiorul nostru, suntem doar mai responsabili cu totii. Participam la pitch-uri, facem cercetare de business (eu si Veronica Savanciuc). Totul se leaga. In continuare relatia cu Lowe este foarte stransa, astfel ca in momentul in care are un client nou foarte puternic i se propune o componenta de PR si noi suntem acolo.

IQads: Ce fel de oameni cautati?
Nora Ionita: Am vazut foarte multi oameni saptamanile acestea si stiu clar ce vrem. Un CV poate sa spuna sau nu adevarul. Vrem oameni care sa isi doreasca cu adevarat sa faca PR. Este un domeniu care poate parea din exterior foarte frumos si accesibil. "La PR voi vorbiti cu jurnalistii, faceti evenimente, e simplu, oricine poate sa faca PR". Ei bine, nu este chiar asa. Trebuie sa vad ca are acele calitati de PR, care inseamna si cunoasterea presei si un limbaj usor, accesibil si sa stie sa munceasca. In PR faci foarte multa "munca de furnica": aduni informatii, le pui cap la cap. PR-ul mi se pare o forma de publicitate foarte complexa, pentru ca ai si parte de creativitate la un eveniment, ai si parte de presa, este o combinatie de multe stiluri.

Am vazut multi studenti care isi doresc mult sa lucreze intr-o agentie de publicitate, dar nu stiu ce volum de munca ii asteapta si ii cam sperie. Am vazut altii care vor altceva. Vin la noi si isi imagineaza ca fac doar strategie de eveniment. Ok? Cine il pune insa in aplicare? Generatia tanara este foarte puternica, imi plac tinerii intre 20 si 25 de ani, pentru ca sunt foarte agresivi (in sensul bun). Totusi, putin mai multa cultura generala nu le-ar strica, un background mai puternic de cultura, pentru ca risti sa calci in strachini daca nu stii anumite lucruri. De asemenea, sunt cam deconectati de ce se intampla in tara. Nu gandesc "big picture". Partea economica si politica din tara nu ii intereseaza, desi ar trebui, pentru ca lucrurile se leaga vrand-nevrand.

Cautam oameni cu cei sapte ani de acasa. In afara de facultati, de studii, de training-uri, daca oamenii stiu ca vor sa faca PR si de ce, atunci sunt pe drumul cel bun. Am chemat oameni, stau si lucreaza cu noi 3-4 zile, au computer, telefon, tot ce le trebuie si astfel ne dam seama daca exista si o chimie intre el si echipa. Si de obicei, totul iese de la sine. Cine nu se simte bine cu noi se retrage de la sine. Pana acum a mers in sistemul asta.

IQads: In ultimul timp multe agentii si-au despartit departamentele de PR si au devenit companii separate. Ce diferentiaza Lowe PR de sa spunem McCann PR sau Ogilvy PR? Care sunt calitatile voastre?
Nora Ionita: Fiecare agentie si companie are o imagine, o culoare, se vorbeste intr-un anumit fel. La mine ajunge ca Ogilvy este o companie agresiva, in sensul bun. La McCann pot sa spun ca personalitatea lor e un pic acaparata de cea a lui Bogdan Enoiu. Iti place el, atunci iti place si compania, nu iti place el vei avea aceeasi reactie si fata de companie. Noi vrem sa fim vazuti drept SOLUTIA atunci cand ai nevoie de PR. Vrem ca atunci cand o companie are nevoie de PR sa vina la noi daca poate spune: vrem ceva rapid, eficient, profesionist, rezultate.

IQads: Ce tipuri de servicii ofera exact Lowe PR?
Nora Ionita: Toate tipurile de servicii de PR: intreg spectrul de Practici Globale de Specialitate (Corporate Communications, Corporate Social Responsibility, Healthcare, Internal Communications, Marketing & Brand Strategic Communications, Public Affairs, Technology), acoperind in acelasi timp gama completa de Servicii Specializate (Media Relations, Financial Communications, Media Training, Research, Issue & Crisis Management).

IQads: Ce va propuneti pentru acest sfarsit de an (atat din punct de vedere business, cat si din punct de vedere personal)?
Nora Ionita: Din punct de vedere business as vrea sa simt ca suntem pe picioarele noastre, ca "avem genunchii tari". Cred ca suntem atenti si stim cum sa ramanem in picioare. Imi doresc ca oamenii nostri sa lucreze cu placere. Cand am anuntat ca ne vom face companie de PR toata lumea din echipa a fost foarte fericita, ceea ce mi-a spus ca sunt cu oamenii potriviti la drum. Atat entuziasm nu am vazut niciodata, nicaieri. Asta ma tine si pe mine fericita. Daca ei sunt ok si muncim fericiti, ceea ce se poate, atunci sunt si eu la fel de optimista ca acum. Acesta este un business de oameni si daca nu ii tii fericiti, mai devreme sau mai tarziu esuezi.

IQads: Din punct de vedere al business planului v-ati propus un anumit numar de clienti pana la sfarsitul anului?
Nora Ionita: Vorbind cu Veronica Savanciuc, care este si presedinta companiei de PR, ca de altfel a tuturor agentiilor din grup, ea mi-a spus ca continuam la fel de bine ceea ce am inceput si, tragand linie la sfarsitul anului, sa vedem cum stam. Lucrurile nu au cum sa mearga prost, pentru ca nu sunt motive. Nu avem stabilite acum niste criterii foarte clare, precum numarul de clienti, un profit anume la sfarsitul anului. Se doreste sa mergem la fel si un pic mai bine. Noi suntem profitabil ca si departament de PR, iar acum investim foarte mult in companie. Ne asteptam ca profitul astfel sa mai scada, dar nu mai jos de brake even, de pragul de rentabilitate. Nu vrem sa avem un push foarte mare care apoi sa nu poata fi sustinut. Pasi mici, dar foarte, foarte clari.

IQads: In afara de angajari si investitii veti mai aduce si alte schimbari?
Nora Ionita: Schimbarile sunt cele inerente infiintarii unei noi companii. Avem acelasi sediu, dar ne desprindem ca buget. Logistica ramane aceeasi. Foarte mari schimbari nu vor fi.

IQads: Crezi ca in momentul de fata mai exista pe piata din Romania loc pentru inca o agentie de PR? Ti se pare aglomerata?
Nora Ionita: Nu mi se pare deloc aglomerata. Este uimitor cat de mult loc este pentru business de PR si asta este incurajator. S-a inteles ca este nevoie de PR adevarat. Pana acum PR-ul era confundat cu o conferinta de presa in care se anuntau rezultatele financiare. Si asta este un caz bun. Acum clientii sunt constienti ca au nevoie si de un sfat de PR, pe care il iau in considerare, si de o strategie de imagine si in consecinta si de bugete. Banii investiti in PR dau insa roade foarte evidente. Da, este loc si de companii mai mari si mai mici. Lucrurile merg spre bine.

IQads: Crezi ca au succes mai mare agentiile multinationale sau au sanse si cele cu capital independent?
Nora Ionita: Cred ca au sanse diferite. Agentiile mari au un network pe care se pot baza si le vin clienti pe retea. Si atunci esti mai sigur pe tine, iti vin clienti mai usor, insa agentiile mici au avantajul ca datorita marimii pot fi mai active, mai atente la clienti, raspund mai repede, pot sa se ocupe de mai mult business-uri. Eu ma simt foarte bine asa. Lowe are o imagine pe piata, noi ne-am creat o imagine pe care ne bazam.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Golin Romania

Golin este singura agentie de PR din Romania care a castigat, pentru patru ani la rand, titlul de Agentia #1 in topul Biz PR Awards, iar in 2018 premiul pentru Creativitate in PR si doua premii pentru... vezi detalii »

Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related