Raluca Feher (Director de Creatie, CAP) vorbeste despre pretestarea campaniilor in cadrul agentiei: cazurile in care a fost necesara pretestarea, avantajele si dezavantajele practicii, metodele de pretestare preferate de agentie si efectele lor si succesul campaniilor pretestate.
Campanii realizate de noi care au fost pretestate
Nu-mi amintesc sa fi fost vreuna testata oficial, sunt pretestate cu mama, sotul, soacra, in companie, cu doamna de la casierie sau portarul. In ultimii 6 ani imi amintesc doar de 2 pretestari facute cu agentii specializate in despicat firul de par, amandoua pierdere de timp teribila, fara rezultat.
Metode de pretestare de ad la care au apelat clientii
Unii au mers pe scenariu citit de o duduie in acvariu, in fata cetatenilor transpirati veniti sa bea cola gratis si sa inhate 20 de lei, ceilalti au vrut animatix, ne-am chinuit ca prostii pentru o porcarie pe care nici eu nu as fi aprobat-o, bani aruncati pe geam.
Avantaje si dezavantaje ale pretestarii
Nu cred ca aratandu-i mamei fatul la 3 luni va spune 'vaaaai, ce dragutz e, are ochii mei'. Nu cred ca exista impact pozitiv, nu exista avantaje. Punct.
In ce cazuri se apeleaza la pretestare
Nesiguranta brand managerilor, bani prea multi, frica de sefi.
Efecte ale pretestarii asupra campaniilor lansate
In cea cu scenariul, rezultatul pretestarii a fost unul, iar directorul de marketing a ales celalalt script, so much about testing, haha, iar, la cel cu animaticul, dupa ce echipa firmei de branding a incercat sa manipuleze rezultatul dar pina si clientul si-a dat seama ca e ceva in neregula, am ramas cu animatixul in mana pentru ca tot proiectul s-a naruit din lipsa de bani.
Succesul campaniilor pretestate
Dupa cum ziceam, toate sunt pretestate cu rudele si vecinii, mereu apare cite-o vorba sau o scena care i-a fost suflata clientului de catre consultantul cel istet, d-aia totul arata atat de "pretestat", succes garantat.
Comentarii