Lansata la inceputul anului 2010, platforma sociala Pinterest a luat avant cu adevarat la sfarsitul anului 2011, inceputul lui 2012, cand numarul de useri a crescut considerabil. Astfel, Pinterest a devenit o noua "plaja" de social media, numai buna de exploatat de marile companii.
Si nu putini au fost cei care au stiut din prima sa profite de ceea ce se anunta sa fie "senzatia social media a anului 2012". Branduri precum Guess sau Kotex s-au impus deja prin intermediul unor campanii de marketing ce au avut o rata de raspuns extrem de mare si le-au adus awareness in randul utilizatorilor.
Kotex, spre exemplu, jura ca este prima companie care a pus de o campanie serioasa pe Pinterest, chiar daca inaintea lor, cei de la Peugeot au incercat sa-si puna followerii la treaba prin intermediul unui puzzle ce trebuia rezolvat.
Prin intermediul Pinterest, Kotex a reusit sa identifice 50 de femei reprezentative din Israel, carora le-a analizat "board-urile" pentru a le afla nevoile. In baza acestora, Kotex le-a transformat nevoile in realitate, realizand cate un cadou personalizat pe care l-au pin-uit pe wall-ul lor. Femeile care au repin-uit cadoul au avut supriza de a-l primi in realitate, la usa casei. Cadoul primit le-a incantat atat de tare pe femei, incat acestea au postat pozele cu produsele oferite de Kotex atat pe Pinterest, cat si pe Facebook, Twitter si Instagram, insumand un total de 2.284 de interactiuni si 695.000 de impresii din 50 de cadouri.
Nici campania celor de la Guess nu este de trecut cu vederea. Pentru a sarbatori venirea primaverii, Guess a lansat, luna trecuta, concursul "Color Me Inspired", in colaborare cu patru bloggerite de fashion, care au fost alese drept juriu. Concursul ii invita pe utilizatori sa creeze un board si sa pin-uiasca in el minim cinci imagini, avand ca tema culorile noii colectii Guess. Cei mai creative dintre ei, patru la numar, au fost rasplatiti cu cate o pereche de pantaloni colorati, din colectia de primavara.
Un alt bun exemplu de campanie desfasurata pe Pinterest este cel al companiei aeriene British Midland International. Ei au lansat un concurs de tip loterie, vizand utilizatorii pasionati de calatorii.
Pentru a putea castiga bilete de zbor, dus-intors, in oricare dintre destinatiile BMI, utilizatorii trebuia sa repin-uiasca pana la 6 imagini din cele 5 board-uri cu destinatii facute pe pagina acestora, imagini ce contineau un numar si sigla BMI. Apoi, saptamanal, compania alegea un numar la intamplare, iar utilizatorii care au repin-uit imaginea cu respectivul numar erau declarati castigatori.
Toate aceste campanii s-au bucurat si se bucura de un success foarte mare. Userii sunt dispusi sa redistribuie poze, sa imparta cu prietenii si sa se implice in astfel de concursuri. De ce? Pentru ca mecanismele sunt simple, iar pozele au fost si vor ramane cel mai bun si mai relevant content pentru utilizatorii de platforme sociale.