Andrei Tripsa: "E greu de definit ce a insemnat 'Etichete de casa' - idee de PR? Idee de viral? Idee de design de packaging?"

Andrei Tripsa: "E greu de definit ce a insemnat 'Etichete de casa' - idee de PR? Idee de viral? Idee de design de packaging?"

Asa cum ne-au obisnuit deja bunicii si parintii, cand eram mici, sa mancam dulceata din borcane de mustar, asa ne aflam acum in postura de a fi serviti sau a servi niste vin de casa "de la mama" dintr-o sticla de bautura racoritoare sau apa minerala. Pornind de la aceasta observatie, Three a ales sa promoveze proiectul ROD (ROmanian Design, un proiect Carturesti) intr-un mod apropiat sufletului romanului, creand niste etichete de casa pentru sticlele lui de must, tuica sau vin de casa. ROD isi doreste sa expuna, sa promoveze si sa vanda design romanesc creand un targ de produse in mansarda Carturesti. Astfel vrea sa ajute la crearea unei piete de desfacere, promovarea designerilor prin intermediul evenimentelor dedicate si crearea unor branduri autohtone. Am discutat cu Andrei Tripsa (Creative Partner, Three) despre lucrul la etichetele de casa, dar si despre nea Marian, cel care explica in mai multe clipuri de pe YouTube cum se face rebrandingul la tara.

IQads: Stim ca o parte din campania de promovare a proiectului ROD este formata din niste printuri cu etichete de casa si din mai multe clipuri cu nea Marian care ne explica cum sa le folosim in gospodaria noastra. Cum ati ajuns sa va ganditi la ele? Aveti ceva sticle cu continut necunoscut si pe acasa pe la parinti?

Andrei Tripsa: In esenta, misiunea noastra a fost sa cuplam romanul cu notiunea de design... sa facem ca baba sa se potriveasca cu mitraliera, si s-o si foloseasca.

Cei de la Carturesti au venit la noi pentru comunicarea concept-store-ului ROD si ne-au rugat sa ii ajutam pe doua planuri ale comunicarii: unul este activarea comunitatii de designeri romani (era nevoie de inscrierea a cit mai multor proiecte si cit mai diverse) si al doilea, la fel de important, comunicarea catre public (cu un buget foarte restrins).

Ne-am dat seama ca se simtea nevoia unei lansari altfel, care sa vorbeasca atit cu designerii, cit si cu publicul. Nu incapea vorba sa facem comunicare printr-un ad clasic sau comunicat de presa, ci solutia era sa venim cu un proiect de design in sine, care sa "walk the talk" si care sa spuna: da frate, uite ca stim ce e Romania si ce ii trebuie.

"Etichetele de casa" este un produs dezvoltat de noi care are in spate structura unei campanii de comunicare: context, problema, insight, relevanta culturala. Am vrut sa demonstram romanului cat de important si prezent este designul in viata lui, pe de o parte, iar creativului autohton ca exista public si aici in Romania nu numai la Milano.

IQads: Cum sunt cei care au share-uit imaginile cu etichete de casa, cei care au zis "da, bai, exact" (poate nepoti)?

Andrei Tripsa: Cei care au share-uit pe Facebook, Bloguri si Site-uri etichetele poate sunt niste nepoti, cine stie, e foarte posibil sa fim un popor de nepoti... in orice caz ei sunt romani care tine la tara asta asa cum e ea, cu bune si cu rele, si nu au uitat sa rada. Cred ca ce face ca aceasta campanie sa fie relevanta cultural este ca le-a dat romanilor acest sentiment ca "joaca acasa", ca marile staruri internationale joaca pe terenul nostru, mai cu o baltoaca, mai cu gasca pe teren, asa cum e pe la noi pe aici, ce sa-i faci... tre' sa accepte lucrurile astea, nu?

IQads: Cum arata nea Marian-ul de la noi, care goleste sticla de Cola de la promotie si pune vinul de casa in ea? Ce il defineste pe el si cum inspira un proiect ca ROD?

Andrei Tripsa: Arata asa cum arata aproape toti oamenii pe care-i vedem atunci cand iesim in strada, indiferent de oras sau zona. Arata ca un om care incearca sa se descurce. Se descurca facand caterinca, se descurca refolosind, se descurca tragand chiulul cateodata, se descurca inventand din doua sarme o antena. Nea Marianul nostru se descurca el, stati voi linistiti. Si ne inspira... ar fi o prostie ca publicitarii sa nu se simta inspirati de Nea Mariani.

IQads: Voi din ce beti tuica cand o beti?

Andrei Tripsa: Pe aici prin agentie mai multe voci spun ca beau din PETuri la jumate, de orice brand, dar cu precadere de ape minerale ca nu tre’ sa le speli ... eu n-am primit de la tara niciodata tuica in PET la jumate, numai la 2L... poate o fi tuica mai slaba in prahova... cine stie? In schimb cand se face vinul, cu totii suntem de acord ca il turnam in pahare din PETuri de la 2L in sus.

IQads: Ce replici ar mai defini romanii care fac branding toamna in afara de "Nu stiu draga, miroase si tu"?

Andrei Tripsa: Ar mai fi multe replici, dar ce este important acum e ca vor avea si raspunsul: "Las' ca maine imi iau un set de etichete d'alea...".

IQads: De ce este ROD un proiect misto pentru agentie si cat de mult va provoaca?

Andrei Tripsa: Este "misto" pentru ca poti simti miza acestui proiect dincolo de brief, ea a devenit una personala pentru fiecare om care a lucrat in proiect, fiecare devine mai atent in jur la definitia designului in contextul nostru autohton, plus ca descoperi multe lucruri bune despre aceasta bransa. Se misca lucrurile si in zona asta, si asta induce un sentiment pozitiv.

Pentru agentie e o provocare prin ideea ca trebuie sa gindesti cu un buget foarte mic, o "bucata" de comunicare care sa transcenda mediile si sa ajunga mare. E greu de definit ce a insemnat "Etichete de casa" - idee de PR? Idee de viral? Idee de design de packaging?

In general sa faci comunicare pentru un produs care inseamna creatie este cosmarul oricarui creativ "de agentie", si ne-am demonstrat si noua ca poate fi altfel.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Sectiune



Branded


Related