[AdStory] Marco Cremona (Y&R Moscova): "Cel mai mult la lucrul in publicitate imi place ca suntem platiti sa fim curiosi"

[AdStory] Marco Cremona (Y&R Moscova): "Cel mai mult la lucrul in publicitate imi place ca suntem platiti sa fim curiosi"

Marco Cremona (Executive Creative Director, Y&R Moscova), membru al juriului AdPrint de anul acesta, a inceput sa lucreze in publicitate la Milano, unde a fost copywriter la agentia tatalui sau. S-a mutat apoi in Brazilia si California, iar in prezent scrie din Rusia, loc despre care spune ca e „taramul celor mai buni copywriteri ai tuturor timpurilor – de la Tolstoy la Cehov, de la Goncharov la Dostoievski”. Despre lucrurile care ii influenteaza munca de creatie, rasplatita in timp cu premii la Cannes, Clio, Epica, Eurobest, NY Festival, LIA, parerea sa despre advertising si clienti, surse de inspiratie si campanii preferate povesteste azi la AdStory, rubrica IQads in care aflam povestile creativilor din strainatate.

Am crescut la Milano. Cand eram copil visam sa devin jucator de fotbal. Cel mai nebunesc lucru pe care l-am facut in liceu a fost sa gatesc paste in timpul unui curs. In facultate vasleam.

Am decis ca vreau sa lucrez in publicitate atunci cand mi-ai vazut tatal (director de creatie) mergand la birou  in jeans si tricou in timp ce toti ceilalti purtau camasa si cravata.

Relatia mea actuala cu publicitate: logodit. Cel mai mult la lucrul in publicitate imi place ca suntem platiti sa fim curiosi.

Ce e extraordinar la Y&R Moscova e ca tanjeste la crestere creativa.

Munca care ma face sa ma simt cel mai mandru este Telecom – "Gandhi", o campanie TV regizata de Spike Lee in 2005.

Momentul care m-a bucurat cel mai tare a fost cand am castigat primul Cannes Lion.

Gasesc cele mai bune insight-uri atunci cand vorbesc cu cei 5 frati si surori ale mele, care reprezinta 5 generatii diferite, avand 43, 26, 14, 4 ani si 1 an.

Campaniile creative extraordinare au in comun faptul ca surprind.

Cei mai buni clienti sunt cei care indraznesc. Cei mai rai clienti sunt cei care se gandesc la cresterea lor economica pentru urmatorii 3 ani si nu la brandul pentru care lucreaza.

Cel mai frustrat sunt atunci cand ideile bune nu vad lumina zilei.

Campaniile mele preferate sunt:

TV: Folha de Sao Paulo – "Hitler". Buget mic, idee absolut surprinzatoare.

Online: Arnet – "Todos por un pelo" (Santo, Buenos Aires). Mecanism neasteptat si ilar.

Print: Bund - "Every 60 seconds" (Sholz & Friends). Executie superba a unei idei simple.

Neconventional: Revista Billboard - "Music. See what it’s made of" (Almap BBDO). Engaging, simpla si amuzanta.

Comunicare de brand: Old Spice - "The man your man could smell like" (W+K Portland). A revolutionat categoria.

Cel mai bun sfat pe care l-am primit vreodata de la cineva din industrie: Daca nu esti fericit cu locul in care lucrezi exista 2 posibilitati: fie nu esti suficient de bun incat sa faci lucrurile sa mearga, fie nu esti suficient de bun incat sa iti gasesti alt job”.

Sursele mele de inspiratie sunt desenele animate, blogurile si arhivele.

Aici suntem eu si bunica mea in urma cu 33 de ani. Acum ea are 89 de ani, iar eu am 40. E cea mai lunga relatie de iubire din viata mea.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related