George Lois este unul dintre principalii "arhitecti" ai Revolutiei Creative din anii ’60 in Statele Unite. S-a nascut pe 26 Iunie 1931 intr-o familie de emigranti greci in care tatal sau avea o mica afacere cu flori. A inceput sa lucreze alaturi de el devreme, de la 5 ani, acesta fiind probabil si motivul pentru care in prezent munceste mult si doarme doar 4 ore pe noapte. Ca fiu al unor imigranti greci, George Lois a trecut prin multe buclucuri pe parcursul copilariei sale petrecute in cartierul newyorkez West Kingsbridge, Bronx. Se batea saptamanal si nu putine au fost datile cand a ajuns acasa cu nasul spart. Dar a rezistat si si-a construit o atitudine cu care a castigat respectul celorlalti, lucru care l-a ajutat mai tarziu in cariera. Talentul pentru desen a contribuit la cladirea increderii in sine.
A urmat cursurile liceului de muzica si arta din New York, iar dupa absolvire a avut de ales intre a merge sa studieze la Universitatea Syracuse, unde a primit bursa, sau la Institutului Pratt. L-a ales pe acesta din urma motivand ca e mai aproape de casa. Aici l-a cunoscut pe profesorul Herschel Levit, care l-a sfatuit pe Lois sa paraseasca institutul Pratt in al doilea an de studentie pentru a lucra in studioul de advertising al lui Reba Sochis. Deoarece nu a terminat facultatea a fost incorporat in armata si a fost fortat sa plece in razboiul din Korea pentru 6 luni.
Dupa ce s-a intors din razboi, in 1953, a dirijat proiecte media pentru postul de televiziune CBS unde a lucrat si s-a format alaturi de expertii designului, Ben Shahn, Kurt Weihs si Lou Dorfsman. In 1959 s-a angajat la celebra agentie DDB unde s-a facut remarcat inca din prima zi printr-o intamplare care spune multe despre curajul sau. Printre primele proiecte ale lui George a fost o reclama pentru o emisiune radio care explica traseul mancarii in New York. Printul continea poza unui peste care povestea "Cum se ajunge la New York". In aceeasi zi, Maxwell Dane, omul responsabil cu finantele in cadrul DDB, a trimis un memo prin care cerea tuturor creativilor inapoierea rechizitelor la finalul sedintelor foto. Lois i-a lasat pestele pe birou insotit de un bilet: "Asa cum ati cerut, George Lois".
Tot el a fost si primul Art Director care a incheiat o vanzare. Cand Account-ul sau a pierdut pitch-ul pe contul companiei de mancare "Goodman’s Matzos", George a ales sa mearga in persoana la client. Se zvonea ca seful "Goodman’s Matzos" era un batran de 92 de ani care refuza orice propunere mai degraba din obisnuinta. Pentru a castiga contul, George a amenintat ca se va arunca pe geamul biroului, ceea ce l-a convins pe seful "Goodman’s Matzos" si l-a determinat chiar sa-i ofere Art Director-ului o slijba in propria companie.
In 1960, impreuna cu doi creativi de la DDB, Fred Papert si Julian Koenig, a infiintat agentia PKL. Compania lor a fost si prima agentie de publicitate care s-a listat pe piata de capital. Cu acelasi spirit antreprenorial puternic, sapte ani mai tarziu a plecat sa infiinteze o noua agentie: Lois, Holland, Callaway. A urmat o alta, Creamer and Lois, iar ultima initiativa antreprenoriala a fost agentia la care lucreaza si in prezent, Lois/EJL.
Doua reclame care au starnit controverse, dar au si accelerat vanzarile Xerox au fost realizate la scurt timp una dupa cealalta si difuzate consecutiv.
George Lois l-a ajutat pe Tommy Hilfiger sa-si lanseze brand-ul.
La fel a lansat si postul de televiziune MTV. Chiar videoclipul melodiei Jokerman a lui Bob Dylan a fost regizat de George Lois. In 1983 a castigat premiul MTV Music Award pentru cel mai bun videoclip.
In 2008, muzeul MoMa a inclus intre exponatele sale permanente colectia celor 92 de coperte create de Lois pentru revista Esquire. Copertele au fost, fiecare, un catalizator conversational in anii ’60, coperte despre care editorul sef Esquire la vremea respetiva, Harold Hayes, afirma ca nu stia cum erau gandite de George. De multe ori se trezea cu "produsul final" chiar inainte ca revista sa intre la tipar.
Lois este casatorit de 56 de ani cu iubita lui din primul an de facultate, artista Rosemary Lewandowski-Lois. Puteti vedea gandirea lui efervescenta si limbajul sau vioi pe alocuri vulgar in bibliografia lui (http://www.georgelois.com/books.html). Indemnul sau pentru tinerii publicitari ramane cautarea ideii, un demers chiar mai important decat designul. Iar pentru ca "The Big Idea" sa fie memorabila, ea are nevoie de 2 elemente: personaje care sa intreprinda o actiune si un slogan memorabil. Un "Mad Man" autentic, care a trait si a influentat acea perioada a advertisingului american, George devine alergic de fiecare data cand i se pomeneste serialul de televiziune.