Voi ce stiti despre Peru? Dar despre Brazilia si Mexic? Probabil toate tarile astea va amintesc de telenovele si pasiunea afisata in episoadele care se termina cu lacrimi, sange, tradari si replici de genul "era su padre!". Sau poate de carnavalul de la Rio si femeile lor frumoase? Fotbalisti care si-au perfectionat dansul de dupa gol?
In orice caz, fiecare din noi vede o imagine atunci cand spune numele unei tari. Si de multe ori imaginea aia e foarte greu de inlocuit. Dar nu vorbim aici despre campaniile de branding de tara, ci despre un festival de filme latin-americane ce se desfasoara in Austin, Texas.
Plecand de la principiul "viata bate filmul", creativii vor sa ne convinga ca de fapt filmul bate intodeauna viata, oricat de incredibila ar parea ea. Iar pentru a-i convinge pe americani sa vina la film, s-au folosit de stereotipurile pe care acestia le au despre cei din America Latina.
Deci, cum credeti ca stau relatiile de familie in Peru?
Da, e vorba de senzational. Sunt sigura ca si voi ati ramas cu gura cascata si inca va consolati cu ideea ca "bai, e doar o reclama".
Cum credeti ca arata primul dans dintre tata si fiica ce tocmai s-a casatorit in Brazilia?
Opiniile despre Mexic nu sunt chiar asa socante, ba am putea spune ca si romanii cred asta despre mexicani.
Cum le-a venit ideea?
Desi pana acum creativilor li se recomanda sa mai iasa din agentii si sa vorbeasca cu oamenii, acum le putem recomanda sa mai iasa din brief-uri, mailuri si sedinte si sa mai dea un search pe retelele sociale. Pentru ca ideea creativa a plecat probabil dintr-un search pe Google sau Youtube, putem asemana campania cu mioritica "romanii sunt destepti".
Iar daca ar fi sa fac o paralela intre campania asta si ce s-a petrecut in industria romaneasca de advertising, un mic efort de rememorare ma duce cu gandul la campania Romania – Land of choice care prezenta situatii incredibile pentru noi, dar care ar fi putut fi la fel de bine plauzibile pentru strainii care habar nu au unde e Romania si ce fac oamenii de aici.
Nici vorba de acuze de plagiat, ma bucur doar ca publicitatea inca recurge la imagini socante, dar credibile pentru target, pentru a transmite un mesaj cu un after-taste amuzant.