Cand a venit in Romania, la inceputul anului, Johan Ohlson (Creative Director, Saatchi & Saatchi) a spus ca e aici ca sa creeze campanii curajoase si creative, cu rezultate foarte bune. In cei 10 ani de creativitate in advertising, timp in care a lucrat in 8 tari, Johan a calatorit din agentie in agentie in cautarea locului care sa ii ofere atmosfera care sa il faca sa ramana definitiv, agentia in care sa se duca in fiecare dimineata cu pofta sa creeze campanii memorabile, care sa miste oamenii si sa le provoace o reactie. Facem si noi azi o calatorie in obiceiurile, preferintele si planurile sale, la AdLife.
Am crescut pe strazile din Stockholm. Copil fiind, visam sa ajung pilot de curse.
Imi amintesc ca si cum ar fi fost ieri cand am intrat prima data in agentia de publicitate a tatalui meu si mi-a atras atentia masa de lucru imensa a directorului pe art.
Am sarit peste orele de alergat si lucru manual. In liceu eram mereu genul tipului smartass care punea la incercare autoritatea profesorilor spunand: "Daca stii atatea despre asta, de ce nu aplici in viata reala?".
Am castigat primul meu salariu de la Revista Orbit, unde am lucrat ca designer, si l-am cheltuit pe petreceri :). Primul meu job in publicitate a fost de junior la DTP.
Primul brief pe care am creat ceva care mi-a adus satisfactie a fost pentru Lazyboy cu Crispin Porter + Bogusky. Proiectul care nu a iesit pe masura asteptarilor a fost o campanie pentru BMW. Am fost extrem de dezamagit pentru ca BMW este unul din lovemark-urile mele.
Sunt inca un indragostit iremediabil :) de publicitate.
Consider ca cea mai buna campanie internationala este Apple "Think Different" tocmai pentru ca nu e advertising, e miscare.
Nu am vazut suficient ca sa pot nominaliza corect care este cea mai buna campanie romaneasca, dar pot spune ca imi place work-ul pentru Ciucas, Vodafone, ING si ROM.
Brandul cu cea mai buna comunicare este Volkswagen. Imi place pentru ca mereu au standardul ridicat pentru partea creativa. Ei chiar inteleg ce presupune comunicarea.
Uite care sunt reclamele mele favorite:
TV spot: Honda – "Grrrr"
Online spot: Philips – "Carousel"
Print:
Energizer – "Never let their toys die" pentru ca se bazeaza un insight extraordinar si are executii amuzante.
Tide 2x Ultra – „Stains don’t stand a chance" pentru ca ideea si executia sunt foarte fresh intr-o categorie extrem de exploatata.
Diesel – „Be stupid" – reprezinta mult mai mult decat un ad, e o miscare geniala.
Altele: SneakerPedia Powered by Footlocker – cineva a inteles, in sfarsit, ca si barbatii pot fi obsedati de pantofi.
Pay With A Tweet: e mai mult decat advertising, au creat un sistem social de plata, simplu si genial!
Cand nu muncesc, imi place sa ma relaxez. Dupa program, mai import si vand lucruri din China. :):):)
Cand voi fi putred de bogat, voi cumpara o insula unde sa imi creez propria tara.
Mi-as fi dorit sa stiu mai devreme ca ar trebui sa ma folosesc de interesul meu in computere si programare.
In istoricul browser-ului meu poti vedea site-urile: autovit.ro, canneslions.com, pinterest.com, twitter.com.
Fotografia cu cele mai multe like-uri pe Facebook este cea de profil, care este chiar profilul meu real.
Statusul de facebook cu cele mai multe like-uri este "Craciun Fericit" in 7 limbi.
Cheltuiesc prea multi bani pe haine, calatorii, vin si mancare. Colectionez ceasuri. Pierd prea mult timp pe internet.
Cartea mea favorita e Maestrul si Margareta. Incerc sa nu pierd niciun episod din Mad Men, Californication, The Office, Boardwalk Empire. Dau muzica mai tare ori de cate ori aud un ritm care imi place.
S-ar putea sa ne intalnim la World Class Downtown, piata Floreasca.
Sunt prea timid sa agat fete, asa ca le las pe ele sa ma abordeze.
Visez sa castig un premiu la Oscar. :)