Daca acum doua saptamani, nici macar un sfert dintre companiile prezente pe Facebook nu adoptasera Timeline-ul, acum, cand 30 martie bate la usa, companiile din intreaga lume incep sa-si activeze si sa-si puna la punct paginile de brand.
Din 30 martie toata lumea trece la Timeline sau cel putin asa ne anunta Facebook. Noul layout, chiar daca nu prea placut de utilizatori, a ajuns sa fie familiar in randul acestora, dupa ce, in urma cu cateva luni, a inceput sa fie disponibil pentru paginile personale.
Si, chiar daca destul de multa lume nu-si doreste aceasta tranzitie, considerand noul design greoi si deloc user-friendly, noul layout prezinta o unealta de marketing foarte avantajoasa pentru branduri, iar acestea sunt doar cateva dintre motive:
- Timeline permite companiilor sa fie creative in comunicarea brandului;
- Timeline permite promovarea adecvata a momentelor importante din istoria brandului, prin intermediul Milestones.
- Timeline pune mare accent pe fotografii. Conform statisticilor, cea mai buna rata de raspuns pe Facebook o au fotografiile.
- Timeline permite brandurilor sa-si promoveze mai intens anumite postari, prin intermediu functiei “pin to top”.
Dovada stau marile branduri care au imbratisat noul layout inca din primele zile de la lansarea varinatei beta, utilizandu-l inteligent.
1. Coca-Cola – cu un aspect vintage, in conformitate cu noua imagine a campaniei in derulare, Coca-Cola are una dintre cele mai interesante si, de ce nu, frumoase pagini de brand. Cu un istoric impresionant, pagina Coca-Cola indeamna la interactiune cu brandul prin postarile ghicitoare, de tip “fill-in-the-blanks”, postari care chiar dau rezultate.
2. Starbucks – pagina Starbucks este un exemplu perfect de utilizare a Timeline-ului in segmentul bautura si mancare. Cover-ul este unul cat se poate de sugestiv, un cover care te duce cu gandul la mirosul cafelei proaspete. De asemenea, istoricul este bine pus la punct, el mergand pana in anul 1971, anul in care a fost deschis primul magazin Starbucks. Contentul este bine structurat, bazat pe factorul vizual – de la cafele gustoase, pana la fete prietenoase care asteapta sa te serveasca cu o cafea buna.
In sectiunea tab-uri putem vedea si reteaua internationala de magazine, cat si un tab care ofera oportunitati de angajare.
3. Red Bull – de fel un brand foarte activ pe Facebook, Red Bull a stiut din start cum sa se foloseasca de Timeline si in special de noile facilitati ale acestuia.
Spre exemplu, imediat dupa ce au trecut la Timeline, au pornit campania “Red Bull Timeline Timewarp”, un joc care ii punea pe useri sa caute in istoricul Red Bull informatii care le puteau aduce premii.
4. Old Spice – toata lumea este familiarizata cu nonconformistele campanii virale lansate de brand-ul american, iar nonconformisul se arata chiar si in pagina de Facebook.
Utilizatorii pot gasi in noul Timeline, o multime de poze bizare, dar amuzante, pornind chiar de la imaginea de cover, dar si statusuri haioase, numai bune de share-uit cu prietenii.
5. Ford – de asemenea un brand cu vechime care a stiut sa se adapteze corespunzator schimbarilor Facebook. Timeline-ul lor are un cover care integreaza poza de profil, iar istoricul le arata fanilor chiar si prima masina vanduta.
Tu cum ai de gand sa folosesti TIMELINE?
Comentarii
https://www.facebook.com/currentmoviereleases
https://www.facebook.com/AbigailDoom
sau asa
https://www.facebook.com/absynthemoon