Un tren care nu suiera, ci sopteste

Un tren care nu suiera, ci sopteste

M-as fi asteptat ca un monolit care se ocupa cu gasirea unor solutii inovatoare in domeniul industriei chimice sa abordeze clasicul model de comunicare cu cercetatori in halate albe, intepeniti langa un numar de eprubete cu un continut de natura necunoscuta. Dar compania Dow tine sa ne surprinda placut cu o abordare mai degraba boema care, pana nu demult, avea componenta umana incorporata chiar in slogan: "The Human Element".

Noul slogan tradeaza usor imaginea generala Dow – "Solutionism. The New Optimism" cu o tenta cliseistica, dar compenseaza din plin cu vizualuri colorate si un spot linistitor, melancolic, placut ca o dupa amiaza insorita de primavara. E genul de clip care indeamna la reverie, care imbie publicul tinta sa alunece incet intr-o stare molcoma, hipnotizanta, pe care as descrie-o cu "tender surrender". Un mod de a spune publicului sa se relaxeze si sa lase problemele pe mainile companiei. Dar nu in genul "Dormi linistit. FNI lucreaza pentru tine".

E un spot reconfortant in toata ciudatenia lui, ciudatenie care se datoreaza faptului ca arata cateva zeci de oameni calatorind direct pe tren, si nu in interiorul lui, asa cum ne-am obisnuit ca e normal. Vorbim aici de un tren care nu suiera, ci mai degraba de unul care "sh"-uie, sunet care se produce numai prin binevointa calatorilor. Pe fundal rasuna "Whispering Grass", o melodie in care iarba e certata pentru ca sopteste prea mult.

Trenul e atat de silentios incat nu deranjeaza nici nunta care se desfasoara langa sinele de tren, nici parcul de copii pe langa care trece, nici mama si copilul care se bucura de linistea (aproape incredibila a) casei de langa calea ferata. Toate exemplele astea sunt o exagerare a solutiilor oferite de Dow, care foloseste tehnologii care reduc vibratiile sinelor de tren si astfel reduc zgomotul produs in zonele urbane. "Sometimes the best solutions are the ones you never hear about", spune un voiceover inainte sa explice curat si neobositor solutia Dow.

Spotul prezinta o exagerare usor de acceptat pentru public, fiind insotit de peisaje pitoresti, o coloana sonora care se armonizeaza perfect cu premisele ciudate ale clipului si care transforma o reclama foarte neobisnuita intr-un win pentru companie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related