Branduri ce au patruns in trusa de supravietuire a tanarului roman

Branduri ce au patruns in trusa de supravietuire a tanarului roman

Dupa ce am vazut cum sunt tratati adolescentii din afara de catre publicitarii lor, cu un ochi la rezultatele raportului "Tanarul in Romania. Profil urban de marketing" si altul pe publicitarii autohtoni, ne-am gandit sa luam in vizor si reclamele adresate tinerilor romani.

Am ales 10 campanii adresate tinerilor din istoria recenta a publicitatii romanesti si le-am luat la rost, ca niste parinti autoritari, pana cand le-am facut sa ne spuna cu cine si pe unde isi petrec timpul liber, de ce au atatea absente si cum de nu ne-au spus de nota de la teza. Ce-a urmat, vedeti mai jos.

"Sa nu crezi ca nu stiu ce-i in mintea ta! Am fost si eu tanara!"

Un argument folosit de aproape toate mamele in timpul certelor cu adolescentii rebeli. Pentru aceia dintre voi care au uitat cum era cand tot ce-si doreau era sa-si convinga parintii sa ii lase la mare de 1 Mai, 7DAYS va arata in 60 de secunde ca nu e totul atat de departe. "Nu ma duc nicaieri, deci merg oriunde" e filozofia eroului 7DAYS care nu se opreste niciodata. In comparatie cu el, toata lumea pare ca si-a irosit tineretea degeaba. Reuseste sa iasa din toate situatiile limita si sa nimereasca in ceva minunat: petreceri, fete, excursii, aventuri, zambete si muscaturi din croissante. Totul pe fast forward, cu o melodie ritmata si cu fraza care iti ramane in cap: "cativa de NU-NU-NU-NU si-apoi multi de DA-DA-DA-DA". Nici nu stii cand trec cele 60 de secunde anuntate initial si ramai tragandu-ti sufletul dupa avalansa de imagini, sunete si experimente. Pentru ca au inteles perfect ce-i cu tanarul din ziua de azi, creativii parinti ai lui 7DAYS primesc bursa de cei mai cool parinti.

"Iar ingrasi porcul in ajun"

Ei, hai ca nici voi n-ati fost asi la toate materiile si cu siguranta v-a prins cel putin un examen nedormiti si cu senzatia ca nu mai stiti nimic nici macar din paginile rasfoite pe la 3-4 dimineata. Memoplus pretinde ca are solutia ca asa ceva sa nu se mai intample. Desi arata foarte bine, solutia si prezentarea ei sunt oarecum nerealiste. Studentii frezati si aranjati adorm intinsi comod in fotolii pufoase sau la birouri elegante, nu asa cum se intampla in realitate, ingramadati in camere de camin de obicei insalubre si suprapopulate.

"Nu mai sari, mama, cu bicicleta aia ca-ti nenorocesti genunchii!"

Orange Young le promite tinerilor cu varste intre 14 si 26 de ani ceea ce ei iubesc cel mai mult: internetul, acum si in varianta mobila. Cu minute, SMS-uri si mega de trafic, asezonate cu o melodie cool si un cuplu pe role, Orange incearca sa se bage pe sub pielea adolescentilor. Nu ne mai ramane decat sa ne gandim ce vor crede mamele care urmaresc acest spot.

"Pune mana si imbraca-te si tu normal!"

Recenta campanie McTipsters a prins crema stylish a tineretului roman in cele 4 personaje iconice, poate putin prea cool pentru noi. P Jay – dezinhibatorul de fete, Bum Bum – tipa funky care se da cu skate-ul, Florence – cea super chic si tehnologicul Geekster sunt imagini ale fanilor si ambasadori ale produselor McDonald's. Ne intrebam pentru cati din tinerii clienti care mananca la McDonald's cei 4 sunt modele aspirationale sau pur si simplu "niste ciudati". Si oare cate mame de hipsteri sunt fericite cand vad ca odraslele lor sunt aparate permanent de curent cu fularase si palariute.

"Nu mai umbla cu toti golanii!"

In liceu e obligatoriu sa iti petreci timpul liber prin garaje intunecoase, la repetitii grunge cu trupa ta de prieteni. Ca sa prelungeasca sentimentul, Cosmote le-a dat fanilor motive sa isi reincarce cartela ca sa poata castiga premii cool din garajul lui Smiley. Spotul care a reusit sa suprinda cel mai bine sentimentul care te curpinde cand esti la un party in garaj il prezinta pe Cotoi – personaj aparut din neant - care il are pe sufletul petrecerii in el. Endorsata de atitudinea degajata a lui Smiley si cu premii cool, personalizate si cu infuzie americana, campania scoasa din garaj nu are cum sa para altfel decat simpatica.

"Pauzele lungi si dese - cheia marilor succese"

Lay’s si Kit Kat s-au intrecut in a da ocazii de pauza tinerilor romani. Pentru tinerii corporatisti care duc dorul pauzelor din liceu si a ferestrelor de 2 ore dintre cursurile de la facultate, publicitarii au creat concepte numai bune de experimentat in viata reala. De la schema cu blocat imprimanta si plecat in cautarea IT-istului salvator patentata de Lay’s, pana la ragazul de a agata gagica noua din biroul alaturat. Cu cat mai multe brand-uri care ne propun pauze cu atat mai bine. Sunt sigura ca argumentul mesajului publicitar va incepe sa functioneze si in fata sefilor in curand.

"La munca, nu la intins mana!"

Cand vine varsta la care parintii vor sa se retraga din calitatea de sponsori oficiali ai vietii adolescentilor, de obicei tinerilor li se sugereaza subtil sa "intre in campul muncii". Nu e niciodata usor sa gasesti un job care sa iti placa atat de mult incat sa accepti instant incadrarea in randul oamenilor responsabili care isi iau servieta si productivitatea la brat in fiecare zi intre 9 si 5. De aceea, Universal Music Romania a gasit de cuviinta sa-si promoveze oferta de internshipuri prin intermediul unei aplicatii de Facebook ce le arata proaspetilor absolventi ca exista si job-uri de vis. Odata accesata aplicatia, profilul de Facebook al aspirantului la job incepe sa viseze in fiecare seara, in stil dadaist spre absurd, despre cum se intalneste in situatii familiare cu artisti din portofoliul Universal Music. Discutabil este daca un vis in care se regaseste Lady Gaga se incadreaza la categoria "vis" sau la "cosmar".

"Anturaju’ – asta te strica pe tine!"

Pentru ca atunci cand esti tanar familia ta sunt prietenii, Nescafe s-a gandit sa demareze o campanie in care participantii au sanse mai mari de castig daca se inscriu impreuna cu gasca. Si daca e sa-ti amintesti toate diminetile mahmure in care ati stat cu totii la cafea reconstituind intamplarile serii trecute, am putea zice ca treaba asta nu e departe de realitate.

"De unde ai mai luat si vorba asta? Asa ne-ai auzit pe noi vorbind acasa?"

Maica-ta n-o sa stie niciodata la ce te referi cand spui "Maxim, am zis!" dupa ce i-ai gustat tocanita, dar tu si prietenii tai nu veti avea nici o urma de indoiala. I-am lasat pe Paul Maximus, Bogdanel si Cristina la final pentru ca ne-am imprietenit asa de bine incat parca ne cunoastem. De fiecare data cand gasca magica mai lanseaza cate o intamplare pe TV, nu trece mult pana sa le preiei replicile si sa le introduci in conversatia ta cu gasca. Fetele se combina "doar la cartela" iar baietii incearca cu disperare sa le invite la o "ieseala".

Inchei aici decalogul brand-urilor romanesti care au reusit performanta de a vorbi tinereasca la nivel proficiency si va recomand sa nu va avantati in acest dialect fara un profesor autorizat. Pentru ca desi par usor de citit la prima vedere, tinerii romani sunt mult mai complicat de abordat decat credem noi, iar studiile ce i-au avut ca protagonisti in ultimul timp arata rezultate cu mult diferite de steoretipurile folosite de parinti si bunici despre "tineretu' din ziua de azi".

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Sectiune



Branded


Related