16.000 de fani noi ai paginii Bitdefender Romania pe perioada desfasurarii campaniei Relationship Scanner

Campanie: Bitdefender Relationship Scannner

Client: Bitdefender

Agentie: STANDOUT

Medium: Online/Social media

Perioada campaniei: 9 – 29 februarie 2012

I. DESCRIERE
Bitdefender este un brand international de securitate software care devine din ce in ce mai popular in randul utilizatorilor si in acelasi timp se bucura de cele mai importante recunoasteri internationale pentru produsele pe care le incorporeaza.

Bitdefender a dorit sa creeze engagement relevant in social media cu ocazia zilelor de Valentine’s Day si de Dragobete, intr-un mod strans legat de produsele sale.

La prima vedere, acest lucru nu a parut foarte usor, deoarece intre un produs antivirus si Valentine’s Day nu prea se ivesc numitor comuni. De aceea noi am propus crearea unei aplicatii prin care utilizatorii sa poata aplica, mai in gluma, mai in serios, mecanismele produselor de securitate Bitdefender si in propriile relatii.

Prin RelationshipScanner.ro si prin Scanmyrelationship.com utilizatorii au putut sa isi „scaneze” relatia de virusi, apeland bineinteles si la jumatatea lor mai buna pentru a completa scanarea, dupa care au primit un raport complet al scanarii relatiei lor, care continea o lista completa a tuturor „virusilor” semnalati de ambele parti, si erau invitati sa-i „trimita in carantina” la fel ca pe virusii detectati de aplicatia desktop Bitdefender. La final ambii primeau un link de la care puteau descarca o versiune trial a unei suite de securitate Bitdefender, pentru a-si curata si calculatoarele de virusi, odata ce si-au „scanat” relatia.

II. OBIECTIVE
Engagement, buzz relevant/raspandirea mesajului de brand Bitdefender si cresterea bazei de fani pe paginile Bitdefender.

III. TARGET
Campania a avut doua grupuri-tinta, unul national, tineri 18-35, utilizatori de internet si de social media – bloguri, Facebook, Twitter, si unul international, cu caracteristici similare.

IV. STRATEGIE
In crearea mecanismului acestei campanii am pornit de la caracteristica social media de a genera raspandirea mesajelor si am aplicat acest principiu la nivelul intregului concept.

Am creat un mecanism de joc adresat in principal cuplurilor, insa in general si tuturor celor care aveau chef de joaca si doreau sa „scaneze” o relatie amicala, si care prin natura sa ajungea de la cel care a descoperit-o initial la cel putin inca o persoana (au fost si participanti care si-au scanat mai multe relatii).

Pentru a lansa aplicatia am folosit un mix de canale pentru Romania: campanie Facebook CPC si campanie pe cele mai citite bloguri feminine, dupa care aplicatia s-a raspandit in mod natural si pe alte bloguri, datorita caracterului sau original si surprinzator.

V. CREATIE

Aplicatia a fost si este in continuare disponibila pe cate un site dedicat pentru fiecare din cele doua grupuri tinta, www.relationshipscanner.ro si www.scanmyrelationship.com. Pentru integrarea cu Facebook, am avut doua aplicatii dedicate, cu componenta de fangating (le puteau folosi doar fanii fiecareia din cele doua pagini).

Componenta de media a avut un set de ad-uri Facebook si articolele scrise pe blogurile feminine participante de autoarele acestora.

VI. REZULTATE
Engagement: Peste 9000 de utilizatori au folosit aplicatia Facebook pentru Romania si peste 1500 au mers pana la capat si si-au scanat in total relatia cu ajutorul aplicatiei, pe facebook sau pe site-ul dedicat www.relationshipscanner.ro. Aplicatiile online de pe cele doua site-uri sunt in continuare active si sunt folosite in continuare de utilizatori care le descopera abia acum.

Raspandire: Pe langa mecanismul implicit de raspandire, prin trimiterea de mesaje catre parteneri, campania a beneficiat si de o raspandire a mesajului pe bloguri, datorita conceptului. Astfel, au aparut in perioada campaniei peste  20 de articole pe bloguri care au prezentat aplicatia.

Cresterea bazei de fani: in perioada campaniei (9-29 februarie 2012) numarul de fani ai paginii Bitdefender Romania a crescut cu peste 16.000 de fani. (sursa: Facebrands PRO).

VII. CREDITS (agentia/echipa)
Bitdefender:

Rudi Gabriel Bedy - Global Social Media Manager
Alex Constantinescu - RO/MD Social Media Manager
Raluca Dode – Global Facebook Account Manager
Gabriela Andrei - Global SEM Manager
Cristina Andrei - SEO Manager

STANDOUT:
Ionut Oprea – Manager
Elena Ciric – Online Communication Executive
Andrei Vartolomei - Online Communication Executive
Bogdan Dascalescu - Online Communication Executive
Silviu Runceanu – Designer
Robert Dolca – Programator

Bloggeri:
Andreea Ursu - tomatacuscufita.com
Raluca Popa - raluxa.com
Ioana Macoveiciuc - printesaurbana.ro
Denisa Bargau - denisuca.ro
Marie Jeanne Schweffer - jeanette.ro
Lavinia Biberi - laviniabiberi.com
Lucia Ritzi - ciupercutza.ro
Andreea Retea - andressa.ro

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related