Harrison King McCann. Fondatorul agentiei de la etajul 13

Harrison King McCann. Fondatorul agentiei de la etajul 13

Harrison McCann s-a nascut pe 4 noiembrie 1880 in Westbrook, statul Maine, SUA. Stramosii lui au ajuns pe continentul american in secolul al XVII-lea. In 1898, a absolvit liceul Westbrook si in 1902 cursurile Colegiului Bowdoin. In timpul facultatii a lucrat pentru un ziar studentesc si a fost conducatorul clubului de mandolina.

A lucrat din timpul liceului, mai intai ca receptioner la firma Hiram Ricker & Sons din Poland Springs, apoi ca om de vanzari pentru compania de apa din acelasi oras. S-a mutat la New York unde in 1903 a obtinut primul job de copywriter la Amsterdam Advertising Agency. In acelasi an i s-a oferit postul de Advertising Manager in cadrul New York Telephone Company pe care l-a acceptat si a folosit ocazia pentru a initia o campanie experimentala menita sa afle cum compania de telecomunicatii poate preveni pierderea clientilor cu ajutorul publicitatii. Sapte ani mai tarziu McCann conducea un departament de 100 de oameni.

Munca pe care McCann a desfasurat-o la New York Telephone Company le-a atras atentia celor de la Standard Oil si in scurt timp a ajuns sa lucreze pentru acestia, ca lider al departamentului intern de advertising. In 1911, Curtea Suprema americana a dezbinat trustul lui John D. Rockefeller si compania Standard Oil, pe motivul incalcarii legii monopolului. Atunci Harry McCann si-a infiintat propria agentie: HK McCann Company. Agentia sa si-a deschis portile pe Broadway, New York, in 1912, iar primul client a fost Jersey Oil (viitorul Exxon). Harry McCann a introdus conceptul de "marketing total", care presupunea ca agentia sa nu administreze doar publicitatea, ci si vanzarile, relatiile publice si cercetarea de piata. In scurt timp agentia lui McCann si-a extins o intreaga retea pe teritoriul Statelor Unite, iar in 1928 expansiunea a continuat si pe continentul european odata cu deschiderea birourilor din Londra, Paris si Berlin.

Spre finalul anului 1930, ca urmare a recesiunii, agentia McCann a fuzionat cu o agentie mai mica detinuta de Albert Erickson. Desi compania sa nu avea succese rasunatoare la vremea respectiva, Albert a fost un bun investitor, printre cele mai bune investitii ale sale fiind cea in compania care a inventat filmul Tehnicolor. Agentia McCann Erickson a fost infiintata pe 1 octombrie 1930 si tot alaturi de Erickson, McCann a infiintat Asociatia Americana a Agentiilor de Advertising.

Viziunea lui Harry McCann asupra advertisingului a implicat mereu o grija pentru educarea in masa. A muncit pentru dezvoltarea publicitatii la nivel international si ani de-a randul a informat publicul american despre starea economica a natiunii. A contribuit spre binele comunitatii prin serviciile sale catre Lenox Hill Hospital, a devenit membru al Pierpoint Morgan Library si supraveghetor al Colegiului Bodowin din 1923.

Dupa ce a obtinut contul Ford in 1933, agentia a continuat sa castige conturile companiilor importante printre care si Coca-Cola. Un an mai tarziu, Albert Erickson a murit, si Harrison McCann a devenit presedintele McCann Erickson.

In urma unor coincidente cel putin interesante, Harry McCann a dezvoltat o afinitate fata de numarul 13: prima sa zi de munca a fost 13 octombrie 1910, decizia de a porni propria agentie a luat-o pe 13 noiembrie 1911, asa ca a introdus incet, incet numarul in folclorul agentiei. Inainte de fuziunea cu agentia lui Erickson a modificat numele firmei in "HK McCann Co" astfel incat sa aiba 13 litere. A avut grija ca si credo-ul companiei sa aiba tot 13 litere: "Truth well told". Cand McCann-Erickson si-a mutat sediul in Rockefeller Plaza, in 1939, a cerut in mod expres ca firma lui sa ocupe etajul al 13-lea. Este in continuare singura cladire din Centrul Rockefeller care are acest etaj.

In 1957, McCann Erickson a fost prima companie publicitara din lume care a inregistrat incasari de 100 milioane de dolari din reclame radio. In 1997 s-a extins pentru a deveni McCann-Erickson World Group cu birouri in 130 de tari. A ajuns una dintre cele mai mari multinationale de advertising avand cele mai multe conturi din lume. Printre clienti se numara branduri mari ca Exxon Mobil, General Motors, MasterCard sau Microsoft.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related